1403/01/10 06:04


300657
تاریخ انتشار: 1399/03/15 14:06
بخشدار دهدز از توابع ایذه گفت: چاه مربوط به آبفای شهری دهدز با تلاش نیروهای این اداره تعمیر و وارد مدار شد.

محسن البرزی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: بخش دهدز ۲ چاه برای تامین آب روستاها و یک چاه برای تامین آب شرب شهر دارد که البته یکی از چاه‌های روستایی به دلیل تعمیر پمپ و نیاز به لوله‌گذاری مدت کوتاهی غیرفعال بود که هفته گذشته وارد مدار شد.


وی افزود: متاسفانه چاه آبفا شهری دهدز نیز چند روز پیش با مشکل مواجه و پمپ و برخی قطعات دیگر آن نیاز به تعمیر پیدا کردند که با کمک‌ آبفای شهری ایذه و دهدز سرانجام صبح امروز این مشکل برطرف و این چاه وارد مدار آب شرب بخش دهدز شد.
بخشدار دهدز تصریح کرد: اکنون شهر دهدز حدود هشت ساعت و روستاهای دهدز حدود پنج ساعت در شبانه‌روز از نعمت آب شرب برخوردار هستند.
البرزی با بیان اینکه چاه صرفا یک مُسَکن کوتاه مدت برای مشکل آب دهدز است، بیان داشت: چاهی که قبلا در عمق ۴۰ متری به آب می‌رسید اکنون در عمق ۱۷۰ متری آب استخراج می‌کند و این عدد به طور قطع بیشتر نیز خواهد شد.
وی افزود: راه اساسی برای حل مشکل آب شرب دهدز انتقال آب از دریاچه سد کارون سه است که امیدواریم مسوولان مربوطه هرچه زودتر مقدمات این کار را فراهم کنند تا دیگر شاهد کم‌آبی دهدز به عنوان یکی از پرآب‌ترین شهرهای کشور میان ۲ دریاچه بزرگ نباشیم.
دهدز با مساحت تقریبی یک هزار و ۳۲۱ کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر ۱۷ هزار نفر از توابع شهرستان ایذه است . دهدز دارای سه دهستان دهدز،دنباله رود شمالی و دنباله رود جنوبی با ۱۰۳ روستا است.

برچسب ها:
دهدز ؛ محسن البرزی ؛

بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG