1403/01/09 17:49


300027
تاریخ انتشار: 1399/01/09 03:02
در حال حاضر شواهد مشخصی که ثابت کند احتمال ابتلای بیماران مصرف کننده کورتون به ویروس کرونا بیشتر است، وجود ندارد. البته تحقیقات در این زمینه درحال انجام است. مطالعات قبلی نشان داده اند بیمارانی که کورتون مصرف می‌کنند، در خطر بیشتری برای ابتلا به عفونت های مختلف از جمله عفونت های...

به گزارش  پایگاه خبری عصر جهان به نقل از تابناک ـ کورتیکواستروییدها (نام دیگر کورتون ها) مانند بتامتازون، دگزامتازون، پردنیزولون و... در کنترل و درمان بیماری های مختلف کاربرد دارند. برخی افراد مبتلا به بیماری های خودایمنی نظیر آرتریت روماتویید، لوپوس، ام اس، و بیماری التهابی روده ممکن است ناچار به استفاده از این داروها باشند.
در حال حاضر شواهد مشخصی که ثابت کند احتمال ابتلای بیماران مصرف کننده کورتون به ویروس کرونا بیشتر است، وجود ندارد. البته تحقیقات در این زمینه درحال انجام است. مطالعات قبلی نشان داده اند بیمارانی که کورتون مصرف می‌کنند، در خطر بیشتری برای ابتلا به عفونت های مختلف از جمله عفونت های باکتریایی، ویروسی و قارچی قرار دارند. لذا به طور کلی می‌توان گفت استعداد ابتلا به عفونت های مختلف در این بیماران بیشتر است.
نتیجه: از آن جا که مصرف کورتون باعث سرکوب ایمنی افراد می شود، می‌توان گفت افراد مصرف کننده، مستعد ابتلا به عفونت های مختلف از جمله ویروس‌ کرونای جدید هستند. لذا این افراد باید بیش از سایرین اقدامات محافظتی و پیشگیرانه را انجام داده و‌ کمتر خود را در معرض بیماری قرار دهند. همچنین در صورت ایجاد علایم اولیه بیماری ویروس کرونا ،بهتر است هرچه سریع تر با پزشک خود مشورت نمایند.

منبع: ایران کرونا




Copy Right 2013 Artmis.ORG