1403/01/10 13:59


302237
تاریخ انتشار: 1399/11/23 19:00
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به آماده بهره‌برداری بودن سه بیمارستان در خوزستان گفت: به دلیل کمبود تخت ICU در اهواز، ۱۰۰ تخت ICU در حال آماده‌سازی است که تا قبل از پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به آماده بهره‌برداری بودن سه بیمارستان در خوزستان گفت: به دلیل کمبود تخت ICU در اهواز، ۱۰۰ تخت ICU در حال آماده‌سازی است که تا قبل از پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در مراسم افتتاح بیمارستان ۱۵۶ تختخوابی باغملک که امروز (۲۳ بهمن‌ماه) به صورت ویدیوکنفرانس با حضور رئیس جمهور و وزیر بهداشت انجام شد، اظهار کرد: این بیمارستان جایگزین بیمارستان شهید طباطبایی و دارای بخش‌های مختلفی است. تعداد تخت‌های ثبت شده این بیمارستان ۱۴۰ تخت است اما با تخت‌های جانبی به ۱۵۶ تخت رسیده است.

وی افزود: کار احداث این بیمارستان از سال ۸۸ آغاز شده و تا سال ۹۸ تقریبا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و با پیگیری‌های انجام‌شده در یک سال، ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی انجام و آماده افتتاح شد.

ابول‌نژادیان با اشاره به آماده افتتاح بودن سه بیمارستان دیگر در خوزستان، بیان کرد: در خوزستان بیمارستان الوار گرمسیری اندیمشک، بیمارستان بستان و بلوک B و C بیمارستان بهبهان آماده افتتاح هستند.

وی تصریح کرد: به دلیل کمبود تخت ICU در اهواز، ۱۰۰ تخت ICU در حال آماده‌سازی هستند که تا قبل از پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در صورت حمایت مالی، حداقل قبل از عید، ۵۰ تخت ICU از این تعداد افتتاح می‌شوند.

ابول‌نژادیان افزود: در شرایط کرونایی به شدت به تخت‌های ICU نیاز داریم. اکنون بخش‌های دیالیز را به ICU تبدیل کرده‌ایم و برخی از بخش‌های دیالیز دو تا سه شیفت فعالیت می‌کنند تا بیماری پشت درهای ICU نماند.

بیمارستان ۱۵۶ تختخوابی باغملک امروز به صورت ویدیوکنفرانس با حضور رئیس جمهور و وزیر بهداشت افتتاح شد.

این بیمارستان با اعتبار بالغ بر ۲۹۵ میلیارد تومان با زیربنای یک هزار و ۳۵۰ مترمربع در پنج طبقه احداث شده و دارای بخش‌های زنان، دیالیز، اطفال، داخلی، جراحی، CCU، ICU، NICU، تصویربرداری، آزمایشگاه و سی‌تی‌اسکن است.

برچسب ها:
باغملک ؛

بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG