1403/01/09 18:19


298704
تاریخ انتشار: 1398/07/24 23:08
این جاده سخت گذر که از ميان كوه و رود عبور می کند به دلیل ناایمن بودن شاهد وقوع سوانح رانندگی مرگبار بسیاری است.

پایگاه خبری عصرجهان؛خلیل جهان تاب--شهروندان بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه به دلیل قرابت های سببی و نسبی با مردمان بخش های تابعه شهرستان های باغملک و رامهرمز به صورت روزانه از مسیر تنگ چویل به شهرستان های باغملک و رامهرمز در حال رفت و آمد می باشند.

معبر "تنگ چَويل" ديشموك به باغملک در سال 89 از جاده ای مالرو به جاده ای ماشین رو تبدیل گردید و در طی سال های گذشته آسفالت شد.

این جاده سخت گذر که از ميان كوه و رود عبور می کند به دلیل ناایمن بودن شاهد وقوع سوانح رانندگی مرگبار بسیاری است.

نمایندگان کهگیلویه بزرگ و ایذه و باغملک در مجلس وعده هائی جهت بهسازی این مسیر به موکلان خود دادند اما مردم همچنان شاهد جان باختن عزیزان و یا بَرباد رفتن سرمایه های خود می باشند در آخرین سانحه یک دستگاه نیسان در این جاده به تَه دره سقوط کرد و راننده آن جان باخت
در پی وقوع این حادثه رییس دادگستری بخش صیدون باغملک با نصب یک بنر، ضمن عذرخواهی از بروز سوانح رانندگی بی‌شمار با خانواده های حادثه دیده در جاده بین استانی خوزستان-کهگیلویه و بویراحمد همدردی کرد.
عبدالعلی مرتضوی با اشاره به وضع نامناسب این جاده گفت: بارها خبر تصادف در جاده تنگ چویل شنیده شد اما مسئولان اقدامی برای بهسازی آن نکردند، به همین علت دادگستری پیگیر این موضوع و برخورد با متخلفان و دفاع از حقوق آسیب دیدگان شده است.


عرض کم، نداشتن آسفالت مناسب، روشنایی، حفاظ و ایمنی از عوامل اصلی بروز حوادث مرگبار در این جاده غیر استاندارد است.
شایان ذکر است جاده "تنگ چَويل" پل ارتباطی استان های کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان است و شهروندان شهرستان های کهگیلویه و باغملک  و رامهرمز که اکثرا بهمئی تبار هستند به دلیل قرابت های تاریخی و اجتماعی روزانه از این مسیر پر خطر که انگار مرگ به کمین آنها نشسته است در حال ترددند و چشم انتظار اقدام مسئولان می باشند

 

 


بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG