1403/01/30 10:17


305031
تاریخ انتشار: 1401/01/21 22:59
آلومینیوم اراک در ورزشگاه آزادی ۳گل زد و یک پنالتی نزد
ناکامی پرسپولیس و گل‌محمدی مقابل مربیان استقلالی در این فصل تکمیل شد. قرمزها ابتدا سوپرجام را به نکونام و فولاد واگذار کردند. در لیگ به منصوریان و آبادان باختند تا از کورس عقب بمانند و حالا با شکست مقابل رحمتی، توسط یک استقلالی از جام حذفی کنار رفتند

پرسپولیس که بعداز پنج قهرمانی پیاپی در لیگ برتر ایران، این فصل با شش امتیاز اختلاف از استقلالی‌ها عقب افتاده است، در جام حذفی هم از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

 ناکامی پرسپولیس با هدایت یحیی گل‌محمدی کامل شد و قرمزها با شکست در یک‌چهارم نهایی جام حذفی، مقابل میهمان اراکی خود از دور مسابقات کنار رفتند.

به این ترتیب تیم‌های دسته دومی خلیج فارس ماهشهر،  دسته اولی مس کرمان و لیگ برتری آلومینیوم اراک تا کنون به نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران راه یافته اند. فردا شب استقلال برای صعود به نیمه نهایی مقابل نساجی قائمشهر قرار خواهد گرفت تا دو فصل ناکامی در فتح این جام را جبران کند.

دو تیم پرسپولیس و آلومینیوم اراک در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی امروز (یکشنبه) از ساعت 20:35 و با پنج دقیقه تأخیر در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه 3 بر 2 به سود آلومینیوم خاتمه یافت. احسان پهلوان (9) و مهدی ترابی (3+45 - پنالتی) برای پرسپولیس و محمدرضا آزادی (21 و 64) و محمد علی‌نژاد (52) برای آلومینیوم گلزنی کردند. ضمن اینکه محمدرضا آزادی در دقیقه 70 یک پنالتی را برای تیمش از دست داد.

در این بازی خارجی های پرسپولیس که قرار بود کمکی به کیفیت این تیم بکنند، ضعیف‏ترین بازیکنان زمین بودند و اشتباهات آنها بارها باعث اعتراض و عصبی شدن همبازیان شان شد. 

وحدت هنانوف بر سر گل دوم آلومینیوم اراک، اشتباه وحشتناکی مرتکب شد و در دومین پاس اشتباه رو به عقب خود نیز باعث اصلی اهدای پنالتی به حریف توسط گوهری شد.

پرسپولیس از بازیکنان اصلی و بزرگ خود خالی شده است و توانی برای رقابت در سطح اول فوتبال ایران ندارد. این تیم با خریدهای اشتباه یحیی در تابستان و پنجره زمستانی، حالا تاوان دلال‌های سودجو را می‌دهد.

ترکیب پرسپولیس: احمد گوهری، فرشاد فرجی (23 - سعید آقایی)، وحدت هنانوف، علی نعمتی، رامین رضاییان (85 - منوچهر سفروف)، میلاد سرلک، کمال کامیابی‌نیا (67 - رضا اسدی)، احسان پهلوان، مهدی ترابی، امید عالیشاه  (67 - مهدی عبدی) و شرزود تمیروف (85 - حامد پاکدل).

ترکیب آلومینیوم: حسین پورحمیدی، وحید محمدزاده، رامتین سلیمان‌زاده، مصطفی احمدی، علیرضا نقی‌زاده (80 - امیر نوری)، محمد علی‌نژاد، میثم مجیدی (53 - پوریا آریا کیا)، محمدرضا آزادی (89 - امیرمحمد هوشمند)، میلاد فخرالدینی (89 - نیما درودی)، اسماعیل شریفات (89 - مهرداد بایرامی) و محمود قائدرحمتی.

داور: وحید کاظمی

 

موتور محمدرضا آزادی مقابل هواداران پرسپولیس روشن شد. آزادی پس از 602 روز گل زد و برای اولین بار در دوران ورزشی خود دبل کرد. این بازیکن حتی فرصت هت‌تریک از روی تقطه پنالتی هم داشت که گوهری مانع او شد. دیگر بازیکن فوق العاده این بازی محمد علی‌نژاد بود که یک سوپرگل زد و همچنین در نقش یک گل‌ساز ظاهر شد.

در یک اتفاق بی سابقه در سال‌های اخیر پرسپولیس سه گل در ورزشگاه آزادی و آن هم مقابل چشم تماشاگران‌شان دریافت کردند و حتی تا آستانه خوردن گل‌های بیشتر هم پیش رفتند. نکته مهم اینکه پرسپولیس دو بار جلو افتاد و نتوانست برتری خود را حفظ کند.

 

نیمه اول
دقیقه 3:
 میلاد سرلک پشت محوطه جریمه آلومینیوم و روی توپ برگشتی صاحب توپ شد که شوت سنگین او را پورحمیدی برگشت داد. کمال کامیابی‌نیا در موقعیتی خوب توپ برگشتی را گرفت، اما ضربه او دقیقاً به جایی زده شد که دروازه‌بان آلومینیوم حضور داشت تا این توپ هم توسط او دفع شود، توپی که در نهایت راهی کرنر شد.

دقیقه 4: محمود قائدرحمتی به دلیل اعتراض به داور مسابقه با کارت زرد جریمه شد.

دقیقه 9: احسان پهلوان در شلوغی محوطه جریمه آلومینیوم و روی پاس امید عالیشاه صاحب توپ شد که پس از کنار زدن مدافعان، با یک بغل پا توانست دروازه پورحمیدی را باز کند.

