1403/01/30 08:30


298787
تاریخ انتشار: 1398/08/03 20:12
نتایج هفته 8 لیگ برتر فوتبال ایران
فولاد خوزستان در جمع مدیان قرار گرفت

عصرجهان-نتایج هفته 8 لیگ برتر فوتبال ایران به شرح زیر است:


جمعه 3 آبان 1398
ماشین‌سازی‌تبریز     0 - 0     نفت‌ مسجدسلیمان

ماشین‌سازی بعد از برد برابر شاهین شهرداری بوشهر و تساوی در زمین نساجی مازندران، هفته قبل در دیداری نزدیک نتیجه را به فولاد خوزستان واگذار کرد، اما آنها امروز که سومین میزبانی را طی چهار هفته متوالی تجربه می‌کردند، امیدوار به کسب پیروزی برابر نفت مسجدسلیمان بودند که تلاش این تیم ثمری نداشت و آنها به تساوی مقابل شاگردان مهدی تارتار که در این فصل هیچ شکستی را تجربه نکرده بودند، رسیدند.
سپاهان     0 - 0     سایپا  

شرح نیمه اول

در شرایطی که تصور می شد با توجه به باخت 4 بر صفر برابر استقلال، سایپایی ها حریفی دست و پابسته در نیمه اول باشند، نمایش خوبی در ورزشگاه نقش جهان داشتند و چند بار هم به صورت جدی دروازه پیام نیازمند را تهدید کردند. با این حال باز هم این تیم سپاهان بود که بر بازی تسلط بیشتری داشت ولی از موقعیت ها استفاده نکردند تا بازی با تساوی بدون گل خاتمه یابد.
شرح بازی
در شرایطی که تصور می شد با توجه به باخت 4 بر صفر برابر استقلال، سایپایی ها حریفی دست و پابسته در نیمه اول باشند، نمایش خوبی در ورزشگاه نقش جهان داشتند و چند بار هم به صورت جدی دروازه پیام نیازمند را تهدید کردند. با این حال باز هم این تیم سپاهان بود که بر بازی تسلط بیشتری داشت ولی از موقعیت ها استفاده نکردند تا بازی با تساوی بدون گل خاتمه یابد. در نیمه دوم تسلط سپاهان بر بازی بیشتر شد. امیرقلعه نویی در ابتدای نیمه دوم، محمد کریمی را از زمین مسابقه بیرون برد و مهدی زاده را در پست هافبک دفاعی به کار گرفت تا تیمش انسجام بیشتری در بخش دفاعی داشته باشد. سپاهانی ها طی این نیمه اجازه خودنمایی به سایپا در بخش هجومی را ندادند ولی در گلزنی موفق نبودند. هر چند موقعیت های بسیار خوبی به خصوص در دقایق انتهایی بازی داشتند که می توانستند به گل تبدیل شوند اگر فلاح زاده در چارچوب دروازه آنها نبود.

پیکان     2 - 1     ذوب آهن

شرح گل:
پیکان یک ذوب‌آهن صفر (دقیقه ۲۸- فراز امامعلی): در شلوغی میانه میدان هافبک‌های پیکان توپ را دور کردند که در این میان میلاد فخرالدینی با اشتباه مسلم توپ را در اختیار فراز امامعلی قرار داد و این بازیکن با شوت پای چپ گل اول را برای میزبان به ثمر رساند.
پیکان دو ذوب‌آهن صفر (دقیقه ۷۵- شهریار مغانلو): میزبان در یک ضد حمله خطرناک صاحب موقعیتی پشت دفاع ذوب‌آهن شد و مغانلو با فرار سریع یک خطا از نژاد مهدی گرفت. در ادامه این بازیکن ملی پوش خیلی خونسرد این توپ را با ضربه پای چپ به گل دوم تبدیل کرد.
پیکان دو ذوب‌آهن یک (دقیقه ۹۱- ارسلان مطهری): دانیال اسماعیلی فر از سمت راست به محوطه جریمه نفوذ کرد و شوت به سمت دروازه شلیک نمود که مطهری در ادامه با استفاده از ریباند گل اول تیمش را به ثمر رساند.    

شاهین شهرداری‌بوشهر     0 - 5     پرسپولیس

پرسپولیس اینبار با تغییراتی که داشت بازی را تهاجمی‌تر شروع کرد و خیلی زود توانست حریف قعرنشین را در زمین تسلیم کند. در روزی که جونیور براندائو از ترکیب پرسپولیس خارج شده بود، وحید امیری به عنوان زوج خط حمله در کنار علیپور حاضر شد و توانستند دروازه بان شاهین را با دردسر مواجه کنند و نمایش آنها بردی پرگل برای پرسپولیس به همراه داشت.
درخشش خط میانی پرسپولیس با حضور نوراللهی و ترابی در کنار همکاری موفق عالیشاه و نادری در سمت چپ باعث شد تا شاهین در لاک دفاعی نیمه اول را به پایان برساند و البته سه بار نیز دروازه‌اش فرو ریخت.
علیپور که هفت هفته ناکامی در گلزنی را تجربه می‌کرد اینبار با دو گلی که در همان 45 دقیقه نخست زد توانست از رکورد مهدی طارمی در این تیم نیز عبور کند و اکنون روحیه خوبی برای نیمه دوم نیز خواهد داشت.  شاهین اما نتوانست مقابل پرسپولیس مدعی شرایط خوبی برای خود شکل دهد و در نهایت باید دید سرمربی کم تجربه این تیم قادر خواهد بود در 45 دقیقه دوم شرایط را از شکست بزرگ تغییر دهد یا خیر.
پرسپولیس که با برتری سه گله راهی رختکن شده بود، نیمه دوم را نیز تهاجمی شروع کرد و این در حالی بود که شاهین نیز عملکرد بهتری نسبت به 45 دقیقه ابتدایی از خود به نمایش می‌گذاشت.
با این حال شاگردان کالدرون بهترین سود را از بهم ریختگی خط دفاعی شاهین بردند و با دو گل دیگر یک برد پرگل و شیرین به نام خود کردند.
شاگردان کریمیان در نیمه دوم چند موقعیت جدی روی دروازه بیرانوند شکل دادند و اگر بدشانسی برخورد به تیرک دروازه حریف نبود، آنها با یک گل حداقل بهره خود را از نمایش بهتر نیمه دوم می‌بردند. با این حال در دقایق پایانی اتفاقات عجیبی در زمین رخ داد که از جمله آن می‌توان به مصدومیت ترابی و خروج او از زمین که باعث شد کالدرون با توجه به انجام هر سه تعویض خود با یک یار کمتر بازی را ادامه دهد اشاره کرد. اخراج یک بازیکن از شاهین (موسی زاده ) به دلیل فنی و مهار ضدحمله پرسپولیس و کارت قرمزی که احمدزاده به جهت دو اعتراض به داوری دریافت کرد نیز از جمله دیگر اتفاقات پایانی این بازی بود.     

