1403/01/10 14:38


302358
تاریخ انتشار: 1399/12/10 17:07
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی 24 ساعت گذشته یک بیمار مبتلا به کووید19 جان خود را از دست داد و شمار جانباختگان استان به 449 نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدانپناه افزود: هم اکنون 135 بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 38 نفر مبتلای قطعی و 8 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

 

وی اذعان داشت: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 24925 مورد گزارش شده است.

وی اضافه کرد: از 928 نمونه نمونه دریافت شده كه حدود 9 درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در کهگیلویه، گچساران، بویراحمد و بهمئی و بقيه در سایر شهرستان های استان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به شناسایی اولین بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در استان، خاطر نشان کرد: يكي از هم استاني ها كه ٣٤ ساله بود در تاريخ ٩٩/١١/٤ با تشخيص بيماري غيركرونايي در اهواز بستري و در تاريخ ٩٩/١١/١٨ با رضايت شخصي از بيمارستان ترخيص و به خانه اش در دهدشت مراجعه مي نمايد و تا ٩٩/١١/٢٤ در منزل تحت درمان بوده است.

وی ابراز داشت: این بیمار در روز ٩٩/١١/٢٥ به بيمارستان امام خميني (ره)دهدشت مراجعه و باتشخيص كرونا و درگيري ريوي بستري مي شود. بدليل وخامت اوضاع در تاريخ ٩٩/١١/٢٩ به بيمارستان شهيد جليل انتقال داده مي شود و روز ٩٩/١٢/٨ در بخش مراقبت هاي ويژه فوت مي نمايد.

دکتر یزدانپناه اضافه کرد: با شك به كروناي انگليسي نمونه مرحوم به تهران فرستاده شد كه جواب نمونه مثبت بود.وضعیت کرونایی استان در یک شرایط شکننده و ناپایدار قرار گرفته است که در صورت عدم رعايت كامل دستورالعمل هاي بهداشتي و پرهيز از حضور در تجمعات تبعات خطرناکی در پیش روی مردم استان است.

وی نسبت به پرهیز از عادی‌انگاری شیوع کرونا و احتمال بازگشت موج جدید بیماری هشدار داد و گفت: سیر صعودی کنونی اگر ادامه یابد، موج جدید شیوع کرونا در استان آغاز می شود و در ایام قبل از عید به اوج خواهد رسید

برچسب ها:
کرونا ؛

بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG