1403/02/01 10:34


303342
تاریخ انتشار: 1400/05/05 15:05
مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۹ دُز رسید

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی اطلاعیه ای با اشاره به آخرین آمار کرونا در ایران، مجموع واکسن های تزریق شده در کشور را ۱۰ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۹ دُز اعلام کرد.
به گزارش وبدا، در اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمده است: تاکنون ۸ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۳۳۲ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۴۹۶ هزار و ۶۷۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۹ دُز رسید.
گفتنی است، افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و پس از دریافت پیامک نوبت دهی، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.
بر پایه این گزارش، از دیروز تا امروز ۵ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۴ هزار و ۹۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۷۰۸ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۷۵۸ هزار و ۱۹۷ نفر رسید.
همچنین متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۵۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۹ هزار و ۴۷۹ نفر رسید و خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۲۹۱ هزار و ۹۷۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
براساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، ۵ هزار و ۱۰۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.
براساس این گزارش، تا کنون ۲۵ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۶۰۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است و  در حال حاضر ۲۳۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۹۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.




Copy Right 2013 Artmis.ORG