فولاد     1 - 0     نساجی مازندران

فولاد خوزستان که در دو هفته اخیر دو پیروزی خارج از خانه مقابل شاهین شهرداری بوشهر و ماشین‌سازی تبریز کسب کرده و توانسته بود به جمع تیم‌های بالای جدولی اضافه شود، امشب هم با وجود اینکه تا لحظات پایانی درآستانه تساوی خانگی برابر نساجی مازندران قرار داشت، اما روی ارسال محمد آبشک و ضربه سر احمد عبدالله‌زاده توانست حریف خود را مغلوب کند و به نخستین برد این فصل در ورزشگاه شهدای فولاد دست یابد تا پشت سر پرسپولیس، در رده پنجم قرار بگیرد؛ نساجی نیز با ادامه روند ناکامی‌ها و باخت در آبادان 9 امتیازی ماند.
صنعت نفت آبادان     2 - 1     تراکتور

صنعت نفت آبادان پس از دو پیروزی متوالی، در دیدار اخیرش به تساوی خارج از خانه مقابل پارس جنوبی رسید که موجب شد همچنان جزو پنج تیم بالای جدولی بماند، اما آنها امشب که پذیرای تراکتور بودند، قصد داشتند به روند شکست‌ناپذیری و گل نخوردن سرخ‌پوشان آذربایجانی پایان دهند که موفق به انجام این کار شدند و در دقایق 20 و 53 روی دو ارسال تماشایی میلاد جهانی و ضربات سر زیبای عیسی آل‌کثیر و محمد قریشی توانستند گلزنی کنند تا نخستین باخت فصل تراکتور را بعد از دو تساوی و پنج برد این تیم رقم بزنند و به رده پنجم جدول صعود کنند.     
استقلال 2 - پارس جنوبی جم 0

برای سومین سال متوالی استقلالی ها در خانه موفق شدند پارس جنوبی جم را شکست دهند تا سومین برد متوالی خود را در لیگ برتر با استراماچونی جشن بگیرند. استقلال مدل استراماچونی حالا با ارائه فوتبالی قابل قبول و در غیاب ستاره های خود در حال نزدیک شدن به جمع مدعیان است و در این مسیر البته بازی های حساسی را پیش روی خود می بیند. آبی های تهرانی برابر پارس جنوبی مانند دیدارهای قبلی در خلق موقعیت و گلزنی موفق بودند و توانستند نزدیک به 15 هزار هوادار حاضر در ورزشگاه را راضی و البته امیدوار به ادامه لیگ راهی خانه کنند.
علی کریمی و مهدی قائدی در این دیدار در نیمه اول دو گل استقلال را به ثمر رساندند و در نیمه دوم موقعیت های پرشمار دو تیم تبدیل به گل نشد تا آبی های تهرانی در هفته هشتم، با کسب برد دو بر صفر و صعود یک پله ای در جدول بالاتر از نفت مسجد سلیمان در رده هفتم قرار گرفت و پارس جنوبی با 7 امتیاز در رده سیزدهم باقی ماند.
جمعه 24 آبان 1398
شهر خودرو     -     گل گهرسیرجان     15:45
مشاهده جدول کامل لیگ برتر ایران

رده

تيم

بازيها

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

تفاضل گل

امتياز

1

سپاهان

8

5

3

0

10

0

10

18

2

تراکتور

8

5

2

1

9

2

7

17

3

شهر خودرو

7

5

1

1

8

3

5

16

4

پرسپولیس

8

5

0

3

10

5

5

15

5

صنعت نفت آبادان

8

4

3

1

7

4

3

15

6

فولاد

8

4

3

1

7

4

3

15

7

استقلال

8

3

3

2

12

7

5

12

8

نفت‌ مسجدسلیمان

8

2

6

0

7

5

2

12

9

نساجی مازندران

8

2

3

3

12

15

-3

9

10

پیکان

8

2

2

4

15

15

0

8

11

ماشین‌سازی‌تبریز

8

2

2

4

9

13

-4

8

12

سایپا

8

2

2

4

9

14

-5

8

13

پارس جنوبی جم

8

1

4

3

6

9

-3

7

14

ذوب آهن

8

0

4

4

6

11

-5

4

15

گل گهرسیرجان

7

0

3

4

3

8

-5

3

16

شاهین شهرداری‌بوشهر

8

0

1

7

4

19

-15

1

ماخذ:ورزش سه




Copy Right 2013 Artmis.ORG