1403/01/10 20:20


303041
تاریخ انتشار: 1400/03/22 12:32
«احتمالا میان واکسیناسیون کرونا و ایجاد نوعی از بیماری قلبی ارتباط وجود دارد»

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از یورونیوز، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که پس از آغاز واکسیناسیون عمومی و در مقایسه با وضعیت عادی، موارد بیشتری از ابتلا به نوعی بیماری التهاب عضلات قلب به ویژه در میان مردان جوانی که دُز دوم واکسن mRNA را دریافت کرده‌اند، گزارش شده است.


دکتر تام شیمابوکورو، معاون این مرکز اعلام کرد که پس از واکسیناسیون افراد زیر ۳۰ سال، در مجموع ۲۲۶ مورد میوکاردیت یا پریکاردیت تأیید شده است؛ این در حالی است که در حالت عادی کمتر از ۱۰۰ مورد ابتلا در این گروه سنی انتظار می‌رود.
با این حال او تاکید کرد که برای تأیید ارتباط میان واکسیناسیون کرونا و این مشکل قلبی، لازم است تحقیقات بیشتری انجام شود.
او افزود بسیاری از افرادی که تا پایان ماه مه دچار این مشکل شده و به بیمارستان مراجعه کرده بودند درنهایت به خانه فرستاده شدند.
هنوز مشخص نیست که چه تعداد از این افراد در بیمارستان بستری و چه تعداد پس از مراجعه به اورژانس، در زمانی کوتاه مرخص شده‌اند.
به گزارش این مرکز، در حال حاضر پانزده بیمار در بیمارستان بستری هستند که سه نفر آنها در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند. دو نفر از بیمارانی که به آی‌سی‌یو منتقل شده‌اند نیز دارای مشکلات سلامتی دیگری بودند.
در مجموع ۸۰ درصد از کل افرادی که پس از واکسیناسیون دچار مشکلات قلبی شده‌اند، به خودی خود حالشان بهتر شده و بهبود یافته‌اند.
میوکاردیت یا التهاب عضلات قلب دارای علائمی همچون تب و خستگی، تنگی نفس و در موارد خاص درد قفسه سینه است. بیماران نیز عموما می‌گویند که وقتی که به جلو خم می‌شوند، قفسه سینه آنها بیشتر درد می کند و این درد هنگامی که به عقب خم می‌شوند، کاهش می‌یابد.
درمان این مشکل، معمولا داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن و در برخی موارد، داروی داخل وریدی به نام IVIG است.
متخصصان ایمنی واکسن همواره درباره عوارض جانبی احتمالی واکسیناسیون‌ها هشدار داده‌اند و دکتر شیمابوكورو گفت با وجود افزایش موارد میوكاردیت در بین جوانان، هیچ وضعیت قرمز و خطرناکی گزارش نشده است.
قرار است کمیته مشورتی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده در تاریخ ۱۸ ژوئن جلسه‌ای با این موضوع برای بررسی شواهد جمع آوری شده و ارزیابی خطرات احتمالی این نوع از واکسیناسیون تشکیل دهد.
به گفته مقامات بهداشت این کشور تا زمانی که وجود پیوند میان واکسیناسیون و این نوع از التهاب عظلانی قلب به اثبات نرسد، همچنان واکسیناسیون همه افراد بالای ۱۲ سال برای جلوگیری از ابتلا به کرونا توصیه می‌شود.




Copy Right 2013 Artmis.ORG