1403/01/09 23:49


306560
تاریخ انتشار: 1401/06/18 02:00
بیش از ۱۰۰۰ خودرو خارجی در مزایده مهر ماه دولت/ نوید محمدزاده: درباره ممنوع‌الکاری هیچ چیزی به صورت رسمی به من اعلام نشده

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

مهاجرت دانش‌بنیان فرزند معاون رئیس‌جمهور
انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در مورد سفر فرزندش به خارج از کشور در توئیتی توضیحاتی ارائه داد. خزعلی نوشت: گذشت آن دوران که مسئولانی مثل کوه پشت فرزندان خویش می‌ایستادند و صراحتا از مهاجرت و زندگی آن‌ها در خارج از کشور دفاع می‌کردند. اما امروز... برخی با ذوق زدگی از مهاجرت فرزند اینجانب گفتند؛ درحالی که سفر موقت کاری ایشان جهت توسعه و پشتیبانی مجموعه دانش‌بنیانی است که در ایران با تعداد زیادی از دانشجویان کامپیوتر فعال است و خوشبختانه این پروژه کاری رو به اتمام بوده و وی در ماه‌های آینده به کشور باز میگردد. اگرچه ایشان متاهل و مستقل است، ولی هرگز قصد مهاجرت نداشته اند. بی شک... بسترسازی برای تقویت فعالیت‌های دانش بنیان جاری در کشور، برخاسته از تعلق به وطن و مسئولیت‌پذیری است. اعضای دولت مردمی و انقلابی به آرمان‌های انقلاب و سیاست‌های دولت وفادار بوده و خواهند بود.

تاج: شاید در جام ملت‌ها، نکونام سرمربی تیم ملی باشد
فدراسیون فوتبال در نظر دارد بعد از مسابقات جام جهانی و پیش از حضور در جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا، جواد نکونام را به عنوان سرمربی و کارلوس کی‌روش را به عنوان مدیر فنی تیم ملی انتخاب کند. بعد از معرفی کارلوس کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، نام جواد نکونام به عنوان یکی از گزینه‌های دستیاری او در این تیم مطرح شد. نکونام که سابقه کاپیتانی و حتی دستیاری در تیم ملی ایران در دوران کی روش را دارد، این فصل سرمربی تیم فولاد خوزستان است با این حال این باشگاه تاکنون با جدایی این مربی مخالفت کرده است. مشکل حضور نکونام در تیم ملی احتمالاً برطرف می‌شود، ولی مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در نشست خبری امروز خود خبری مهم و جدید را اعلام کرد. وی گفت: در قرارداد فعلی ما با آقای کی روش، ایشان الان سرمربی ما در جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا نیست. شاید از کی روش در جام ملت‌ها به عنوان مدیر فنی استفاده کنیم و از نکونام به عنوان سرمربی. صحبتش را داشتیم. رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: البته برای نکونام همچنان در حال رایزنی هستیم تا اتفاقی رخ بدهد. اگر فردا خبری شنیدید که نکونام به تیم ملی نمی‌آید تعجب نکنید، ولی ان شاءالله مشکل حل می‌شود.

وزیر ارشاد: بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی هنری کشور باید حول مساجد و در تراز انقلاب صورت گیرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از سیاست‌ها و شعار‌های اصلی فرهنگی دولت سیزدهم، توجه و بازگشت به مساجد است که این موضوع را از طریق کانون‌های فرهنگی و هنری دنبال می‌کنیم.   محمد مهدی اسماعیلی عصر پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی آبادان در جمع خبرنگاران بیان کرد: با تغییرات جدیدی که در کانون‌ها فرهنگی هنری صورت گرفته بناست این کانون‌ها را بسیار فعالتر از گذشته کنیم. وی افزود: بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی هنری در کشور باید حول مساجد و به عنوان کار‌های عمیق، ماندگار و در تراز انقلاب اسلامی صورت گیرد و همین رویکرد در خوزستان نیز دنبال خواهد شد. اسماعیلی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی در یکسال گذشته برنامه‌های مناسبی در نظر گرفته شده بود ادامه داد:با پیگیری و موافقت رییس جمهور و هماهنگی استاندار خوزستان اجرای برخی پروژه‌های فرهنگی را در دستور کار دادیم.

