1403/01/10 03:33


308142
تاریخ انتشار: 1401/12/21 10:44
طنزنگاره|محمد شریفی
آقای شهردار ! و ۸ عضو محترم شورای شهر که همچنان سنگ شهردار را به سینه می زنید، اهواز دست کمی از خرابه های حلب و شام و دمشق ندارد. دزد حاضر بز هم حاضر ،اگر قبول ندارید یک هیئت منصفه به انتخاب خودتان تعیین کنید و بنده هم به تنهایی به نمایندگی از افکار عمومی وحب به وجب شهر را نشانتان خواهم داد.

طنزنگاره ای پرماجرا به قلم :محمد شریفی

با شروع برج جوزا [ خرداد ۱۴۰۰] یکباره اهواز ولوله شد و هیاهو بپا خاست، همزمان با انتخابات ریاست جمهوری،هفتصد و اندی تحت عنوان: کاندیدای شورای اسلامی شهر اهواز وارد رقابت انتخاباتی شدند.اما در این میان در اهواز یک پدیده جدید شکل گرفت که به آن خواهیم پرداخت،در راستای عمران و آبادانی و جبران عقب ماندگی های شهر اهواز سه نفر از زهاد معروف و مشهور به "شیوخ ثلاثه" با کسب استیذان[ اجازه]از اکابر و اعاظم و صلحا، متوکلا علی الله پرچمدار نهضتی عظیم تحت عنوان: " شهادت شهود مومنین "شدند و در هر کوی و برزن اعم از مساجد و منابر و شوارع و معابر بانگ برآوردند یافتیم! یافتیم!! دوای همه دردها و آلام و اسقام که بعناوین مختلفه اهواز عزیز نازنین را احاطه و به این روز سیاه انداخته در یک نسخه شفابخش خلاصه می شود، دوای تمام این دردها تقلیب نفوس با "جل ذکره الاعلی" و فرستادن ۱۳ انسان صالح والا و متخصص و مورد تایید شهادت شهود مومنین است و لاغیر.شیوخ ثلاثه در توضیحات صریحه و استدلالات عدیده به استناد دلایل و براهین قاطعه و موجهه بر نسخه شفابخش محکمه چنان تاکید موکد می‌ کردند که بعضی ها باور کردند و در بحث و محاوره با این جماعت مغلوب گشتند و برخی با نظر بُهت و حیرت با نگاه عاقل اندر سفی به یکدیگر نگاه میکردند.۱۳ نفری که در لیست شهادت شهود قرار گرفته بودند،
آثار بشاشت و ممنونیت درچهره های مبارکشان موج می زد.لیست مذکور با کمال ادب آمیخته با استعجاب از مکنونات قلبی شیوخ ثلاثه اظهار شعف می کردند. آن لیست ۱۳ نفری بنا به تعبیرات حضرات شهادت شهود هریک مومن و متخصص و متکی به اندوخته های علمی و مدیریتی بودند، البته از جمع ۱۳ نفر چند نفرشان موفق به کسب آرای لازمه نشدند، اما آنچه اتفاق اقتاد ،اکثریت قریب به اتفاق منتخبین شورا بر اساس لیست شهادت شهود مومنین از صندوق های رای بیرون‌آمد که نتابج آن به شرح ذیل است.؛
"احمد سراج با ۳۴ هزار و ۱۵ رأی، سید محسن موسوی زاده با ۲۱ هزار و ۱۱۱ رأی، سیاوش محمودی با ۲۰ هزار و ۵۰۱ رأی، محمدمهدی مطیعی با ۱۸ هزار و ۹۱۳ رأی، محمدحسین ملائی زمانی با ۱۶ هزار و ۷۰۰ رأی، غلامرضا شانه سازان با ۱۶ هزار و ۱۰۷ رأی، سید محمدعلی پورموسوی با ۱۵ هزار و ۱۷۰ رأی، علی مدد هاشم پور با ۱۵ هزار و ۱۰۵ رأی، سید ناصر مهداوی با ۱۵ هزار و ۲۳ رأی، سید محمدجواد رضوی با ۱۴ هزار و ۸۷۳ رأی، حجت اله زارع زاده با ۱۴ هزار و ۲۳ رأی، عادل شیشه گری با ۱۳ هزار و ۹۴۵ رأی و حمید دغاغله با ۱۳ هزار و ۵۷۶ رأی به عنوان ۱۳ عضو اصلی شورای شهر منصوب شدند"
این شورا در ابتدا خوش درخشید و به قول حافظ خیلی زود دولت مستعجل شد.برای انتخاب شهردار ۴۰ گزینه را مورد بررسی قرار دادند و در نهایت روی رضا امینی اصفهانی با مدرک فوق لیسانس جامعه شناسی فرهنگی به توافق رسیدند. مدت کوتاهی شورای مذکور با قلوبی راضی و صورتهایی خندان در محضر انور دکتر رضا امینی اظهار ملاطفت و عنایت می کردند و ساکت و خندان روی صندلیهای خود تکیه داده و سیمای نورانی شهردار را نظاره و به وعده های ایشان دلخوشی می کردند. سادات اربعه مرکب از آقایان: سید محمد جواد رضوی ، سید محسن موسوی که هر دو از مدیران ارشد فرهنگی استان بودند، تاب نیاوردند و به عنوان محور منتقدان شهردار دست به تکاپو و افشاگری هایی زدند. سید محمدعلی پورموسوی هم دست به عصا با شرط احوت به صفوف سادات پیوست،سید ناصر مهداوی که اوایل با انتقادهای تندی عملکرد شهردار اهواز را مورد انتقاد قرار داده بود، اما بعدش سیاست سکون و سکوت را در پیش گرفت، محمد مهدی مطیعی تنها غیر سید در جمع سادات اربعه است که در اردوگاه منتقدان عملکرد شهردار اهواز قرار دارد اما رای ایشان هماره در سبد حامیان شهردار قرار می گیرد. در عوض جناب شانه سازان که با ظرافت و احتیاط به شهردار هم انتقاد و هم التفات دارد ، در عمل جزو ۵ نفر منتقدان شهردار است. که من این فراکسیون را چهار بعلاوه یک( ۱+۴) نامگذاری کرده ام. پنج نفری که شرح آنها آمده است در زمره منتقدان شهردار امینی قرار دارند. ۸نفر باقی مانده یعنی آقایان: سیاوش محمودی که ریاست شورا را یدک می کشد به اتفاق احمد سراج و حجت الله زارع زاده ( گروه ثلاثه) جزو حامیان تراز اول شهردار هستند.و عملا رتق و فتق تمام امورات حسب منویات گروه ثلاثه به پیش می رود،سایرین یعنی: محمد حسین ملائی زمانی، محمد مهدی مطیعی،حمید دغاغله،عادل شیشه گری و علی مدد هاشم پور با احتیاط های خاص خودشان هم به شهردار التفات نشان می دهند و هم احترام منتقدان شهردار را رعایت می کنند.

