1403/01/09 23:24


297116
تاریخ انتشار: 1398/02/30 22:23
مدیر آموزش و پرورش هندیجان خواستارشد:
کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش شهرستان هندیجان و حضور معلمین غیربومی سالهاست این شهرستان را دچار مشکل نموده است و نیاز هست که به فکر جانشینی بازنشستگان فرهنگی امسال با نیروهای بومی باشیم .

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، اولین جلسه شورای آموزش و پرورش  در سال ۹۸ با حضور چلداوی معاون برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان و کلیه اعضای شورا و معاونین و کارشناسان اداری در محل سالن  اجتماعات ولایت آموزش و پرورش برگزار شد .


در این جلسه ابتدا قاسم  عباسی مدیر اداره آموزش وپرورش هندیجان اظهارکرد: اولین جلسه شورا در سال ۹۸ را با دعوت از  چلداوی معاون برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل برگزار می کنیم تا ایشان از نزدیک با مشکلات  شهرستان آشنا شوند .
ایشان با اشاره به مصوبات جلسه قبل و توضیحاتی پیرامون اجرا یا عدم اجرای این مصوبات، مشکلات پیش رو و پیشنهادات خود در ادامه افزود: امیدوار هستیم امسال ادارات و سازمان ها جهت تامین هزینه های کنکور ما را یاری نمایند
وی افزود:  کمبود کاغذ جهت برگزاری امتحانات، تعمیرات مدارس، آسفالت حیاط مدارس، کمبود تجهیزات مانند کولر، دستگاه کپی و کامپیوتر، تأمین کیف، کفش و لباس دانش آموزان مستمند برخی از مشکلات و یا نیازمندی های اموزش و پرورش است و امیدورایم مسئله عدم قطع برق مدارس در زمان برگزاری امتحانات مورد توجه قرار گیرد
عباسی ادامه داد: پرداخت سهم آموزش و پرورش از عوارض شهرداری مورد اهتمام جدی قرار بگیرد
وی همچنین با ارائه گزارش از نیروی انسانی موجود و نیازهای اداره آموزش و پرورش ادامه داد: شهرستان هندیجان با توجه به محرومیت های موجود دارای ۷۴ آموزشگاه با ۸۰۸۳ دانش آموز نیاز به توجه ویژه دارد .
عسکری مسئول دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تأیید سخنان مدیر اداره گفت : کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش شهرستان هندیجان و حضور معلمین غیربومی سالهاست این شهرستان را دچار مشکل نموده است و نیاز هست که به فکر جانشینی بازنشستگان فرهنگی امسال با نیروهای بومی باشیم .
وی همچنین ایجاد درمانگاه فرهنگیان و بهبود حقوق بازنشستگان را جزو مطالبات فرهنگیان دانست .
 برامکه مسئول کانون بازنشسگان در این جلسه با بیان مشکلات موجود فرهنگیان بازنشسته عنوان داشت: تا زمانی که مسئولین حامی بازنشسگان باشند ما نیز امیدوار به فعالیت و کار هستیم ولی اگر این حمایت ها کم رنگ شوند فعالیت کانون ها امکان پذیر نخواهد بود .
وی افزود: در شهرستان هندیجان در حدود ۴۰۰ فرهنگی بازنشسته داریم که با برنامه ریزی صحیح می توان از این پتابسیل استفاده بهینه برد .
برامکه همچنین با بیان مشکلات فرهنگیان گفت : طرح پرورش میگو توسط بازنشستگان مطرح گردیده که در حال بررسی و رسیدن به نتیجه نهایی می باشد و چند طرح دیگر که در آینده به دنبال اجرای آنها خواهیم بود .
در ادامه حجت الاسلام حسینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان نیز استخدام نیروهای بومی را اولویت آموزش و پرورش دانست: با توجه به محرومیت شهرستان و گستردگی آن و مشکلات موجود آموزشی ضروریست توجه خاص به نیروهای بومی داشته باشیم و موضوع بعدی اینکه با توجه به بیانیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی نیاز به استخدام نیروهای ولایی و متعهد و متخصص در آموزش و پرورش می باشد که به مسائل دینی، مذهبی و تربیتی اهمیت خاص دهند .
علی بویری فرماندار شهرستان هندیجان در ادامه جلسه با این بیان گفت : اهمیت شورای آموزش و پرورش و جایگاه آن بر هیچ کس پوشیده نیست و نیاز هست که این جلسات به صورت منظم و با برنامه ریزی برگزار گردد تا خروجی آن مفید و سودمند باشد .
نماینده عالی دولت افزود : ارتقاء شاخص های کمی و کیفی آموزش و پرورش ، کودکان بازمانده از تحصیل و سایر مسائل موجود در آموزش و پرورش باید با برنامه ریزی مناسب مورد توجه قرار گیرد و در اصل این شورا باید با هماهنگ نمودن سایر دستگاه ها با آموزش و پرورش در رفع مشکلات و معضلات آموزشی و پرورشی در شهرستان کوشا باشد .
همچنین ایشان با بیان لزوم خروجی های کارشناسی شده از اتاق فکر آموزش و پرورش و ارائه در شورا ، حمایت خود را از این نظرات اعلام نمود و گفت : باید تلاش نماییم که از ظرفیت خیرین شهرستان هندیجان در رفع مشکلات موجود کمک بگیریم ، همچنین از اساتید دانشگاه و بازنشستگان در اتاق فکر استفاده نماییم .
همچنین  چلداوی معاون برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل نیز با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و هفته گرامی داشت مقام معلم ، اظهارداشت : در مناطق مختلف استان خوزستان معلمانی وجود دارد که با گذشتن از معیشت خود در مکان های صعب العبور به تعلیم و تعلم دانش آموزان محروم مشغول هستند و زندگی خود را وقف بچه ها کرده اند .
ایشان با توضیحاتی پیرامون مسائل مطرح شده در جلسه ادامه داد : در سال تحصیلی جاری کمبود نیروی انسانی استان حدود17000 نفر می باشد که تعداد ۷۰۰۰ نفر از این تعداد را با نیروی حق التدریس پوشش داده ایم ولی هنوز ۱۰۰۰۰ نفر کمبود داریم و با توجه به اینکه ۶% استخدامی جدید به استان خوزستان اختصاص داده شده است این میزان ۹۰۰ نفر از ۵۰۰۰ نفر جدید خواهد بود که پاسخگوی نیاز استان نیست
وی همچنین گفت: یکی از معضلات استخدامی در استان ما عدم اکتساب حداقل نمره قبولی داوطلبان می باشد که در سالهای گذشته استان را با چالش کمبود نیروی انسانی مواجه کرده است .
چلداوی در پایان عنوان نمود: تلاش هایی جهت استخدام نیروهای شهرستانی با ضریب ۱/۴ و استانی با ضزییب ۱/۲ شده ولی استخدام رسمی پاسخگوی نیاز استان نیست و ان شالله جذب نیرو از طریق خرید خدمات آموزشی و با اولویت نیروی بومی در دستور کار می باشد که به زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد
در پایان جلسه به مناسبت روز ارتباطات لوح تقدیر و هدایایی به ۷ نفر از خبرنگاران فعال در عرصه خبری درحوزه آموزش و پرورش  اهدا گردید
خبرنگار‌/ناصرحکیمی




Copy Right 2013 Artmis.ORG