1403/01/10 19:44


297575
تاریخ انتشار: 1398/04/02 17:59
معاون وزیر نیرو با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پست 132/33 کیلو ولت دورق در شادگان گفت: با احداث این پست ،برق شهرستان شادگان به وضعیت پایدار خواهد رسید.

عصرجهان- عملیات احداث پست برق ۱۳۲/۳۳ کیلو ولت دورق شادگان روز شنبه با حضور همایون حائری معاون وزیر نیرو آغاز شد.
به گزارش خبرنگارما فرماندار شادگان  در آئین آغاز عملیات اجرایی این طرح گفت: پست برق مذکور با ظرفیت ۱۰۰ مگا ولت آمپر برای تامین بخشی از برق مورد نیاز شهرستان شادگان احداث می شود.
سعید حاجیان اظهار داشت: با احتساب یک کیلومتر مدار این پست برق با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال در مدت زمان ۲ سال ساخته می شود.
وی افزود: سیل فروردین ماه امسال به برخی زیر ساخت های شبکه برق این شهرستان خسارت وارد کرده که برای رفع خسارت وارده و تامین انرژی برق مورد نیاز این شهرستان نیاز به نگاه ویژه وزارت نیرو است.
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: افت فشار برق در شهرستان شادگان مشهود است؛ تلاش های فراوانی انجام شد که بتوانیم مشکل افت فشار و قطعی های مکرر برق که در اکثر جاها به مردم این شهرستان خسارت زده برطرف شود.
حجت الاسلام مجید ناصری نژاد افزود: با تلاش و پیگیری صورت گرفته وزارت نیرو با احداث یک پست برق در شهرستان شادگان موافقت کرده و این طرح امروز وارد گام اجرایی شد.
معاون وزیر نیرو  با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پست 132/33 کیلو ولت دورق در شادگان گفت: با احداث این پست ،برق شهرستان شادگان به وضعیت پایدار خواهد رسید.
همایون حائری در نشست بررسی مشکلات برق شهرستان شادگان که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد گفت : پست برق مذکور با استفاده از تجهیزات نوین و کاملاً ایمن در مقابل هر گونه حادثه از جمله رعد و برق و ریزگرد طراحی شده است.
وی افزود: با احداث این پست جدید ظرفیت قبلی که ۱۵ مگا ولت آمپر بود به ۱۰۰ مگا ولت آمپر توسعه خواهد یافت و منطقه به برق پایدار خواهد رسید.
معاون وزیر نیرو اظهارکرد: این توسعه، ظرفیت نصب شده ترانس برای تأمین برق شادگان را به ۲ برابر ظرفیت افزایش می‌دهد، ضمن اینکه این ظرفیت در زمان‌های کم بار به چهار برابر توسعه خواهد رسید.
حائری یکی از اهداف احداث پست برق 132/33 کیلوولت دورق را تأمین برق بخش صنعت در شهرستان شادگان عنوان کرد و تصریح کرد: با احداث این پست برق بخش خصوصی که قصد سرمایه گذاری در این منطقه را دارد در تأمین برق مشکلی نخواهد داشت
وی افزود: مدت زمان احداث این پست طبق زمان بندی پیش بینی شده ۲ سال به طول می‌انجامد. تا برق شهرستان به پایداری لازم برسد.
معاون وزیر نیرو در ادامه عملکرد خوزستان در مدیریت برق را مناسب توصیف کرد و گفت: این استان در تابستان گذشته موفق به مدیریت خوبی شد و دیگر استان‌ها باید در مدیریت برق به تعامل بین دستگاهی برسند.
حائری به استان‌هایی که با توجه به افزایش دما به محدوده مصرف بالای ۶ هزار مگاوات می رسند پیشنهاد کرد ساعات کاری ادارات خود را کاهش دهند تا در مصرف برق صرفه جویی شود. خبرنگار/ناصرحکیمی
خبرنگار/ناصرحکیمی


بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG