1403/01/10 01:22


307323
تاریخ انتشار: 1401/08/25 22:49
در روز سوم عرضه سهام یار، با خرید حدود 50 هزار برگه، 115 هزار و 387 نفر پرتفوی خود را بیمه کردند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان و به نقل از افق تهران، امیرمهدی صبایی، مدیر نظارت سازمان بورس گفت: طبق مصوبه ده بندی دولت و شورای عالی بورس، طرح بیمه سبد سهام مربوط به سهامدارانی می‌شود که ارزش سهام و دارایی آنها در چهارم آبان حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان باشد.

وی افزود: این طرح با هدف حمایت از سهامداران و سرمایه گذاران حقیقی خرد و افراد فعال در بازار سهام با سرمایه نه چندان بالا به مرحله اجرا در آمده است.

مدیر نظارت سازمان بورس بیان کرد: بنابر اعلام سازمان بورس: ۹ میلیون و ۸۵۰ هزار کد حقیقی وجود دارد که دارایی آنها زیر ۱۰۰ میلیون تومان است با این حساب تاکنون ۱ درصد از سهامداران با خرید برگه سهام یار پرتفوی خود را بیمه کرده اند.

صبایی در پایان درباره شرط معتبر بودن اوراق سهام یار در سررسید خاطرنشان کرد: نگهداری و عدم فروش سهام موجود در سبد پایه تا سررسید، شرط معتبر بودن اوراق سهام یار است و تعداد دارایی موجود از هر نماد در سبد پایه نیز ملاک محاسبات طی دوره است. در واقع در پایان هر روز باید تعداد سهام موجود در پرتفوی شخص، بزرگتر مساوی تعداد سهام موجود در سبد پایه وی باشد و حق تقدم و سهام جایزه ثبت نشده نیز در محاسبات منظور نمی‌شود.

برچسب ها:
افق تهران ؛

بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG