1403/01/10 10:34


301601
تاریخ انتشار: 1399/07/22 14:03
رئیس جمهور آمریکا مدعی شد پس از پیروزی در انتخابات ایران بلافاصله با من تماس خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر به توافق هسته‌ای ایران حمله کرد.

بر این اساس، ترامپ در نخستین گردهمایی تبلیغاتی خود پس از ابتلا به کرونا به ایالت فلوریدا سفر کرد. وی در میان هوادارانش گفت: من از توافق هسته‌ای فاجعه باری که اوباما با ایران دست یافته بود خارج شدم. اوباما به ایرانی‌ها ۱۵۰ میلیارد دلار پول داد. برجام به واقع توافقی وحشتناک بود.
وی افزود: من به شما می‌گویم در صورتی که در انتخابات ماه نوامبر پیروز شوم ایرانی‌ها اولین تماس را با من خواهند گرفت. آن‌ها تشنه توافق با دولت من هستند، چون با کارزار فشار حداکثری موفق به کوچک کردن ۲۸ درصدی تولید ناخالص داخلی آن‌ها شده ایم. من اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نخواهم داد.
پیش تر نیز ترامپ در یک مصاحبه رادیویی چنین ادعاهایی را تکرار کرده بود.ترامپ در مصاحبه با برنامه رادیویی راش لیمبو گفت: دولت ایران به دلیل اقدامات من ورشکسته شده است. آن‌ها در صورت پیروزی من در انتخابات ماه نوامبر ظرف یک ماه به یک توافق فوق العاده با ما دست خواهند یافت. تهران خیلی دوست دارد که من بازنده انتخابات باشم!
وی افزود: ایران قبلاً کشور ثروتمندی بود. دولت اوباما به آن‌ها ۱۵۰ میلیارد دلار پول و بعلاوه ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد پرداخت کرد. آن‌ها هم اینک به دلیل اقدامات دولت من فقیر شده اند. دیگر گروه‌های تروریستی فعالیت سابق را ندارند، چون دیگر ایران پولی برای کمک به آن‌ها ندارد. ایران هم اینک یک کشور ورشکسته است.
رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: ایران اگر اقدامی علیه ما انجام دهد با پاسخی هزار برابر بزرگتر مواجه خواهد شد. اگر آن‌ها کار بدی با ما انجام دهند بلایی سرشان خواهیم آورد که سابقه نداشته است. آن‌ها دیگر مثل گذشته ثروتمند نیستند تا از گروه‌های نیابتی خود مانند حماس حمایت کنند./ باشگاه خبرنگاران 




Copy Right 2013 Artmis.ORG