اما چند کلمه ای هم بشنوید از شهردار امینی و حاج سیاوش محمودی.
روز دوشنبه هشتم شهریور۱۴۰۰در اولین ساعات سعد به میمنت و مبارکی و به کوری چشم استکبار جهانی ششمین نشست شورای شهر اهواز با دستورکار انتخاب شهردار به استناد مفاد ماده ۸۰ آئین نامه وظایف شوراهای اسلامی شهر سوابق کاری ۴۰ گزینه برای تصدی شهرداری اهواز مورد بررسی قرار گرفت، ۳۷نفر به سرعت باد و برق خط خوردند و در نهایت سه نفر را به عنوان واجد شرایط تصدی پست شهرداری مورد تائید قرار دادند و از بین سه نفر ،رضا امینی اصفهانی با اکثریت قریب به اتفاق به عنوان شهردار اهواز انتخاب کردند.به همین سادگی و در پی مصلحت مجلس آراستند،بعدش نشستند و گفتند و بسلامتی و با ختم جلسه با کلی خوشحالی برخاستند و به خانه هایشان رفتند.پس از این حُسن انتخاب حاج میرزا سیاوش خان محمودی رئیس شورای شهر و جناب دکتر رضا امینی پشت تریبون رفتند و هر کدام افاضاتی مبسوط و غرا بیان کردند، محض یادآوری بخش کوتاهی از وعده و وعیدها آن دو عزیز را برای ثبت در تاریخ با حفظ امانت نقل می کنم، به قول حافظ شیرازی ،تا ببینیم از منظر طرفین موافق و مخالف، "چه قبول افتد و چه در نظر آید."
[در این نشست ]سیاوش محمودی رئیس شورای شهر اهواز گفت: در این آیین نامه[ استناد به ماده ۸۰] داشتن مدارک و رشته تحصیلی مرتبط و سوابق اجرایی در انتخاب شهردار مورد تاکید قرار گرفته ضمن اینکه برای شهرهای بالای یک میلیون نفر به داشتن ۹ سال سابقه کاری مرتبط از سوی شهردار منتخب تاکید شده است.
سیاوش محمودی به روند انتخاب شهردار اهواز از سوی شورای ششم اشاره کرد و گفت: ۳۰ شاخص مهم متناسب با نیازهای امروز شهر اهواز برای انتخاب شهردار از سوی این شورا در نظر گرفته شد.
وی با بیان اینکه داشتن روحیه جهادی و انقلابی نیز در انتخاب شهردار اهواز مد نظر بوده اظهار داشت:داشتن رویکرد اقتصادی از دیگر مواردی است که در انتخاب شهردار اهواز مورد توجه قرار گرفت چرا که حدود ۸۰ درصد درآمد شهرداری صرف پرداخت حقوق کارکنان می شود لذا شهردار برای درآمد زایی و جذب سرمایه باید برنامه های ویژه ای داشته باشد.
حالا چند کلمه ای هم بشنوید از اولین افاضات دکتر رضا امینی شهردار منتخب اهواز.
شهردار اهواز: وضعیت کنونی اهواز زیبنده و قابل پذیرش نیست
رضا امینی نیز پس از انتخاب به عنوان شهردار اهواز در سخنانی گفت:وجود مردم خون گرم درکنار سابقه ارزشمند تاریخی و جاذبه های زیست محیطی و گردشگری خوزستان موجب شده نگاه ها به سمت این استان و مرکز آن یعنی اهواز خاص باشد.
وی با بیان اینکه رسالت اینجانب با اعتماد و رای کامل شورای شهر اهواز بیشتر و سنگین تر شده است اظهار داشت: امیدوارم در مدتی که در خدمت مردم اهواز هستم، پاسخ خوبی به این اعتماد بدهم، این شهر چالش های زیادی دارد و برای رفع آنها باید بسیار تلاش کرد.
امینی ادامه داد: ظرفیت ها و استعدادهای زیادی در اهواز وجود دارد که با همدلی اعضای شورای شهر و حمایت اقشار مختلف مردم به ویژه فعالان حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی می توان از این ظرفیت ها برای توسعه و عمران شهری استفاده کرد.
منبع :خبرگزاری ایرنا
گفتنی است رضا امینی دارای مدرک فوق لیسانس جامعه شناسی فرهنگی است ، مسئولیت شهرداری منطقه هشت اصفهان و مدیریت روابط عمومی این شهرداری را در کارنامه خود دارد.

حرف آخر.
آقای شهردار ! و ۸ عضو محترم شورای شهر که همچنان سنگ شهردار را به سینه می زنید، اهواز دست کمی از خرابه های حلب و شام و دمشق ندارد. دزد حاضر بز هم حاضر ،اگر قبول ندارید یک هیئت منصفه به انتخاب خودتان تعیین کنید و بنده هم به تنهایی به نمایندگی از افکار عمومی وحب به وجب شهر را نشانتان خواهم داد. لااقل به متن انتقادات و افشاگری های صریح و مستند سه عضو شورای‌ شهر( سید محمد جواد رضوی، سید محسن موسوی نسب و سید ناصری مهداوی) که بازتاب زیادی در سطح افکار عمومی داشتند، پاسخ رسمی و مستند بدهید.

برچسب ها:
محمد شریفی ؛

بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG