1403/01/09 19:45


3930
تاریخ انتشار: 1393/12/14 15:53
بامداد پنجشنبه در ذفول رخ داد:
رییس اداره آب و فاضلاب دزفول نیز گفت:: به دنبال وقوع این حادثه، ماموران اداره عملیات آب و فاضلاب به رغم اینکه نشت آب ناشی از شبکه آبیاری آب خام بوده در محل حاضر شده و اقدامات لازم را انجام دادند.

عصر جهان: فرورفتگی زمین در کوچه شاداب خیابان طالقانی واقع در بافت قدیم دزفول موجب تخریب یک منزل و وارد آمدن خسارت به منازل اطراف شده است.

این حادثه خسارت جانی به دنبال نداشت، اما خسارت مالی سنگینی بر جای گذاشت.

احمد خردمند، که خانه‌اش بر اثر فرورفتگی زمین، تخریب شده، پنجشنبه در تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این حادثه بر اثر شکستگی خط لوله شبکه آب خام دزفول بر اثر پوسیدگی در ساعت دو بامداد امروز رخ داد.

وی افزود: بر اثر شکستگی شبکه انتقال آب خام در کوچه شاداب، آب به پی ساختمان‌های اطراف خسارت وارد کرده به طوریکه از روز گذشته شکاف‌های عمیقی در زمین و دیوار منازل واقع در کوچه شاداب ایجاد شده است.

وی که خانه‌اش حدود ۱۰۰ درصد تخریب شده و غیر قابل سکونت می‌باشد، خواستار جبران خسارت وارده و پیگیری این مشکل از سوی مسوولان ذیربط شد و گفت: محل سکونت اینجانب به مساحت ۵۲ مترمربع با ۱۰ سال ساخت در این حادثه تخریب شده و از بین رفت.

خردمند افزود: حادثه ریزش دیوارهای این منزل مسکونی در حالیکه ماموران کلانتری ۱۲ نیروی انتظامی در حال صورت برداری از ترک خوردگی دیوار‌ها بودند، رخ داد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول نیز گفت: به دنبال ایجاد شکاف در دیوار سه منزل مسکونی واقع در کوچه شاداب دزفول، اهالی از آتش نشانی در خواست کمک کردند که نیروهای امدادی آتش نشانی حوالی ساعت ۲۲ چهارشنبه شب در محل حادثه، حاضر شدند.

عبدالحسین معظم فر افزود: نیروهای آتش نشانی ضمن کمک به اهالی برای تخلیه منزل از وسایل ضروری به آنان هشدار دادند با توجه به احتمال ریزش دیوار‌ها از سکونت در این منازل خودداری کنند.

وی افزود: حادثه ریزش منزل مسکونی حوالی ساعت اولیه بامداد پنجشنبه رخ داده و خسارت جانی به دنبال نداشته است.

رییس اداره آب و فاضلاب دزفول نیز گفت: شکستگی خط لوله دو اینچ شبکه آب خام دزفول علت این حادثه بوده و این اتفاق ارتباطی با اداره آب و فاضلاب ندارد.

جمال الدین برفر افزود: شبکه انتقال آب خام دزفول که به وسیله لوله فلزی، سال‌ها پیش راه اندازی شده فرسوده بوده و برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی باید این شبکه از بافت قدیم دزفول جمع آوری شود.

وی افزود: به دنبال وقوع این حادثه، ماموران اداره عملیات آب و فاضلاب به رغم اینکه نشت آب ناشی از شبکه آبیاری آب خام بوده در محل حاضر شده

و اقدامات لازم را انجام دادند.

دزفول دارای حدود ۲۵۰ هکتار بافت تاریخی است.

 لینک خبر

 

 




Copy Right 2013 Artmis.ORG