1403/01/09 14:12


297621
تاریخ انتشار: 1398/04/08 00:55
گابریل کالدرون به احتمال فراوان تا ساعتی دیگر به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس انتخاب خواهد شد.

عصرجهان-پرسپولیسی‌ها پس از مذاکره با مربیان مختلف اروپایی سرانجام با کالدرون آرژانتینی به توافق رسیدند و قرار است این مربی هدایت سرخپوشان پایتخت را برعهده بگیرد. این خبر به احتمال فراوان تا ساعتی دیگر به طور رسمی اعلام شود.

او در جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا در تیم فوتبال ملی آرژانتین همبازی دیگو ماردونا بود و در دیدار فینال مقابل آلمان هم به عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمد و بازی کرد. کالدرون همراه با آرژانتین در دوران بازیگری ۲۳ بازی انجام داد و یک گل زد. همچنین به مقام نایب قهرمانی جام جهانی ۱۹۹۰ رسید که افتخار بزرگی برای او محسوب می‌شود و در تیم ملی جوانان آرژانتین نیز افتخاراتی دارد.

کالدرون مربیگری را از سال ۱۹۹۷ با تیم‌های باشگاهی آغاز کرد و در سال ۲۰۰۶ موفق شد با تیم ملی عربستان راهی جام‌جهانی شود. او در همان سال نیز هدایت تیم ملی عمان را برعهده گرفت و با این تیم به جام ملت‌های ۲۰۰۷ صعود کرد، اما در مرحله گروهی حذف شد تا در عمان خاطره خوبی نداشته باشد.

در ادامه کالدرون مربیگری در باشگاه الاتحاد عربستان را آغاز کرد و در سال نخست به قهرمانی لیگ عربستان رسید، اما در سال دوم موفق نشد جام قهرمانی این کشور را بالای سر ببرد و رقابت را به الهلال واگذار کرد، هر چند در لیگ قهرمانان هم تا فینال پیش رفت که با شکست مقابل پوهانگ استیلرز به مقام نایب قهرمانی بسنده کرد، اما عملکرد فوق العاده او سبب شد تا به الهلال برود. او در تیم رئیس‌ها (لقب الهلال عربستان)  بدون باخت در فصل ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ به قهرمانی رسید تا ۳ سال درخشان را در عربستان سپری کند.

آشنایی با سرمربی احتمالی پرسپولیس/ فراز و فرود‌های پیرمرد در عربستان و قطر!

سپس کالدرون سرمربی بن یاس شد و درحالیکه همگان انتظار داشتتد تا این تیم به لیگ پایین‌تر سقوط کند، اما بن یاس را در لیگ امارات نگه داشت و به فینال جام حذفی امارات رساند، اما و در صورتیکه مدیران انتظار داشتند او ماندنی شود، اما برخی اتفاقات سرانجام شد تا مرد آرژانتینی سرمربی تیم ملی بحرین شود.

دوران تیره کالدرون از  بحرین شروع شد و پس از آن با حضور روی نیمکت بتیس اسپانیا، الوصل و قطر اس سی نیز به نتیجه دست نیافت و در اکثر تیم‌ها اخراج شد. نکته جالب این است که او پس از شکست سنگین ۵ بر صفر مقابل رئال مادرید از بتیس برکنار شد و البته زمانی که الوصل را در اختیار گرفت، موفق شد آن‌ها را از رتبه سیزدهم جدول به ششم برساند، اما با انتخاب قطر اس سی به دلیل پیشنهاد مالی بالایی که داده بودند یک ناکامی دیگر به کارنامه خود اضافه کرده بود و با رکورد هفت شکست در ۹ بازی ابتدایی از کار برکنار شد که در زمان محمد طیبی (مدافع کنونی نفت مسجد سلیمان) شاگرد او بود.

به هرحال دوران مربیگری کالدرون، فراز و فرود‌های زیای داشته و باید دید در پرسپولیس آیا او مانند برانکو موفق خواهد شد یا خیر؟

برچسب ها:
پرسپولیس ؛

بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG