1403/01/31 09:40


3315
تاریخ انتشار: 1393/10/17 23:42
رئیس اداره امور آب بهمئی:
محسن افروزی :در سطح شهرستان بهمئی حدود 424 چاه غیرمجاز وجود که از این تعداد 204 چاه غیرمجاز در بخش کشاورزی و بقیه نیز چاه‌های خانگی هستند.

عصرجهان:عصر امروز جلسه شورای حفاظت از منابع آب بهمئی با حضور فرماندار، فرماندهی انتظامی بهمئی، رئیس اداره امور آب شهرستان و دیگر اعضا در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

محسن افروزی رئیس اداره امور آب بهمئی در این جلسه با بحران خواندن منابع آب در جامعه، اظهار کرد: باید با مدیریت درست و روش‌های صحیح، مصرف آب را بهینه‌سازی کنیم تا در آینده به بحران عظیمی گرفتار نشویم.

وی ادامه داد: ترویج مصرف درست و مدیریت صحیح استفاده از منابع آبی، مدیریت همه جانبه دستگاه‌ها را می‌طلبد که در این زمینه با  فرهنگ‌سازی سطح آگاهی مردم را در بحث استفاده بهینه از این نعمت خدادادی را بالا ببرند.

این مسئول با بیان اینکه یکی از مهمترین بالایی طبیعی در شهرستان بهمئی خشکسالی است، ابراز کرد: این موضوع خود یکی از عوامل کم آبی در این منطقه است، که باید برای مهار آب‌های سطحی تدابیر لازم را بیندیشیم.

رئیس اداره امور آب بهمئی عنوان داشت: در سطح شهرستان بهمئی حدود 424 چاه غیرمجاز وجود که از این تعداد 204 چاه غیرمجاز در بخش کشاورزی و بقیه نیز چاه‌های خانگی هستند.

افروزی ادامه داد: در سطح شهرستان چهار رودخانه داریم که برداشت مجاز از رودخانه‌ها 38 مورد که متأسفانه 2 برابر این رقم برداشت غیرمجاز داریم که این خود نیز خطر بزرگی را به همراه دارد.

رئیس اداره امور آب بهمئی با بیان اینکه در بخش کشاورزی تخصیص آب نداریم، گفت: تنها در بخش صنعتی و طرح‌های صنعتی تخصیص آب داریم، لذا از جهاد کشاورزی می‌خواهیم که اگر طرحی را در دست بررسی و یا اجرا دارند، قبل از اجرای آن از اداره امور آب  بهمئی نسبت به تخصیص و یا عدم تخصیص در آن منطقه مطلع شوند و بعد اقدام به اجرای طرح کنند.

وی از نیروی انتظامی خواست با متخلفینی که برداشت غیرمجاز انجام می‌دهند برخورد کند و همچنین از اداره برق شهرستان خواست جهت قطع برق چاه‌های غیرمجاز اقدامات لازم را انجام دهند.

 این جلسه  نیز چند مصوبه داشت از جمله، تشکیل شورای حفاظت از منابع آب شهرستان ماهیانه به صورت منظم برگزار شود، مقرر شد جهاد کشاورزی قبل از اجرای طرحی با اداره امور آب بهمئی هماهنگی‌های لازم را صورت دهند و  همچنین مصوب شد نیروی انتظامی و دادگستری برخورد قاطعی با متخلفین برداشت و بهره‌برداری غیرمجاز انجام دهند.منبع:فارس




Copy Right 2013 Artmis.ORG