1403/01/09 19:53


301843
تاریخ انتشار: 1399/08/30 21:12
به اطلاع هم استانی های محترم می رساند با توجه به تعیین محدودیت های کرونایی، ساعت اداری در شهرستان اهواز به مدت دو هفته از ساعت ۸ صبح الی ۱۳:۳۰ ظهر خواهد بود.لازم به ذکر است که در سایر شهرستان های استان ساعت اداری طبق روال عادی از ۷:۳۰ صبح الی ۱۴:۳۰ ظهر می باشد.

استاندار خوزستان محدودیت‌های جدید کرونایی خوزستان را که به مدت ۲ هفته ادامه خواهد داشت اعلام کرد.
به گزارش پایگاه خبری عصرجهان از استانداری خوزستان غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان روز جمعه با بیان اینکه اهواز و کارون از لحاظ کرونا در وضعیت قرمز هستند افزود: ۱۵ شهرستان مسجدسلیمان، آغاجاری، آبادان، رامهرمز، امیدیه، شوشتر، دزفول، اندیمشک، رامشیر، باغملک، ایذه، شادگان، خرمشهر و لالی و بهبهان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی افزود: شهرستان‌های ماهشهر، حمیدیه، هفتکل، شوش، هویزه، دشت آزادگان، اندیکا، باوی، گتوند، و هندیجان نیز در وضعیت زرد به سر می‌برند.

شریعتی ادامه داد: در شهرستان‌های قرمز یک سوم کارمندان در محل کار حاضر و دو سوم به صورت دور کاری، در شهرستان‌های نارنجی یک دوم در محل کار حاضر ، و یک دوم دیگر به صورت دور کاری، و در شهرستان‌های زرد ۲ سوم در محل کار حاضر، و یک سوم دور کاری کنند.

استاندار خوزستان بیان کرد: در شهرستان‌های قرمز تنها گروه شغلی یک شامل سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره ای، مراکز درمانی، امدادی و خدماتی اجازه فعالیت دارند و بقیه گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار حق فعالیت ندارند.

وی اضافه کرد: در شهرستان‌های نارنجی فقط گروه شغلی یک و ۲ اجازه فعالیت دارند و در شهرستان‌های زرد نیز تنها گروه شغلی یک و ۲ و سه اجازه فعالیت دارند.

شریعتی ادامه داد: فرماندار اهواز در طول این ۲ هفته موظف بر نظارت بر اجرای محدودیت در اهواز و کارون است.

وی گفت: برگزاری آیین‌های مذهبی و فرهنگی در شهرستان‌های قرمز، و نارنجی به طور کامل تعطیل، و در شهرستان‌های زرد در فضای باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی قابل اجرا است.

وی در خصوص محدودیت تردد خودرویی نیز بیان کرد: خودروهای با پلاک بومی در شهرستان‌های قرمز و نارنجی نمی‌توانند از شهر خود خارج شوند و به شهر دیگری هم نمی‌توانند وارد شوند.

شریعتی افزود: پلاک‌های غیربومی نیز نمی‌توانند وارد شهرستان‌های قرمز و نارنجی شوند؛ برای شهرستان‌های زرد نیز هنوز برنامه‌ای اعلام نشده است.

استاندار خوزستان توضیح داد: محدودیت‌ها شامل ناوگان مسافری و باری نمی‌شود و باید با هدایت پلیس راه از کمربندی‌ها عبور کنند. بیمارانی که برای مداوا باید وارد مرکز استان شوند برگ ارجاع پزشک مربوطه را همراه داشته باشند و ستاد کرونای شهرستان نیز تایید کرده باشد.

وی ادامه داد: طرح بیمار یابی محلات و قرنطینه نیز مورد توجه است و تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی موظفند مهمانسراهای خود در جهت پشتیبانی در اختیار سپاه قرار دهند.

شریعتی بیان کرد: سالن‌های ورزشی و چند منظوره نیز در صورت نیاز برای نگهداری و قرنطینه بیماران باید بسیج شوند.

استاندار خوزستان گفت: در تمام دنیا محدودیت در برگزاری دورهمی‌های کوچک ۸۳ درصد، محدودیت مرزها ۵۶، دسترسی به ماسک ۵۱، محدودیت مسافرت ۴۲، تجمع بزرگ ۵۳ و حمایت گروه‌های آسیب پذیر ۴۲ درصد موثر بوده است.

وی ادامه داد: این محدودیت‌ها ۲ هفته اجرا می‌شود و پس از آن بر اساس شرایط قابل تغییر است.

تا ظهر ۲۹ آبان بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳هزار و ۲۲۳بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که از این تعداد ۲ هزار و ۹۳۸نفر بستری و پنج هزار و ۷۲۲ نفر نیز در وضعیت شدید این بیماری زیرمراقبت ویژه قرار دارند.

برچسب ها:
بهبهان ؛ خوزستان ؛

بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG