1403/01/09 18:23


307331
تاریخ انتشار: 1401/08/27 18:58
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در نشست با ناشران استان؛
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: در نشست مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیشنهاد اختصاص سرانه خرید کتاب به استان‌ها را ارائه دادم تا از این طریق، زمینه تقویت و حمایت از ناشران استان فراهم آید.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان و به نقل از گیل فام، رضا ثقتی در نشست صمیمی با ناشران استان که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان روز چهارشنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱ در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شد، این هفته را فرصتی مناسب برای یادآوری اهمیت کتاب با وجود فراگیری شبکه های اجتماعی و فضای مجازی و نیز قدرشناسی از تلاش های ناشران که پاسداران این حوزه مهم فرهنگ هستند، دانست و اظهار داشت: جای خالی خانه کتاب و ادبیات در استان وجود دارد و باید ، جمعی از علاقمندان یا انجمنی به صورت متمرکز ، بتواند مراسم نقد کتاب و یا تجلیل از پیشکسوتان با حمایت مجموعه ارشاد و همکاری ناشران برگزار کند.

رویکرد حمایت از ناشران را با اختصاص سرانه خرید کتاب به استان‌ها دنبال می‌کنم

وی با تصریح اینکه در زمان حاضر در استان موسسه ای که همه تمرکز خود را بر مقوله کتاب گذاشته باشد، مشاهده نمی‌شود، ادامه داد: نشست مسئولان ارشاد با ناشران، مطمئنا می‌تواند به رفع کاستی ها و نقاط ضعف و در عین حال تقویت نقاط قوت کمک کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به مشکلات بیان شده از سوی ناشران در این نشست اشاره و خاطر نشان کرد: در سایه هم افزایی ها و پیگیری های مجدانه ، پس از احصاء و دسته بندی مشکلات ، موارد با مدیران وزارتخانه مطرح و برای برطرف کردن آنها با در نظر داشتن موارد قانونی، اقدام می شود.

وی با اشاره به برنامه های دولت مردمی و جهادی سیزدهم در حوزه فرهنگ از جمله نشر، ملی کردن صنعت نشر و خروج کاغذ از وابستگی به خارج از کشور را یکی از این برنامه ها خواند و  گفت: در این خصوص، مذاکرات متعددی با معاون فرهنگی وزارتخانه انجام شده و لازم است موضوعات پخش و توزیع و همچنین اختصاص سهمیه ، مدیریت شود .

ثقتی یادآور شد: در نشست مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها با وزیر ، پیشنهاد اختصاص سرانه خرید کتاب به استان‌ها را ارائه دادم تا از این طریق، زمینه تقویت و حمایت از ناشران استان فراهم آید .

وی با بیان اینکه گیلان از استان های دارای صدور مجوز نشر کتاب است، این مهم را برای استان یک امتیاز خواند و با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی ناشران در این جلسه ، گفت که نشست مشترکی بین ناشران و بررسان کتاب برگزار شود .

در این نشست هریک از ناشران استان، به بیان دیدگاه ها و مشکلات خود پرداختند .

  • منبع خبر : روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان
برچسب ها:
گیل فام ؛

بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG