1403/01/30 13:59


6950
تاریخ انتشار: 1394/07/18 22:11
در پی اقدام غیرانسانی کارفرمای زن سعودی و قطع دست راست یک کارگر زن 58 ساله هندی، وزارت خارجه هند مراتب اعتراض خود را به مقامات سعودی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، خانم "کاشتوری منیر اثیتام" از دو سال پیش از هند به عربستان رفت و در خانه یک عربستانی کارهای منزل را انجام می داد، اما اینک در بیمارستان بستری شده است.

"سوشما سواراج"، وزیر امور خارجه هند با "غیرقابل قبول" خواندن حادثه قطع دست زن هندی گفت: دولت هند شکایتی در این زمینه تقدیم مقامات سعودی کرده است.

سواراج، در صفحه تویتر خود نوشت: این (اقدام زن عربستانی) غیرقابل قبول است؛ ما این موضوع را با مقامات عربستان در میان گذاشته‌ایم؛ سفارت ما با قربانی در ارتباط است؛ برخورد وحشیانه کارفرمای سعودی با این زن هندی و بریدن دست راست وی، ما را بسیار ناراحت کرده است.

به گفته رسانه های هندی، خواهر منیر اثیتام در جنوب هند، گفته است که کارفرمای این زن به دنبال اعتراض وی به برخوردهای خشونت آمیز و آزار او در این خانواده، خشمگین شده و وقتی این زن هندی در صدد فرار از شکنجه توسط کارفرمای زن سعودی خود برآمد، دست راست او را قطع کرد. در جریان این حادثه این زن هندی به زمین افتاد و ستون فقرات او نیز آسیب جدی دید.

اعضای خانواده این زن گفته‌اند که وی هم اکنون در بیمارستان ریاض بستری شده و "وضعیت او بحرانی" است.

خانوادۀ این زن هندی می‌گویند که کارفرمای سعودی، وی را شکنجه و از غذا خوردن محروم کرده بودند. مقامات سعودی هنوز در این باره اظهار نظر نکرده‌اند. صدها مرد و زن هندی در عربستان سعودی به عنوان خدمتکار خانگی و کارگر مشغول به کار هستند.

عربستان سعودی در سالهای اخیر افرادی را از کشورهای مختلف آسیایی از جمله پاکستان، سریلانکا، بنگلادش، فیلیپین و اندونزی را به بهانه های مختلف گردن زده است.

در تاریخ 27 فروردین، عربستان سعودی سر یک خدمتکار زن اندونزیایی را از بدن جدا کرد؛ این حادثه تنها 2 روز پس از اعدام زن دیگری از این کشور آسیای جنوب شرقی اتفاق افتاد.

یکی از مشکلات موجود در عربستان، ازدواج مردان سعودی با خدمتکاران زن خود است که این مساله موجب ناراحتی زنان عربستانی شده است.

سایت خبری "قطیف" عربستان اخیرا در گزارشی تأکید کرده است که انتخاب خدمتکاران زن خارجی به عنون همسر دوم، اخیراً به معضلی پیچیده در جامعه عربستان تبدیل شده و مشکلاتی را برای خانواده های سعودی به وجود آورده است.


بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG