1403/01/31 17:35


298779
تاریخ انتشار: 1398/08/01 21:50
با احداث پل تنگ چویل در نقطه مرزی دیشموک با استان خوزستان ، ارتباط بخش دیمشوک در شهرستان کهگیلویه با شهرستان باغملک در استان خوزستان برقرار خواهد شد.

عصرجهان-کوهستان تنگ چویل در سال ۸۹ مغلوب راهسازان شد و رویای رفتن به باغملک از راه دیشموک برای مردم محقق شد.
 برای اهالی این دو منطقه باور نکردنی بود که در کوهستان تنگ چویل دیشموک که زمانی دارای یک کوره راه مالرو بود جاده ساخته شود.
 جاده تنگ جویل ۱۲ کیلومتر طول دارد که همه از مناطق کوهستانی و سخت گذر می گذرد و این جاده سال‌های گذشته با هزینه‌های زیادی آسفالت و بهره برداری شد.
 احداث پل ۱۰۰ متری در سال ۹۰ بر روی رودخانه صیدون که یکی از پل های بزرگ روستایی کشور به شمار می رود، بیش از هشت میلیارد ریال هزینه در بر داشت.

بیشتر بخوانید:

کمینگاه مرگ در جاده بین استانی "تنگ چَويل"


 به گفته مسئولان مبلغ ۱۵ میلیارد ریال نیز برای احداث راه روستایی ۱۲ کیلومتری که ۵۰ هزار نفر از آن استفاده می کنند هزینه شده است.
 این راه روستایی در دولت دهم در یک طرح ضربتی در یک دوره زمانی یکساله در وضعیتی خاص و سخت احداث شد.
 ولی کوهستان تنگ چویل هر چند درگذشته مغلوب اراده قوی راهسازان شده ولی وجود ۲ دره فصلی پرآب ارتباط بخش دیشموک با استان خوزستان را قطع کرده است.
 با اولین بارندگی صدای خروشان دره های فصلی و کوهستان تنگ چویل تردد را برای مردم منطقه مشکل می کند.
بعد از این مشکلات با همکاری نماینده مردم و مسئولان استانی احداث پل بر روی رودخانه تنگ چویل تامین اعتبار شد.


مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد عصر چهارشنبه در آین کلنگ زنی پل جاده ارتباطی دیشموک - خوزستان اظهارداشت: اعتبار این پل ۳۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت تامین شده است.
پژمان نیک اقبال تصریح کرد: مدت زمان اجرای این طرح بر اساس تعهدات پیمانکار هشت ماه خواهد بود.
وی بر همکاری مردم در رفع معارضات اجتماعی تاکید کرد و گفت: بر اساس قانون تمام مطالبات به حق مردم در اجرای این طرح پرداخت خواهد شد.
فرماندار کهگیلویه احداث این پل را یکی از دغدغه‌های اصلی مردم شهرستان‌های کهگیلویه و باغملک در استان خوزستان دانست و گفت: با بهره برداری از این طرح بسیاری از مشکلات مردم برطرف خواهد شد.
علیرضا اتابک تصریح کرد: به دلیل سیلاب سال گذشته ایاب و ذهاب در این مسیر در فصل زمستان به سختی انجام می‌شد.

بیشتر بخوانید:

کمینگاه مرگ در جاده بین استانی "تنگ چَويل"+فیلم


وی افزود: با بهره برداری از این طرح بیش از ۲۰ روستا در بخش دیشموک و شهرستان باغکملک در استان خوزستان از جاده ارتباطی بهره مند می شوند.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی یکی از مطالبات اصلی مردم بخش دیشموک را توسعه راه‌ها دانست و گفت: با همکاری نماینده مردم ایذه و باغملک ۶۰ میلیارد ریال برای احداث پل‌، توسعه و تعریض جاده تنگ چویل تخصیص داده شد.
عدل هاشمی پور تصریح کرد: نیاز است مسئولان استانی مابقی اعتبار وزارت نفت را برای روکش آسفالت این مسیر ارتباطی هزینه کنند.
وی با اشاره به فاصله کم تعداد زیادی از روستاهای بخش دیشموک با جاده اصلی اضافه کرد: نیاز است اداره کل راه و شهرسازی طی یک مناقصه نسبت به زیرسازی و آسفالت این مسیرها اقدام کند.
هاشمی پور تاکید کرد: اعتبار مورد نیاز این تعداد روستا نیز با همکاری وزارت نفت تامین خواهد شد.
بخش دیشموک با ۲۳ هزار نفر جمعیت و ۸۵ روستا در ۸۵ کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه قرار دارد.
منبع:ایرنا


بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG