1403/01/09 21:24


304336
تاریخ انتشار: 1400/11/03 15:55
معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: کارمندان دستگاه‌های دولتی و خصوصی می‌توانند بدون ضامن و فقط با یک کسر از حقوق وام بگیرند.

عصرجهان-معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: پرداخت بدون ضامن تسهیلات بانکی زیر ۱۰۰ میلیون تومان آغاز شد.
حسینی، معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی در ارتباط تصویری با برنامه روی خط خبر شبکه خبر گفت: شاغلین، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه‌های اجرایی و ... می‌توانند از شعبات بانکی که حقوق دریافت می‌کنند و رتبه اعتباری آن‌ها A و B و C است تنها با یک کسر از حقوق ۵۰ میلیون تومان بدون ضامن وام بگیرند.
حسینی افزود: تا سقف ۱۰۰ میلیون علاوه بر کسر از حقوق سفته یا چک الزامی است.
معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت:کارکنان شرکت‌های بخش خصوصی که دارای رتبه اعتباری A و B هستند نیز می‌توانند تا سقف ۵۰ میلیون بدون ضامن وام بگیرند.
وی اضافه کرد: بخش عمده کارکنان دستگاه‌های اجرایی در رتبه‌های A و B و C قرار می‌گیرند.
احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی هم درباره حذف ضامن از تسهیلات خرد بانکی گفت: اراده جدی برای پرداخت تسهیلات بر مبنای اعتبارسنجی بین بانک مرکزی و وزارت اقتصاد وجود دارد و با اتکا به رتبه اعتبار افراد اعم از حقوق بگیران، بازنشستگان و کسانی که سوابق آن‌ها ثابت کند که توانایی بازپرداخت اقساط را دارند، پرداخت تسهیلات بدون ضامن و وثیقه آغاز شد.
همچنین، یاسر مرادی کارشناس امور بانکی در برنامه تلویزیونی بیان کرد: با دستور امروز رئیس جمهور همه بانک‌های دولتی و نیمه دولتی در مرحله اول به افراد خوش حسابی که حقوق بگیر و مستمری بگیر هستند با اعتبارسنجی و بدون ضامن و یا با حداقل ضامن تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی پرداخت می کند.
گفتنی است؛ در نشست رئیس جمهور با مدیران عامل بانک‌ها مصوب شد، پرداخت تسهیلات خرد به مردم با اعتبارسنجی جایگزین اخذ وثیقه شود.

 

 

 

 



Copy Right 2013 Artmis.ORG