سید حسن خمینی: نمی‌شود زندگی مردم را با استخاره پیش برد
سیدحسن خمینی: باید در روش‌های خود عاقلانه عمل کنیم. برای وصول به هدف باید به آنچه لازم است مجهز شد. نمی‌شود انسان چشمش را به روی علم روزگار خود ببندد. در امور عامه عقلانیت عملی لازم است. یعنی باید هدف و وسیله متناسب داشته باشیم و بهترین و کم هزینه‌ترین راه را انتخاب کنیم؛ لذا امام برای حرکت‌های سیاسی استخاره نمی‌کند. زندگی مردم را نمی‌شود با استخاره پیش برد. شب عملیات یکی از فرمانده‌ها به امام گفته بود یک سرکتاب باز کنید. امام گفته بود کارتان را بکنید و به خدا توکل و توسل داشته باشید. این استاد دروس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: در عمل به وظیفه ما موظف هستیم به تمام قواعد علمی روزگار خود مسلط باشیم و به خرد جمعی بشریت توسل بجوییم. امیرالمومنین علیه السلام برای خدا جنگید، اما سپاه را بدون آرایش نظامی روزگار خود به جنگ نفرستاد. قواعد علمی روزگار خود را رعایت کرد.

۲۰۹ دشت در کشور بیش از ۱۸ سانتی‌متر فرونشست دارند
رئیس سازمان مدیریت بحران گفت:  از مجموع ۳۰۹ دشت کشور، ۲۰۹ دشت بیش از ۱۸ سانتی‌متر فرونشست دارند و این مسئله اهمیت آبخیزداری را دو چندان می‌کند. محمدحسن نامی شامگاه ۱۶ شهریورماه در نشست بررسی آخرین اقدامات انجام شده در خصوص جبران خسارات سیل و زلزله در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کشور ایران در مباحث پیشگیری، آمادگی و پاسخ به بحران دارای استعداد و توان مطلوب است، اظهار کرد: در حادثه سیل اخیر ۸۲ نفر تلفات جانی در کشور ثبت شد که باتوجه به بارش‌هایی که با حجم کمتر در کشور‌های غربی مانند آلمان رخ داد، بسیار کمتر بود و تلفات در این کشور‌ها چند برابر است. معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران  در ادامه با اشاره به اهمیت آبخیزداری در کشور برای جلوگیری از خسارات سیل، گفت: ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات ملی برای انجام عملیات آبخیزداری در کشور درخواست شده است.

نوید محمدزاده: درباره ممنوع‌الکاری هیچ چیزی به صورت رسمی به من اعلام نشده
نوید محمدزاده در نشست خبری «شب داخلی دیوار» ساخته وحید جلیلوند در جشنواره ونیز به حواشی ایجاد شده در مورد ممنوع الکاری خود توضیح داد. نوید محمدزاده گفت درباره ممنوع‌الکاری هیچ چیزی به صورت رسمی به من اعلام نشده و در حال بازی در سریال «آکتور» هستم.

فرماندار همدان: ۲۵ نفر در اعتراضات آب دستگیر شدند
فرماندار همدان از دستگیری ۲۵ نفر در اعتراضات همدان خبر داد و گفت: ۲۰ نفر از این افراد، ساکن استان همدان نبوده و با حضور در همدان قصد ایجاد رعب و وحشت و نارضایتی بین مردم را داشتند. به نقل از روابط عمومی فرمانداری همدان، محمدعلی محمدی پنج‌شنبه ۱۷ شهریورماه در جلسه مشکلات آب شرب همدان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، با اشاره به سوءاستفاده معاندان و منافقان از مشکل آب شرب همدان، اظهار کرد: در سه تجمع غیرقانونی که صورت گرفت، ۲۵ نفر دستگیر شدند که ۲۰ نفر ساکن استان همدان نبوده و با حضور در همدان قصد ایجاد رعب و وحشت و نارضایتی بین مردم را داشتند. محمدی تصریح کرد: از ابتدای شکل گیری مشکلات آب شرب همدان با حضور در تمام مناطق مشکل دار بدون واسطه و مستقیم با مردم دیدار داشته و تمام تلاش خود را در جهت حل مشکل انجام دادیم.

هشداری که مهدی تاج را نگران کرد
مهدی تاج درباره احتمال تعلیق فوتبال ایران به خاطر اتفاقات مشهد گفت: نامه فیفا درباره مشهد نگران کننده است. به ما ۶ روز وقت دادند و گفتند اگر قانع نشدیم این اتفاق می‌افتد. (تاج اشاره‌ای به اتفاق ذکر شده در نامه نکرد) تاج ادامه داد: متاسفانه بردن بازی به مشهد اشتباه بود به خصوص بازی لبنان که اصلا احتیاجی به امتیاز آن مسابقه نداشتیم. رییس جمهور ما، وزیر کشور را مامور کرد با خاطیان برخورد کند و این یعنی ما مشارکتی در این اتفاق نداشتیم.

اتهام حمله سایبری ایران به آلبانی مضحک است
ناصر کنعانی در این خصوص خاطرنشان ساخت: آمریکا و انگلیس که پیش از این در برابر حملات متعدد سایبری علیه زیرساخت‌های جمهوری اسلامی ایران، حتی علیه تاسیسات هسته‌ای، سکوت اختیار کرده و حتی به طور مستقیم یا غیرمستقیم از این نوع اقدامات حمایت کرده بودند، فاقد هر گونه وجاهت در وارد کردن اینگونه اتهامات علیه جمهوری اسلامی ایران هستند. به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن هشدار نسبت به هرگونه ماجراجوئی سیاسی علیه کشورمان با این بهانه‌های مضحک و با تاکید بر آمادگی کامل کشورمان برای مقابله قاطع و فوری و پشیمان کننده با هرگونه دسیسه احتمالی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که بار‌ها مورد حملات سایبری قرار گرفته، بخش مهمی از تلاش‌های مسئولانه بین‌المللی در مقابله با تهدید حملات سایبری است.

لاهوتی: مجلس به ماجرای طرح صیانت ورود نکند خودش را هتک حرمت کرده
مهرداد لاهوتی، نماینده ادوار مجلس، در واکنش به تصویب طرح صیانت در شورای عالی فضای مجازی می‌گوید: اگر مجلس به ماجرای تصویب طرح صیانت ورود نکند خود را هتک حرمت کرده است.

نرخ خرید تضمینی گندم اعلام شد
ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی پس از نشست‌های متعدد کارشناسی، نرخ خرید تضمینی گندم در فصل زراعی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ را در مجموع ۱۳ هزار تومان تعیین کرد. این رقم عبارت است از مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت گندم، به اضافه هزار و ۵۰۰ تومان یارانه کشت که به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

بیش از ۱۰۰۰ خودرو خارجی در مزایده مهر ماه دولت
بر اساس اعلام وزیر اقتصاد، بیش از ۱۰۰۰ دستگاه خودرو خارجی که از سه سال قبل به دلایل مشکلات قضایی، در امکان گمرکی باقی مانده‌اند، از طریق مزایده سازمان اموال تملیکی واگذار خواهند شد. به نقل از تسنیم،  احسان خاندوزی وزیر اقتصاد اخیرا طی بازدیدی از اداره کل اموال تملیکی استان خوزستان اعلام کرده است: احکام پرونده یک هزار و ۶۲ دستگاه خودرو با همکاری قوه قضاییه صادر و در مزایده رسمی در قالب یک هزار و ۶۲ پارت برای عموم مردم باز می‌شود. امیدوارم تا اواخر مهر ماه این کار نهایی و شاهد اقدامات تحولی بیشتری در حوزه اموال تملیکی کشور باشیم.

نماینده مجلس: با کاهش اعتبار بنزین آزاد، قاچاق روزانه بنزین کم شد
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: از زمانی که اعتبار بنزین آزاد از ۲۵۰ به ۱۵۰ لیتر کاهش پیدا کرد، نه تنها مصرف مردم کم نشده بلکه با جلوگیری از قاچاق بنزین، روزانه حدود دو میلیون لیتر کاهش مصرف داشتیم.  هادی بیگی نژاد در گفتگو با رسانه ملی، با اشاره به تفاوت قیمت بنزین میان ایران و کشور‌های همسایه افزود: پیش از کاهش اعتبار بنزین آزاد، به علت این تفاوت قیمت، باوجود ریسک زیاد، قاچاقچیان به جابجایی بنزین اقدام می‌کردند، ولی حالا با برآوردی که گزارش شده است، روزانه دو میلیون لیتر در کشور کاهش مصرف داشتیم که به خارج شدن بنزین مربوط می‌شود و اصطلاحا سیاست کاهش مصرف غیرقیمتی می‌گویند. وی با بیان اینکه استفاده از کارت بنزین جایگاه دار آزاد است و محدودیتی ندارد گفت: وقتی کارت سوخت را قاچاقچیان به مناطق مرزی می‌بردند، حجم قاچاق افزایش پیدا می‌کرد.

کاهش ۳۰ درصدی مصرف بستنی به دلیل گرانی

رئیس اتحادیه بستنی، آب میوه و کافی شاپ با تایید خبر افزایش قیمت بستنی، افزود: قیمت بستنی متاثر از نرخ مواد اولیه از جمله شیر، خشکبار و. است. پسته و گردو جزو دو خشکبار اصلی پرمصرف در این صنف محسوب می‌شود از این‌رو نرخ آن‌ها در قیمت نهایی بستنی تاثیر می‌گذارد. وی با اشاره به کاهش قیمت موز در بازار، گفت: بالا بودن قیمت مواد اولیه مصرفی در کافی‌شاپ‌ها به خصوص محصولات وارداتی مانند قهوه به دلیل نوسان‌های نرخ ارز، قیمت نوشیدنی‌های گرم را در این واحد‌های صنفی افزایش داده است. وی با بیان اینکه هزینه‌های صنف بیشتر از درآمد آن‌ها شده است، افزود: افزایش قیمت بستنی و نوشیدنی‌ها در کافی‌شاپ‌ها ۲۰ تا ۳۰ درصد میزان مصرف این خوراکی‌ها را در تابستان امسال کاهش داد و میزان مراجعه مردم به این واحد‌ها ریزش کرده است. /ایلنا

تهران در صدر تخلف پزشکان در زمینه عدم نصب دستگاه کارتخوان
رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پززشکی کشور گفت: سازمان نظام پزشکی کشور همواره به پزشکان توصیه می‌کند بر اساس قانون، دستگاه کارتخوان در مراکز درمانی بویژه مطب‌ها نصب کنند تا بیمار دچار سردرگمی برای پرداخت هزینه‌های درمانی نشود. وی تصریح کرد: عدم استفاده برخی از پزشکان از دستگاه کارتخوان و اجبار به بیمار برای پرداخت نقدی یا کارت به کارت هزینه خدمات پزشکی، تخلف بوده و این مسئله در هیات‌های انتظامی سازمان نظام پزشکی بررسی و برخورد می‌شود. وی اظهار داشت: ۹۵ درصد از پزشکان از قانون تبعیت کرده و از دستگاه کارتخوان استفاده می‌کنند، اما برخی دیگر از آن‌ها مشکلاتی را برای بیماران ایجاد کرده و این امر موجب نارضایتی از جامعه پزشکی می‌شود. رئیس زاده با بیان اینکه در تهران بیشترین شکایت‌ها در مورد عدم استفاده از دستگاه کارتخوان در مطب‌ها وجود دارد، تصریح کرد: در مراکز شهرستانها، پزشکان در مطب‌ها دستگاه کارتخوان نصب کردند و شکایتی در این زمینه نداریم، در کلانشهری مانند تهران، بیشترین موارد تخلف دیده می‌شود و واحد نظارت بر درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی به این امور نظارت می‌کند.

منبع:تابناک




Copy Right 2013 Artmis.ORG