1403/01/10 02:06


297572
تاریخ انتشار: 1398/04/02 17:21
فرماندار شهرستان بندر ماهشهر خبر داد:
محسن بیرانوند: نماینده مردم حوزه انتخابیه در مجلس شورا اسلامی در تخصیص اعتبارات و انجام پروژه‌های شهرستان تأثیرگذاری صددرصدی را داشته است.

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر، رسیدگی به مشکلات بندر امام خمینی ازجمله امنیت تعاونی مسکن مهر، رفع کمبود واگن مسافری و استقرار پزشکی قانونی را از اقدامات در دست اجرا عنوان نمود.


عصرجهان- محسن بیرانوند روز گذشته در نشست با خبرنگاران شهرستان، اظهار داشت: در این مدت اقدامات و فعالیت‌های خوبی با تعامل و همکاری‌های متقابل با شرکت‌ها در سطح شهرستان صورت گرفته است. برای نخستین بار آن مبلغ  اعتباری که در شورای راهبردی به  تصویب رسید، توسط همه‌ی شرکت‌ها به‌طور کامل پرداخت شد.
وی گفت: در حوزه اداره کل بنادر و دریانوردی هم اقدامات شایانی صورت گرفته است که پیش‌ازاین، شاهد آن نبودیم و برای نخستین بار، صفر تا صدِ پروژه‌های انجام‌شده اداره بنادر در زمان مجموعه کاری این فرمانداری بوده است و نماینده مردم حوزه انتخابیه در مجلس شورا اسلامی در تخصیص اعتبارات و انجام پروژه‌های شهرستان تأثیرگذاری صددرصدی را داشته است.
نماینده عالی دولت در شهرستان بندر ماهشهر در ادامه، اداره بنادر را فعال‌تر از سالیان گذشته معرفی کرد و تصریح کرد: اداره کل بنادر برای نخستین بار در حال اجرای پروژه‌هایی با اعتباری بالغ‌ بر ۱۱۰ میلیارد تومان در شهر بندر امام خمینی است و اقدامات خوبی در این مدت صورت گرفته که به‌طور مثال، پروژه جاده کمربندی بندر امام که در سالیان گذشته تصمیم بر انجام آن گرفته شد و هیچ اراده‌ای برای انجام آن وجود نداشت در این مجموعه کاری و این دوره کلنگ آن به زمین زده شد و این نتیجه اعتماد و تعامل متقابل است.
وی در ادامه، با اشاره به جرائم و مباحث امنیتی عنوان کرد: روند جرائم در سطح شهرستان نسبت به زمان مشابه کاهش چشم‌گیری داشته و در استان خوزستان تنها شهرستانی که روند جرائم آن افزایشی نبوده، شهرستان بندر ماهشهر است.
بیرانوند افزود: اقدامات نیروی انتظامی و شورای تأمین شهرستان تا حد زیادی قابل قبول بوده و دستگیری‌ها و کشفیات بزرگی تا به امروز داشتیم، اما همچنان نیاز به اقدامات جدی‌تر خواهیم داشت. در همین خصوص برای رسیدن به اهداف و ایجاد امنیت مطلوب، ۲۰ دستگاه موتورسیکلت و ۲ دستگاه خودرو به ناوگان خودرویی نیروی انتظامی به‌زودی اختصاص خواهیم داد.
وی با اشاره به تأمین امنیت منازل مسکن مهر بندر امام خمینی، یادآور شد: در شورای مسکن استان مصوب گردید تا با همکاری و مشارکت اداره کل  راه و شهرسازی یک کلانتری در مسکن مهر بندر امام احداث شود و اعتقاد دارم امکانات و تجهیزات بندر امام نسبت به ماهشهر کمتر بوده و کم‌لطفی‌هایی صورت گرفته که آن را پوشش خواهیم داد.
نماینده عالی دولت در شهرستان بندر ماهشهر در خصوص جذب مدیران بومی و غیر بومی، خاطرنشان کرد: در زمان جنگ، پدران ما در این استان خدمت کردند و از دوران تحصیل و استخدام تا به امروز، ۲۵ سال در این استان هستم و به دور از انصاف است که از بنده به‌عنوان فرد غیر بومی یاد شود.
وی گفت: به‌کارگیری نفرات و مدیران بر اساس شایسته‌سالاری انجام خواهد شد و فردی انتخاب می‌شود که در مقایسه‌ی شاخص‌های عملکرد، صلاحیت، توان کاری و مدیریتی و سواد بالاتر سابقه و کارنامه کاری بهتری نسبت به دیگر افراد داشته باشد تا تأثیرگذاری ان در آن مجموعه مشهود باشد.
بیرانوند عملکرد برخی از نیروهای بومی در سمت‌های مختلف را ضعیف عنوان کرد و گفت: بر حسب تجربه، برخی از پست‌هایی که تصدی و مدیریت آن‌ها بر عهده افراد بومی بوده جواب‌گو آن نبوده‌اند و بعضاً ضعیف عمل کرده‌اند و اصلاً در دنیای مدرن، این معیارها ملاک نیست، باید به دنبال شایسته‌سالاری بود.
وی ضمن طرح کمبودها و نیازهای بندر امام خمینی، تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات فعلی و دغدغه مردم این شهر کمبود واگن قطار در خط ریلی بندر امام به اهواز است که باعث شده این قطار قبل از رسیدن به بندر امام در همان مبدأ ماهشهر، ظرفیت آن تکمیل شود و دیگر جایی برای مسافران بندر امام وجود نخواهد داشت.
فرماندار شهرستان بندر ماهشهر گفت: برای پیگیری و حل این مشکل این موضوع با مدیر‌کل راه‌آهن استان خوزستان مطرح شده است و در حال حاضر در حال پیگیری و بررسی است و در چند روز آینده اقدامات مقتضی صورت خواهد گرفت.
وی در پایان این نشست، در پاسخ به سؤال یکی از اهالی رسانه در خصوص تعیین تکلیف پزشک قانونی بندر امام خمینی، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با مرکز استان و خریداری برخی تجهیزات لازم و رفع نیازهای آن، تا یک ماه آینده پزشک قانونی در محل خود در بندر امام استقرار پیدا خواهد کرد.
منبع/ایلنا


بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG