1403/01/10 18:26


3778
تاریخ انتشار: 1393/11/29 19:44
معاون سیاسی و امنیتی کهگیلویه و بویراحمد گفت:
معاون سیاسی و امنیتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان پس از استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان سومین استان ناامن کشور از نظر سلامت و امنیت تغذیه است

عصرجهان:معاون سیاسی و امنیتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان پس از استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان سومین استان ناامن کشور از نظر سلامت و امنیت تغذیه است.

بعدازظهر چهارشنبه در نشست کمیته امنیت غذایی استان افزود: برای ارتقای امنیت غذایی در استان، برنامه و پروتکل پیشنهادی استان در راستای به وجود آمدن امنیت غذایی در کمیته امنیت تغذیه در استان تدوین و مصوب می شود.

وی اضافه کرد: سند جامع تغذیه استان پس از تصویب به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارت بهداشت ارسال می شود.

محمدی اظهار داشت: این سند، دستور العمل ها و اهداف تبیین شده ای در راستای ارتقای امنیت تغذیه استان دارد.

وی بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان به عنوان دبیرخانه کمیته امنیت غذایی در استان تعیین شده است که وظیفه هماهنگی سایر کمیته ها را نیز برعهده دارد.

معاون استاندار ارتقا و پایداری امنیت غذایی در استان را مستلزم توسعه یافتگی و بهبود ساختار اقتصادی استان عنوان کرد و گفت: رسیدن به این مهم نیازمند توجه ویژه دولت در بحث اعتبارات وسرمایه گذاری است.

وی همچنین بر اطلاع رسانی در ارتقای سلامت مردم تاکید کرد و بیان داشت: همه باید برای بهبود امنیت غذایی ساتان تلاش کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استان هم در این نشست گفت: سند ملی تغذیه جامع و جالب تهیه شده و برای اجرا در استان ها نیاز به بومی سازی دارد که این اقدام بر عهده کارگروه امنیت غذایی استان است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی فتح میرمحمدی فزود: در استان مانند گذشته سوء تغذیه وجود ندارد بلکه مشکل اصلی کمبود سلامت غذایی است.

وی، با بیان اینکه کمیته امنیت غذا و تغذیه شش زیر کمیته دارد که مسئولیت هر کدام از این کمیته ها نیز مشخص است، این کمیته ها را زیرکمیته سلامت با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی،   زیرکمیته تولید غذای سالم با مسئولیت جهاد کشاورزی، دسترسی فیزیکی به غذای سالم با مسئولیت صنعت، معدن و تجارت، زیرکمیته توانمند سازی با مسئولیت دفتر امور اجتماعی استانداری، زیرکمیته ارتقای فرهنگ و سواد تغذیه ای با مسئولیت صدا و سیما و زیرکمیته حمایت تغذیه ای با مسئولیت اداره کل تعاون، کار و رفاه و اجتماعی عنوان کرد.




Copy Right 2013 Artmis.ORG