1403/01/10 04:21


306385
تاریخ انتشار: 1401/05/31 22:59
وام مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی تنها به خانواده‌های فاقد مسکنی تعلق می‌گیرد که از امکانات و مساعدت‌های دولتی ،تسهیلات بانک‌ها و موسسات اعتباری تاکنون استفاده نکرده باشند

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از افق تهران، قانون بودجه ۱۴۰۱، شش بانک عامل مسکن، تجارت، صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک را مکلف کرده است که تسهیلات ویژه مسکن به برخی خانواده‌های واجد شرایط اعطا کنند.

طبق بخشنامه بانک مرکزی در رابطه با تسهیلات قرض الحسنه «ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن» خانواده‌هایی که مسکن ندارند و از ابتدای سال ۱۳۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند، وام ۲۰۰ میلیون تومانی تعلق می‌گیرد.

برای دریافت این وام متقاضیان باید با در دست داشتن مدارک لازم به یکی از شعب بانک‌های عامل مسکن، تجارت، صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک مراجعه کنند.

این وام مسکن تنها به خانواده‌های فاقد مسکنی تعلق می‌گیرد که از امکانات و مساعدت‌های دولتی و تسهیلات بانک‌ها و موسسات اعتباری تاکنون استفاده نکرده باشند که این موارد توسط بانک از سامانه‌های سمات و وزارت راه و شهرسازی استعلام و مورد تایید قرار می‌گیرد.

مبلغ وام ۲۰۰ میلیون تومان، با باز‌پرداخت حداکثر ۲۰ ساله و با کارمزد حداکثر ۴ درصد به صورت سالانه در نظر گرفته شده است.

برای دریافت وام متقاضیان باید سفته و یا یک ضامن معتبر به بانک ارائه کنند.

همچنین احراز ولادت فرزند متقاضی باید با مشاهده اصل شناسنامه زوجین، فرزند متولد شده و استعلام از سامانه‌های ثبت احوال توسط بانک انجام شود.

تقاضای دریافت وام باید توسط سرپرست خانوار یا نماینده قانونی آن به بانک اعلام شود.

متقاضیان دریافت تسهیلات فرزند‌آوری که نسبت به دریافت این تسهیلات اعتراض دارند می‌توانند شکایت خود را در سامانه «ثبت و رسیدگی به شکایات» بانک مرکزی با مراجعه به آدرس https://crm.cbi.ir/ ثبت کنند.

برچسب ها:
افق تهران ؛

بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG