1403/01/10 19:57


297816
تاریخ انتشار: 1398/04/23 03:07
پلیس جبل‌الطارق اعلام کرد هر چهار نفر خدمه ابرنفتکش «گریس ۱» آزاد شدند. هنوز هیچ اتهامی علیه این افراد که با قرار وثیقه آزاد شده‌اند، مطرح نشده است.

به گزارش جام نیـوز، پلیس جبل الطارق اعلام کرد که هر چهار خدمه نفتکش "گریس ۱" را با قرار وثیقه و بدون طرح اتهام آزاد کرده است.


این نفتکتش پنجشنبه هفته پیش با ادعای نقض تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه توقیف شده بود
پلیس این ناحیه پیشتر در روز جمعه از بازداشت دو خدمه دیگر نفتکش خبر داده بود که یک روز بعد از دستگیری ناخدا و افسر ارشد کشتی بود.
به گزارش رویترز، پلیس در بیانیه ای گفت که کلیه ۴ خدمه گریس ۱ با قرار وثیقه آزاد شده اند و افزود که تحقیقات همچنان در جریان است و نفتکش فعلا توقیف خواهد ماند.
در حالی بریتانیا بر توقیف این ابر نفتکش اصرار دارد که از زمان آغاز تحریم‌ها علیه سوریه - از هشت سال پیش تاکنون - نفتکش‌هایی که به سمت سوریه در حرکت بوده‌اند، حتی در سال‌های اخیر و در اوج تنش‌ها، دچار مشکلی از این دست نشده‌اند.
گذشته از این، بندر بانیاس که بریتانیا مدعی است مقصد نهایی گریس 1 بوده است، قابلیت پذیرش ابرنفتکش ها را ندارد. ابعاد این نفتکش به اندازه‌ای است که نمی‌تواند در بندر بانیاس پهلو بگیرد.
پیشتر در بحبوحه افزایش تنش‌ها با ایران، نیروی دریایی بریتانیا گفت درحال اعزام ناوشکن اچ-ام-اس دانکن به منطقه خلیج فارس است.
این تصمیم پس از آن گرفته شد که دولت بریتانیا مدعی شد چند قایق ایرانی سعی داشتند یک نفتکش بریتانیایی را وارد آب‌های ایران کنند؛ ادعایی که ابتدا از سوی آمریکا مطرح شد!
در واکنش به این ادعا، صبح پنج‌شنبه روابط عمومی منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه ادعای منابع آمریکایی مبنی بر تلاش شناورهای نیروی دریایی سپاه برای توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس را تکذیب کرد.
در بیانیه روابط عمومی منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه آمده است:‌ «گشت‌های شناورهای نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس طبق روش‌های جاری و مأموریت‌های ابلاغی برقرار و با هوشمندی، دقت و صلابت در حال انجام است و طی ۲۴ ساعت اخیر نیز هیچ مواجهه‌ای با شناورهای بیگانه از جمله شناورهای انگلیسی صورت نگرفته است.»
بیانیه نیروی دریایی سپاه می‌افزاید: «در صورتی که دستوری مبنی بر توقیف شناورهای بیگانه دریافت شود، منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در محدوده جغرافیایی مأموریت خود قادر است بدون درنگ، با قاطعیت و به‌سرعت نسبت به انجام آن اقدام نماید.»




Copy Right 2013 Artmis.ORG