1403/02/06 04:01


31100
تاریخ انتشار: 1395/03/30 23:34
دکتر ضغیمی: بندرماهشهر از لحاظ بهداشتی و آلایندهای زیست محیطی وضعیت خاصی را داراست و باید در این خصوص و رفع آلایندها و همچنین کمبود پزشک اقدامات اساسی نمود.

به گزارش جلال کاووسی خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان،طی مراسمی با حضور مسئولین استانی و محلی شهرستان از مهندس بهمئی رییس سابق مرکز بهداشت شهرستان و تکریم شد و دکتر فدائی بعنوان سرپرست معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت شهرستان بندرماهشهر، تعیین و معرفی گردید در این مراسم که ابتدا با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم، آغاز شد، دکتر علیرضا قدری سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر طی سخنانی اظهار نمود: در سال های گذشته شاخص های بهداشتی در شهرستان بندرماهشهر از وضعیت خوبی برخوردار نبود اما با تلاش و برنامه ریزی های خوب و منسجم توانستیم از لحاظ بهداشتی شهرستان را ارتقاء بدهیم.
ایشان افزودند: بندرماهشهر با توجه به اینکه یکی از شهرهای مهم و استراتژیک استان و کشور می باشد، ما مسئولان اگر در این شهرستان از لحاظ بهداشتی خوب عمل نکنیم . خطرهای بهداشتی بویژه آلودگی های زیست محیطی به سراسر کشور انتشار خواهد شد.
دکتر قدری در پایان خاطر نشان کرد: پست ها و سمت های مدیریتی برای هیچکس ثابت نیست و باید طوری عمل کنیم که فقط میز را از دست بدهیم نه همه چیز را وی از همه تلاش های مهندس بهمئی در طول ریاست مرکز بهداشت شهرستان تقدیر و تشکر نمود.
در ادامه مراسم ، دکتر ضیغمی معاونت فنی و رییس مرکز بهداشت استان خوزستان هم طی سخنانی بیان داشت: ما در برهه خاصی از لحاظ حوزه سلامت در کشور قرار داریم و علارغم همه مشکلات موجود اقدامات خوبی در حوزه بهداشتی و سلامت از جمله : کاهش مرگ مادران و نوزادن، پیشگیری بیماری های واگیردار- ریشه کنی فلج اطفال – واکسیناسیون اطفال انجام شده است. وی اظهار نمود: دولت دهم، حوزه سلامت را در برنامه های کاری خود قرار داده است و به این امر مهم اهتمام زیادی دارد البته باید اقدامات و کارهای اساسی را با برنامه ریزی دقیق و منسجم انجام داد تا به حد مطلوب از لحاظ بهداشتی برسیم.
وی افزود: بستر لازم در امور بهداشتی فراهم گردیده است و ما مسئولان باید از این بسترها و پتانسیل های موجود حداکثر استفاده مطلوب را ببریم.
دکتر ضغیمی با توجه به صنعتی بودن شهرستان بندرماهشهر یادآور شد؛ بندرماهشهر از لحاظ بهداشتی و آلایندهای زیست محیطی وضعیت خاصی را داراست و باید در این خصوص و رفع آلایندها و همچنین کمبود پزشک اقدامات اساسی نمود.
وی در پایان اظهارات خود، دکتر فدائی سرپرست جدید مرکز بهداشت شهرستان بندرماهشهر، را فردی شایسته و با تجربه و عملی دانست و اظهار امیدواری نمود با همکاری و مساعدت همه مسئولان شهری و استان ، ایشان بتوانند شهرستان بندرماهشهر را به حد مطلوب بهداشتی ارتقاء بدهد.
در ادامه این مراسم همچنین دکتر فدائی معاونت بهداشتی و ریاست جدید مرکز بهداشت شهرستان بندرماهشهر، طی سخنانی گفت: نظام سلامت یکی از ابعاد مهم زندگی ما انسان ها می باشد و اگر نظام سلامت موفق نباشد نظام توسعه ای کشور هم مطلوب نخواهد بود.
وی افزود: ما در کشور در حوزه سلامت به جایگاه خوبی رسیده ایم و باید با تلاش و کوشش بیشتر این جایگاه را ارتقاء بدهیم.
دکتر فدائی خاطر نشان نمود: حوزه سلامت باید از اولویت های کاری باشد و اموری از جمله نیروی انسانی متخصص حفظ کرامت انسانی – تکریم ارباب رجوع – تعامل با مردم را سرلوحه کاری قرار داده تا بتوانیم نظام تحول سلامت را شکل دهیم. ایشان در پایان از همه مسئولان شهرستان و استان درخواست نمودف که در امر حوزه سلامت و بهداشت شهروندان همکاری و مساعدت لازم را با مرکز بهداشت شهرستان داشته باشند.  


بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG