1403/01/10 10:36


299071
تاریخ انتشار: 1398/09/13 19:09
سرمربی بلژیکی برای شش ماه کار در تیم ملی، ۲۵ میلیاردتومان پول گرفت و برای جلسه با تاج هم نیامد!
قرارداد مارک ویلموتس که گفته می‌شود حاضر نشد در جلسه مستقیم امروز با مهدی تاج حضور پیدا کند، فسخ شده است و طبق ادعای منابع خبری او غرامتی بابت این جدایی دریافت نخواهد کرد چراکه برای شش ماه دو میلیون یورو را قبلا گرفته بود! رییس فدراسیون بزودی قرارداد توافق شده با برانکو ایوانکوویچ را امضا می‌کند

بعد از تجربه هشت سال نسبتا موفقیت آمیز با کارلوس کی روش پرتغالی، دوره کاری جانشین او بسیار کوتاه بود چرا که مارک ویلموتس با تنها شش ماه کار و ثبت کارنامه ای ضعیف در مسابقات رسمی، مجبور به ترک تیم ملی شد. 

 

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان؛ سفر ضربتی مهدی تاج به استانبول که با هدف دیدار با سرمربی بلژیکی و فسخ قرارداد وی انجام شده بود، بدون حضور ویلموتس در جلسه مستقیم همراه بود اما نمایندگان وی طبق اطلاعات واصله، توافق کردند که قرارداد با فدراسیون ایران را فسخ کرده و رسما به فعالیت این مربی در کادرفنی تیم ملی ایران پایان دهند.

به این ترتیب فدراسیون فوتبال که طی چندهفته اخیر مورد انتقاد شدید افکار عمومی قرار گرفته بود و غیر از شکست مقابل هر دو حریف همگروه در مقدماتی جام جهانی، بخاطر رقم قرارداد یک مربی معمولی چون ویلموتس تحت فشار بود، نیمی از ماموریت محوله را پشت سر گذاشت و حالا با توجه به آماده سازی مقدمات توسط سفیر ایران در کرواسی، راه کوتاهی تا اعلام نام سرمربی بعدی تیم ملی دارد.

 بازگشت برانکو ایوانکوویچ به نیمکت تیم ملی ایران، حالا قطعی شده است. تنها مانع موجود فدراسیون فوتبال در این راه، مطالبات مارک ویلموتس بود که تیم حقوقی فدراسیون چراغ سبز لازم را نشان داده است و اکنون مشکلی برای اعلام رسمی این خبر هم وجود ندارد. طی ساعات آتی و بعد از انتشار خبر رسمی فسخ قرارداد با ویلموتس روی سایت فدراسیون فوتبال ، شاهد تحویل سکان هدایت تیم ملی به سرمربی فصل گذشته پرسپولیس خواهیم بود.

فدراسیون چگونه قرارداد ویلموتس را بدون غرامت اضافه فسخ کرد؟

طبق آخرین خبرها مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال که پس از مراسم برترین‌های ۲۰۱۹ آسیا از هنگ‌کنگ راهی ترکیه شده بود، طی مذاکرات مستقیم با نمایندگان ویلموتس قرارداد سرمربی بلژیکی تیم ملی را به صورت توافقی فسخ کرد اما این اتفاق در شرایطی که گفته می شد ویلموتس قراردادی سه ساله دارد و غرامت هنگفتی درخواست خواهد کرد، چگونه رخ داد؟ برگ برنده رئیس فدراسیون فوتبال در مذاکرات با نماینده ویلموتس، درخواست کتبی پیشین این مربی به فدراسیون فوتبال برای فسخ قرارداد بود.

گفته می شود براساس بندی در قرارداد، هر کدام از طرفین که تعهدات خود را نقض کنند، طرف مقابل امکان فسخ قرارداد به صورت یک طرفه را داشته است. بر این اساس مارک ویلموتس نیز پیش از این با ادعای تاخیر در پرداخت‌های فدراسیون فوتبال رسما درخواست فسخ کتبی به فدراسیون فوتبال ایران داد و در نتیجه فدراسیون فوتبال نیز با تکیه بر همین نامه رسمی، مذاکرات با ویلموتس برای فسخ قرارداد را پیش برد. در مقابل عذه ای هم معتقدند نوع نامه درخواستی از سوی ویلموتس، فسخ به همراه مطالبه کل مبلغ قراردادش بوده است.

در این میان فدراسیونی ها می گویند چون ویلموتس رسما در نامه‌اش اعلام کرده بود، فدراسیون فوتبال ایران به تعهدات مالی خود مطابق با قرارداد عمل نکرده و قرارداد باید دو طرفه فسخ شود، حالا همین خواسته اجرا شده است! در مقابل فدراسیون فوتبال نیز با وجود عدم حضور ویلموتس در ایران و نقض قرارداد، هیچ‌گاه نتوانست از این موضوع به نفع فوتبال ایران بهره ببرد و از او درخواست خسارت کند چرا که تمام ورود و خروج‌های این مربی با رضایت فدراسیون ایران و بلیت تهیه شده از سوی این فدراسیون انجام می‌شده است.

شرط عجیب ویلموتس برای ادامه کار در ایران

نکته عجیبی که برخی منابع از متن قرارداد پنهان و منتشرنشده با مرد بلژیکی نوشته اند، به پارگرافی از نامه‌ ویلموتس به فدراسیون فوتبال ایران برمی گردد که می گوید: « چنانچه ایران تمایل به ادامه همکاری با او را دارد، باید قرارداد جدیدی منعقد و بر اساس شرایط جدید، امکان ادامه فعالیت او و دستیارانش را فراهم کند! موضوعی که سرآغاز اراده فدراسیون فوتبال برای فسخ قرارداد با ویلموتس پس از شکست مقابل عراق شده است.

بیش از 25میلیاردتومان ارز کشور برای مربی درجه 2 تلف شد

در همین حال برخی رسانه های رسمی مدعی شده اند که قرارداد قطعی شخص مارک ویلموتس برای یک سال، ۲ میلیون یورو بوده است که با احتساب هزینه قرارداد دستیارانش کل مبلغ قرارداد کمتر از ۳ میلیون یورو بوده است. این در حالی است که فدراسیون فوتبال تا فسخ قرارداد و برای ۶ ماه فعالیت ویلموتش و کادرفنی تیم ملی، ۲ میلیون یورو بصورت کامل و نقدی پرداخت کرده است و این یعنی تسویه مالی کامل تا قبل از یک دسامبر (۱۰ آذر).

حالا مرحله آخر ماموریت مهدی تاج فرا رسیده است که مرحله نهایی انعقاد قرارداد با برانکو ایوانکوویچ است. تنها گزینه دم دست که با فوتبال ایران آشناست و باید تیم ملی را از شرایط بغرنج موجود رها کند. بر این اساس به نظر می‌رسد طی روز‌های آینده با توافق قطعی با برانکو، مربی کروات رسما جانشین ویلموتس شود.

 
منبع:تابناک



Copy Right 2013 Artmis.ORG