1403/02/01 02:01


299935
تاریخ انتشار: 1398/12/28 13:42
سخنگوی سازمان انتقال خون:
سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: سهم این سازمان در روزهای شیوع کرونا، تقویت شبکه خون‌رسان و تامین خون و فراورده‌های مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی کشور است.

به گزارش  پایگاه خبری عصر جهان به نقل از ایرنا،  بشیر حاجی بیگی امروز (چهارشنبه) افزود: اکنون که کرونا در ایران شیوع پیدا کرده، بهترین راه مقابله با این ویروس و جلوگیری از انتشار سریع آن، در خانه ماندن و پرهیز از تجمعات و همچنین عمل به توصیه های اعلام شده از سوی مسئولان وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا است.


وی ادامه داد: اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا در جامعه و همچنین تعطیلی مدارس دانشگاه ها و ادارات و شرکت ها، استقبال از اهدای خون کاهش یافته و بنابراین در برخی مراکز انتقال خون با کمبود مواجه شده ایم.
سخنگوی سازمان انتقال خون تاکید کرد: در این شرایط حساس ویروس کرونا جمعی از هموطنان را درگیر کرده، اهداکنندگان خون که مانند همیشه یاریگر سازمان انتقال خون و همچنین بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های آن بودند، یک بار دیگر به کمک ما بشتابند و با اهدای خون خود نجات‌دهنده زندگی بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی باشند.
وی اعلام کرد: بنابراین از همه هموطنان و به خصوص اهداکنندگان مستمر خون(با سابقه حداقل دوبار اهدا در سال) می خواهیم که در این روزهای کرونایی، بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند و برای اهدای خون به مراکز انتقال خون در سراسر کشور مراجعه کنند یا اینکه به صورت اینترنتی از مراکز اهدای خون نوبت بگیرند و سپس برای اهدای خون مراجعه کنند.
حاجی بیگی تاکید کرد: به همه هموطنان که قصد اهدای خون دارند اطمینان می دهیم که کرونا به هیچ عنوان با اهدای خون یا با تزریق خون منتقل نمی شود، بلکه کرونا از طریق بزاق دهان، عطسه و سرفه منتقل می شود.
 وی گفت: همه مراکز انتقال خون در سراسر کشور اصول ایمنی و بهداشتی را رعایت می‌کنند و مراکز و تجهیزات کاملا ضدعفونی و استریل شده اند و وسایل استفاده در انتقال خون همه یکبار مصرف هستند، بنابراین جای نگرانی برای ابتلا به این ویروس وجود ندارد و  هموطنان با اطمینان خاطر با اهدای خون به کمک نیازمندان به خون و فرآورده‌های آن بشتابند.




Copy Right 2013 Artmis.ORG