1403/01/10 00:18


297170
تاریخ انتشار: 1398/03/06 19:37
نمایش تعزیه به مناسبت شهادت امام علی(ع) در شهرستان ایذه برگزار شد.

عصر جهان؛ فیروز بیگلری-اجرای نمایش تعزیه شهادت امام علی (ع)  با موضوع شب ضربت خوردن مولی الموحدین حضرت علی علیه السلام به کارگردانی غدیر لطفی پور بمدت پنج شب همزمان با لیالی قدر در تالار رودکی شهرستان ایذه به روی صحنه رفت.


در اجرای شب پنجم در حضور سید امین سپهریان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به اجرا در آمد.
در پایان اجرای نمایش سیدامین سپهریان ضمن قبولی طاعات و عبادات حاضرین و عرض تسلیت بمناسبت شهادت امام علی (ع) از گروه هنری تعزیه تقدیر و تشکر کرد و در خصوص  نمایش تعزیه و تاثیر آن در جامعه مطالبی را ایراد کرد.
سپهریان اظهار داشت: تعزیه در بالا بردن شور و شعور برنامه های مذهبی نقش ویژه‌ای دارد، نقشی که با حذف تحریفات در جامعه ما بسیار ارزشمند است.
وی گفت: تعزیه‌ خوانان با نمادها، رنگ‌ها، وسایل جنگی، فضایی را ایجاد می‌کنند که بیننده با آن احساس همزاد پنداری کند به‌ گونه‌ای که خود را در صحنه می‌بیند و دوباره این واقعه برای او زنده می‌شود.
سید امین سپهریان در پایان افزود: مطالعه متون دینی، استفاده از منابع معتبر دینی و مشورت با کارشناسانی که در این زمینه مطالعه داشته‌اند می‌تواند مطالبی را که بدون سند و منبع مشخص وارد تعزیه شده است را حذف و واقعه صحیح را در جهت ترویج درست فرهنگ تعزیه در جامعه ترویج دهد.


بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG