1403/01/10 19:25


306572
تاریخ انتشار: 1401/06/20 00:23
تذکر رئیس جمهور به ضرغامی در جلسه هیات دولت / عربستان روابط خود با ایران را کامل به آینده برجام گره زده است / خبر تازه روسیه از روند عضویت رسمی ایران در شانگهای / واکنش دفتر لاریجانی به انتشار خبر انتصابش به عنوان رئیس هیات حل اختلاف قوا: «شیطنت رسانه‌ای» است / فاطمی امین: از سال آینده صادرات خودرو خواهیم داشت

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

نقدعلی: آقای ضرغامی! در تصویر زیبای اربعین شما کدام قطعه از تصویرید؟!
یک نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به بسته بودن مرز‌های عراق و سرگردانی زائران اربعین از عملکرد وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انتقاد کرد و گفت: آقای ضرغامی! در تصویر زیبای اربعین شما کدام قطعه از تصویرید؟! محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در توئیتر با استفاده از برچسب (هشتگ) «استیضاح وزیر گردشگری» در واکنش به یادداشت توئیتری سه روز قبل عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درباره حضورش در اسفراین و برگزاری مراسم کشتی با چوخه در این شهر، نوشت؛
«آقای ضرغامی

امروز ۱۹ شهریور مرز‌ها بسته و زائران سرگردانند، در تصویر زیبای اربعین شما کدام قطعه از تصویرید؟! گویا فراموش کرده‌اید این سفر مستقیماً در حوزه مسئولیتی شماست، وقت برای پرداختن به کار‌هایی مثل کشتی با چوخه بسیار است. شما را سر مرز‌های عراق نمی‌بینیم؟!»

ضرغامی روز چهارشنبه در حساب کاربری خود در توئیتر با انتشار تصاویری از حضورش در محل برگزاری مسابقات کشتی با چوخه در شهر اسفراین نوشت: «دیروز اسفراین بودم. مراسم کشتی با چوخه آنان تا ۷۰ هزار نفر، تماشاچی دارد. همیشه هم خانم‌ها در آنجا حضور داشته‌اند. نه کسی اعتراضی داشته و نه مسأله‌ی امنیتی به وجود آمده؛ و نه فیفا و فیلا دخالت کرده‌اند!
ایرانیان، شادی و سرگرمی خانوادگی را خوب بلدند.»
واکنش استاندار هرمزگان به شایعه وزیر شدنش
استاندار هرمزگان گفت: برنامه‌ای برای رفتن از هرمزگان ندارم. مهدی دوستی استانداری هرمزگان امروز به برخی شایعه‌ها درباره مطرح شدن نامش به عنوان گزینه احتمالی وزیر راه و شهرسازی واکنش داد. وی گفت: برنامه‌ای برای رفتن از هرمزگان ندارم و وزیر شدنم صحت ندارد و اطلاعی نیز از آن ندارم. مهدی دوستی همچنین خاطرنشان کرد: برای هرمزگان برنامه‌های بلندمدتی دارم و حتی خانواده خود را نیز در این استان ساکن کرده‌ام.

عضو کمیسیون امنیت ملی: «طالبان» هم مانند «اشرف غنی» حقابه ایران را به شوره‌زار می‌فرستد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در موضوع حق‌آبه هیرمند طالبان نیز رویه شبیه به اشرف غنی را در پیش گرفته و حق‌آبه ایران را به شوره‌زار جاری کرد. جلیل رحیمی جهان‌آبادی اظهار کرد: سازمان محیط زیست و دستگاه‌های اجرایی باید با قدرت بیشتر به مسائل آبی ایران در سطح ملی و معضلات محیط زیست از قبیل ریزگرد‌ها در سطح داخلی و خارجی ورود داشته باشند. در حال حاضر قراردادهاى حفاظت از محیط زیست همچون کاهش گاز‌های گلخانه‌ای برای حفظ لایه ازن یا قرارداد محیط زیستی ریودوژانیرو بسته شده و جهان بخش عمده‌ای از فعالیت خود را به حفظ محیط زیست اختصاص داده است. وی با اشاره به اوضاع نابه‌سامان دریاچه ارومیه گفت: در حال حاضر دریاچه ارومیه نفس‌های پایانی خود را می‌کشد، اما در پرواز ۱۰ دقیقه‌ای شاهد لبریز بودن دریاچه وان ترکیه در همسایگی ایران هستیم. تمام این مسائل نشان می‌دهد ضعف مدیریت این شرایط را به وجود آورده است. برای حفظ محیط زیست از دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت امور خارجه انتظار می‌رود با تقویت دیپلماسی حداقل شاهد کاهش تخریب محیط زیست در سطح داخلی و بین‌المللی باشیم. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشور‌های عراق، سوریه و ترکیه، هر کدام به سهم خود از قافله تخریب محیط زیست عقب نمانده و به طُرق ممکن به معضل بی‌آبى دامن زدند؛ در حال حاضر کم‌آبى در سطح منطقه ابعاد گسترده‌تری از خشکسالی در محیط زیست را به دنبال داشته است.
انتقاد تند روزنامه اطلاعات از دولت: مگر مردم منتظر وام صدقه‌ای اربعین بودند که منت سر آن‌ها می‌گذارید و حاتم بخشی می‌کنید؟
روزنامه اطلاعات نوشت: اصرار بر دولتی کردن همه‌ چیز و دست‌اندازی‌های دولت‌سالارانه، به آن‌جا می‌انجامد که مردمی‌ترین و خودجوش‌ترین مراسم آیینی مذهبی نیز در چنبره‌ی بوروکراسی دولت بچمَد و یک نیاز کاذب هم بر آن بار شود: وام دولتی برای یک انتخاب زیارتی! مگر قاطبه مردم مؤمن و زیارت‌جوی، معطل تصدّق دولت برای وام زیارت بودند، که برخی مسندنشینان، هم حاتم‌بخشی می‌کنند، هم منّتی بر سر زائران می‌گذارند، هم استغنای مردمی را درگیر یک نیاز جدید می‌سازند؟ واقعا که! راستی تا کجا باید زندگی مردم را در لفافه‌های صدقه‌پردازی و نیازسازی در چنگال دولت دید و تا کی باید با پرداخت‌های نه‌چندان ضروری از کیسه‌ی کشور، کسانی را که هیچ گاه در امر زیارت و عبادت، خود را معطل بخشش و دهش دولت نمی‌دیدند، هشیار کرد؟! این پوپولیسم دولتی- که میراث دوران به اصطلاح مهرورزی و پول‌پاشی است- کی تمامی می‌یابد؟

روزنامه جمهوری اسلامی: چرا امور زیارتی را به مردم واگذار نمی‌کنید؟
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:قدر مسلم این است که اگر درباره حج واجب نتوان حق را به مخالفین تصدی دولتی و حکومتی داد، در مواردی از قبیل زیارت اربعین و بطور کلی زیارت کربلا می‌توان حق را با آنان دانست. این‌ها از اموری هستند که اگر به خود مردم واگذار شوند، اولاً مردم طبق سلیقه خود آن‌ها را انجام می‌دهند و ثانیاً این همه مشکلات و دردسر و عوارض منفی که این روز‌ها در مورد راه‌پیمایی اربعین مشاهده می‌شود، به وجود نخواهد آمد. آیا بهتر نیست لااقل برای اموری از قبیل زیارت‌ها مردم آزاد باشند؟

تذکر رئیس جمهور به ضرغامی در جلسه هیات دولت
حجت‌الاسلام حمیدرضا صادق‌زاده، معاون دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور: تاکنون از وزارت گردشگری فردی به عنوان دبیر و جانشین شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارتخانه معرفی نشده است. بعد از تذکر رئیس جمهور در جلسه هیات دولت به وزیر گردشگری، ظاهرا جلسه‌ای به عنوان امر به معروف بدون معرفی دبیر جدید برگزار شده و به نظر می‌رسد بیشتر جنبه تشریفاتی داشته و هیچ خبر و گزارشی به ستاد داده نشده است. این زیبنده یک دستگاه فرهنگی در دولت مردمی و انقلابی به رغم تذکرات رئیس جمهور محترم نیست. برای تقویت دولت در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، با هیچ مقام و مسئولی اهل مسامحه و مجامله نیستیم. /فارس

علی اصغر مدیرروستا: حقوق کی روش ماهی ۵٠٠ هزار یورو نیست
علی‌اصغر مدیرروستا، پیشکسوت فوتبال: اگر قرارداد آقای کی‌روش همین ماهی ۵٠٠ هزار یورو باشد، منطقی است، چون از کیسه مردم هم نباید برود، ولی متوجه شدیم با توجه به اینکه ایشان ۵ دستیار با خودش می‌آورد مجموع قراردادش رسیده به سقف ۹۰۰ هزار یورو. می‌خواهم بگویم آقای تاج! خداوکیلی به مسائل قضایی و رای و انتخابات کاری ندارم. شما اصول اخلاقی را رعایت نکردید؛ شما استعفا دادید و گفتید مشکل قلبی دارید. اگر واقعا مشکل داشتید نیازی نبوده برگردید. اگر نبوده هم که اصول اخلاقی را رعایت نکردید. فریب دادید مردم را. الان هم ضرری که متوجه فدراسیون و بیت‌المال کردید سر جایش است. /اعتماد

روزنامه دولت: آمریکا علیه ایران جنگ راه نمی‌اندازد
روزنامه ایران نوشت:برخی از کشور‌های حوزه خلیج فارس که در رأس آن عربستان سعودی و امارات قرار گرفته‌اند، تمایل دارند که به سوی ایران بیایند و سفارتخانه‌های خود را بازگشایی کنند و به مرور زمان روابط ثابت و پایداری را شاهد باشند. این تصمیم برخلاف روند متصور همگان است. کشور‌های منطقه دیگر دستوربردار فرامین آمریکا نیستند. گرچه مقامات رژیم اسرائیل برای عادی‌سازی روابط، گسترش منطقه نفوذ و ایجاد موازنه جدید در مقابل ایران و محور مقاومت در حال تلاش هستند، این خواسته‌ها، طبق توقعات‌شان محقق نشده است. آمریکا درصدد برافروختن جنگ علیه ایران نیست. چون بخوبی می‌داند که با این کار کل منطقه در آتش خواهد سوخت. در چنین شرایطی که به شدت نیازمند آرامش منطقه برای خروج سالم نفت و گاز از آن است، بعید به نظر می‌رسد که به فکر حمله نظامی به ایران باشد.

عربستان روابط خود با ایران را کامل به آینده برجام گره زده است
علم صالح، استادیار مطالعات خاورمیانه در دانشگاه ملی استرالیا: عربستان روابط خود با ایران را کامل به آینده برجام گره زده است. توافق برای احیای برجام، نقش آمریکا در منطقه را کاهش می‌دهد. از دید ایران کشور‌هایی که روابط امنیتی قوی با آمریکا دارند، باید با دید امنیتی نگاه کرد. امروز رویکرد ایران به عراق و افغانستان از یک نگاه امنیتی به دیدگاه سیاسی تبدیل شده است. موضوع لبنان ذیل قدرت نرم یا هوشمندانه ایران قرار می‌گیرد، که ترکیبی از قدرت اقتصادی، ایدئولوژیک و سیاسی است. /ایلنا
اصولگرایان؛ این سکوت و آن حمله/ تفاوت پسر خزعلی با پسر ابتکار
روزنامه آرمان ملی نوشت:رسانه‌های اصولگرا و تندروی این جریان درباره حضور فرزند خزعلی سکوت کرده‌اند و تعداد معدودی از آن‌ها به انتشار توئیت‌های انسیه خزعلی بسنده کردند، اما در مواجهه با تحصیل پسر ابتکار در آمریکا چه کردند؟ در شرایطی که از حضور ابتکار در انتخابات هراس داشتند تحصیل پسر ابتکار در آمریکا را بهانه خوبی برای سیاه‌نمایی انتخاباتی قرار دادند و رسانه‌های دلواپس توئیتی را منتشر کردند که متعلق به دلواپسی دیگر است و در آن آمده است: تام کاتن سناتور ارشد و سرشناس آمریکایی توئیت جالبی را منتشر کرده است. او با اشاره به نقش معصومه ابتکار در تسخیر لانه جاسوسی با تمسخر گفته، فرزند همین آدم در آمریکا یا همان شیطان بزرگ مشغول تحصیل و زندگی است.

حمله تند رضا کیانیان به حامیان طرح صیانت / انقلاب دیجیتال از روی شما رد می‌شود
رضا کیانیان در یادداشتی در روزنامه اعتماد درباره کاهش پهنای باند نوشت:چون کل اینترنت را نمی‌توانید حرام کنید پهنای باندش را کم می‌کنید. خانم‌ها و آقایان دلواپس، دلواپس خودتان باشید. علم راه خودش را می‌رود. خانم‌ها و آقایان دلواپس، ایستادگی شما در برابر علم و روزآمدی سابقه بلندی دارد. شما در طول تاریخ، در برابر هر پیشرفت فنی و هر انقلاب تکنولوژیک، ایستادگی کردید تا بالاخره «مجبور» به پذیرش کامل شوید. مثل اینکه از اجبار لذت می‌برید. همین «ویدیو»‌ی بیچاره را چقدر حرامش کردید؟ اصلاً تمام فیلم‌هایی که از شما گرفته می‌شد با همین دوربین ویدیو بود. کدامتان گفتید: استغفرالله، فیلم نگیرید حرام است! حالا چه شد؟ ماهواره را حرام کردید و کلی خرج برای جمع‌آوری بشقاب‌های ماهواره روی دست ملت و دولت گذاشتید. بعد چی شد؟ چون کل اینترنت را نمی‌توانید حرام کنید پهنای باندش را کم می‌کنید. خانم‌ها و آقایان دلواپس، دلواپس خودتان باشید. علم راه خودش را می‌رود و روسیاهی می‌ماند برای شما؛ مثل تمام مواردی که نوشتم و خودتان بهتر می‌دانید. نگذارید «مجبور» به پذیرش شوید. جلوی انقلاب صنعتی ایستادید، بی‌خیال از روی شما گذشت. حالا در برابر انقلاب دیجیتال ایستاده‌اید. مطمئن باشید از روی شما رد می‌شود! مردم با پیشرفت جهان تعامل دارند! شما به کجا و چی چسبیده‌اید؟

خبر تازه روسیه از روند عضویت رسمی ایران در شانگ‌های
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه:در نشست سمرقند در ازبکستان قرار است ایران، یادداشتی از تعهدات برای به دست آوردن عضویت سازمان همکاری شانگ‌های را امضا کند که به این کشور اجازه می‌دهد به اسناد موسس و معاهدات بین المللی این سازمان بپیوندد. روند الحاق بلاروس به سازمان همکاری شانگ‌های در اجلاس سران سازمان همکاری شانگ‌های در سمرقند نیز آغاز خواهد شد. / ایرنا

واکنش دفتر لاریجانی به انتشار خبر انتصابش به عنوان رئیس هیات حل اختلاف قوا: «شیطنت رسانه‌ای» است
دفتر علی لاریجانی به انتشار شایعه انتصابش به عنوان رییس هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا واکنش نشان داد. پیگیری‌های خبرنگار ما از دفتر علی لاریجانی حاکی از آن است که منبع این خبر موثق نیست و صرفاً در فضای مجازی و کانال‌های خبری پخش شده است. دفتر وی نفیاً و اثباتاً این خبر را نه تایید کرد و نه تکذیب و انتشار آن را «شیطنت رسانه‌ای» دانست. پیش از این برخی منابع از انتصاب علی لاریجانی، نماینده سابق قم و رئیس سابق مجلس شورای اسلامی به ریاست هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه خبر داده بودند. /ایسنا

علی مطهری: مصوبه شورای عالی فضای مجازی همان طرح صیانت است
نماینده ادوار مجلس هشدار داد: طبق قانون اساسی غیر از مجلس هیچ نهادی حق قانونگذاری ندارد. مصوبه اخیر شورای‌عالی فضای مجازی درباره وظایف و اختیارات و ترکیب کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی کشور که در واقع همان طرح صیانت است و در مجلس به جایی نرسید، یک قانونگذاری است و طبعا نباید معتبر باشد. مجلس باید از حق خود و حق مردم دفاع کند.

معاون رئیس جمهور: رئیسی اجازه افزایش قیمت بنزین را نمی‌دهد
صولت مرتضوی، معاون اجرایی رییس جمهور در رابطه با شایعه گرانی بنزین گفت: تحت هیچ شرایطی آقای رئیس جمهور اجازه افرایش قیمت بنزین را نخواهد داد. همچنین رییس جمهور در رابطه با قیمت سایر اقلام هم تاکید دارند تا پایان سال افزایش قیمتی صورت نگیرد.

فاطمی امین: از سال آینده صادرات خودرو خواهیم داشت
سید رضا فاطمی امین وزیر صمت در مورد صادرات خودرو اظهار کرد: ما یک برنامه ۴ ساله برای صنعت خودرو طراحی کردیم که بر اساس این برنامه تدوین شده، از سال ۱۴۰۲ اقدامات لازم را برای صادرات خودرو آغاز می‌کنیم. وزیر صمت افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده امسال روی بازار داخل تمرکز کرده‌ایم و سال آینده برنامه‌های مربوط به صادرات را اجرایی خواهیم کرد؛ بنابراین، امسال نیز صادرات خاصی در حوزه خودرو نداریم و میزان صادرات کمتر از ۲۰ هزار دستگاه خواهد بود.

گران فروشی ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیونی خودرو‌های مونتاژی
منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت در یک گفت و گوی تلویزیونی اظهار کرد: قیمت فروش خودرو‌های خارجی مونتاژ داخل، ۲ تا ۳ برابر قیمت‌های واقعی است؛ به این ترتیب خودرو‌های خارجی مونتاژ داخل بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان بالاتر از قیمت واقعی به فروش می‌رسند.  برای کنترل این قیمت‌ها باید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اقدامات لازم را انجام دهد و از طرفی با شروع واردات خودرو، این خودرو‌ها نیز به قیمت واقعی خودشان برمی‌گردند. به خاطر ممنوعیت واردات خودرو در سال‌های اخیر، خودرو‌های خارجی مونتاژی داخل توانسته‌اند بازار را به دست آورند و با قیمت بالا عرضه می‌شوند. منطقی تاکید کرد: شورای رقابت این خودرو‌ها را از قیمت گذاری معاف کرده است، اما اخیراً سازمان حمایت به این موضوع ورود پیدا کرده تا آن‌ها را تعیین تکلیف کند.

فارس: بورس وال استریت ثروت خانواده‌های آمریکایی را بلعید
فارس به نقل از رویترز نوشت: بانک مرکزی آمریکا شب گذشته گزارش داد که مجموع ثروت خانوار‌های آمریکایی از ۱۴۹.۹ هزار میلیارد دلار در ماه مارس به ۱۴۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد دلار در پایان ماه ژوئن رسیده است. این دومین دوره سه ماه پیاپی است که شاهد کاهش ثروت خانواده‌ها در آمریکا هستیم. بانک مرکزی آمریکا تقصیر از دست رفتن ۶۱۰۰ میلیارد دلار از ثروت مردم این کشور را به دوش بورس و سقوط بازار سهام در این کشور انداخته است.

مقام مسئول: ترکیه بازار ۱.۷ میلیارد دلاری روسیه و اوکراین را از ایران گرفت
رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به ظرفیت ۱.۷ میلیارد دلاری شیلات در بازار روسیه و اوکراین گفت: متأسفانه ترکیه صاحب این بازار شد و ما نتوانستیم از این بازار‌ها استفاده کنیم؛ درباره استفاده از دیگر بازار‌های همسایه هم عقب ماندگی داشتیم.

بیش از ۷۰۰۰ شرکت صوری شناسایی شده است
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور بر ضرورت پرداخت مالیات به عنوان یک تکلیف شهروندی و واجب اجتماعی تاکید کرد و گفت: در بحث مبارزه با فرار مالیاتی و فساد باید تمرکز بر کسانی باشد که تاثیر بسیاری در شکل گیری این جرایم و مفاسد دارند و طبیعتا با تکیه بر اصل اهمیت، باید سراغ آن ۱۰ درصدی برویم که ۹۰ درصد فرار مالیاتی را شکل می‌دهند.  تاکنون بیش از ۷۰۰۰ شرکت صوری شناسایی شده و در تلاشیم که علاوه بر شناسایی این شرکت ها، ذی نفعان اصلی را که مرتکب فرار مالیاتی شده اند، نیز شناسایی و از آن‌ها مطالبه مالیات کنیم.

منبع:تابناک




Copy Right 2013 Artmis.ORG