دقیقه 21: وحدت هنانوف روی پاس رو به عقب و فشار تیم آلومینیوم، دچار اشتباه شد که محمد علی‌نژاد با فراری پشت مدافعان و پاس در عرض به محمدرضا آزادی، کار او را برای باز کردن دروازه پرسپولیس آسان کرد.

دقیقه 27: میلاد سرلک بار دیگر از پشت محوطه جریمه اقدام به شوتزنی کرد که ضربه او را باز هم پورحمیدی دفع کرد و زمانی که رامین رضاییان قصد داشت از توپ برگشتی استفاده کند، دروازه‌بان آلومینیوم توپ را مهار کرد.

دقیقه 31: محمود قائد رحمتی این بار قصد باز کردن دروازه پرسپولیس را داشت که احمد گوهری ضربه این بازیکن را دفع کرد.

دقیقه 39: این بار نوبت امید عالیشاه بود تا با شوت از راه دور شانس خود را برای گلزنی امتحان کند که این بار هم پورحمیدی تن به کرنر داد.

دقیقه 40: کرنر ارسالی روی دروازه آلومینیوم در رفت و برگشت و مقابل دروازه این تیم مقابل سه بازیکن پرسپولیس قرار گرفت و موقعیتی مناسب برای گلزنی بود، اما پورحمیدی موفق به مهار توپ شد.

دقیقه 42: بار دیگر محمد علی‌نژاد و محمدرضا آزادی در خط دفاعی پرسپولیس یک همکاری دو نفره را آغاز کردند تا بلکه آلومینیوم برای بار دوم به گل برسد، اما این بار ضربه نهایی آزادی قدرت کامل را نداشت تا گوهری توپ را مهار کند.

دقیقه 43: باز هم پرسپولیسی‌ها از پشت محوطه جریمه و با شوت قصد داشتند دروازه آلومینیوم را باز کنند که این بار توپ پس از برخورد به مدافعان و گرفته شدن قدرت آن، در اختیار پورحمیدی قرار گرفت.

دقیقه 1+45: ارسال مهدی ترابی به محوطه جریمه آلومینیوم برای شرزود تمیروف، با دخالت میثم مجیدی همراه شد و داور مسابقه علاوه بر اعلام خطای پنالتی، مدافع آلومینیوم را هم با کارت زرد جریمه کرد.

دقیقه 3+45: مهدی ترابی پشت ضربه پنالتی ایستاد و توانست این توپ را گل کند.

دقیقه 3+45: مهدی رحمتی سرمربی آلومینیوم به دلیل اعتراض به داور مسابقه، با کارت زرد جریمه شد.

 

نیمه دوم
دقیقه 49:
 ارسال اسماعیل شریفات به روی دروازه پرسپولیس با ضربه سر محمود قائد رحمتی همراه شد که توپ به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 52: محمد علی‌نژاد که روی گل نخست آلومینیوم تأثیر پررنگی داشت، این بار با شوتی فنی و از پشت محوطه جریمه دروازه پرسپولیس را باز کرد.

دقیقه 61: اسماعیل شریفات پشت محوطه جریمه پرسپولیس اقدام به شوتزنی کرد که احمد گوهری دفع ناقصی داشت و روی توپ برگشتی باز هم بازیکنان آلومینیوم شریفات را صاحب توپ کردند که این بار ضربه او راهی اوت شد.

دقیقه 63: محمود قائدرحمتی از پشت محوطه جریمه پرسپولیس اقدام به شوتزنی کرد که گوهری تن به کرنر داد.

دقیقه 64: تعلل خط دفاعی پرسپولیس و توپی که به محوطه جریمه این تیم وارد شده بود، به محمدرضا آزادی رسید تا این بازیکن با یک چرخش و ضربه‌ای دقیق، دروازه پرسپولیس را باز کند.

دقیقه 69: وحدت هنانوف بار دیگر با اشتباه خود و پاس رو به عقب، بازیکنان آلومینیوم را در موقعیت گل قرار داد که این بار احمد گوهری با خطایی که انجام داد، به آلومینیوم پنالتی داد. ضمن اینکه گوهری با کارت زرد هم جریمه شد.

دقیقه 70: محمدرضا آزادی پشت ضربه پنالتی ایستاد که احمد گوهری موفق به مهار این پنالتی شد.

دقیقه 72: رضا اسدی به دلیل خطایی که روی علیرضا نقی‌زاده انجام داد، با کارت زرد جریمه کرد. از سوی دیگر رامین رضاییان اعتقاد به وقت تلف کردن تیم آلومینیوم داشت و با بیرون گذاشتن ساک پزشکی از داخل زمین به بیرون زمین، به این مسئله اعتراض کرد که دخالت وحید محمدزاده یک درگیری را میان بازیکنان دو تیم ایجاد کرد. داور مسابقه نیز به همین دلیل رضاییان و محمدزاده را هم با کارت زرد جریمه کرد.

دقیقه 82: رضا اسدی ارسالی روی دروازه آلومینیوم داشت که ضربه سر مهدی عبدی از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 85: یک ضربه ایستگاهی برای پرسپولیس شکل گرفت که ارسال روی دروازه می‌توانست با اثر گذاری وحدت هنانوف به موقعتی جدی تبدیل شود، اما بازیکنان آلومینیوم توپ را از منطقه خطر دور کردند.

دقیقه 2+90: میلاد سرلک به دلیل خطا روی مصطفی احمدی با کارت زرد داور جریمه شد.

منبع:تابناک

 




Copy Right 2013 Artmis.ORG