1403/02/01 04:26


74264
تاریخ انتشار: 1395/08/06 11:25
دومین همایش بین‌المللی شرق شناسی و مطالعات ایرانی توسط مرکز تحقیقات زبان فارسی دانشگاه اسلامی علیگر هندوستان و موسسه سفیران فرهنگی مبین ایران و با همکاری دانشگاه دولتی هرات افغانستان و دانشگاه خجند تاجکستان و دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان از ۱۱ تا ۱۳ اسفند در محل دانشگاه علیگر هند برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان،دومین همایش بین‌المللی شرق شناسی و مطالعات ایرانی توسط مرکز تحقیقات زبان فارسی دانشگاه اسلامی علیگر هندوستان و موسسه سفیران فرهنگی مبین ایران و با همکاری دانشگاه دولتی هرات افغانستان و دانشگاه خجند تاجکستان و دانشگاه دولتی ایروان ارمنستان از ۱۱ تا ۱۳ اسفند در محل دانشگاه علیگر هند برگزار خواهد شد. این کنفرانس دارای دبیرخانه در کشورهای هند، تاجیکستان و افغانستان می باشد که دبیرخانه مرکزی آن در ایران قرار دارد.
 ریاست این همایش به عهده پروفسور آذرمیدخت صفوی رئیس مرکز تحقیقات زبان فارسی دانشگاه علگیر هند و استاد ادبیات فارسی این دانشگاه است. دبیر علمی همایش پروفسور اصغر دادبه، استاد دانشگاه وچهره ماندگار حوزه زبان و ادبیات فارسی ایران و جهان است. همچنین 10 استاد برجسته از سراسر جهان به عنوان سخنرانان کلیدی در این همایش به سخنرانی خواهند پرداخت. کمیته علمی معتبر و هیات داوران بین‌المللی این همایش از سراسر جهان بررسی و پذیرش مقالات پژوهشگران را به عهده خواهند داشت.


همایش دارای دو محور ویژه و سمپوزیوم تخصصی در حوزه شرق شناسی، تاریخ و زبان فارسی با عنوان های «بررسی آثار، اندیشه های بیدل دهلوی» و «بررسی آراء و نظریات مستشرقان و اندیشمندان اسلامی» است. کارگاه «آموزش تاریخ، تمدن و نسخه‌شناسی درهند» نیز در این همایش برای علاقه مندان برگزار می گردد.
یکی از برنامه ها و محورهای مهم این همایش، هم اندیشی بین‌المللی در زمینه راهکارهای توسعه زبان فارسی در دنیای علم است و به دو مقاله برتر آن، لوح و تندیس تقدیر اهدا خواهد شد. هم افزایی و تعامل با استادان و پژوهشگران برجسته بین‌المللی در همایش، ارائه گواهی نامه پذیرش معتبر علمی و بین المللی، ارائه مقاله در جایگاه بین المللی و توسط دانشگاه خارجی، ارائه گواهی حضور و گواهی ارائه مقاله، امتیاز علمی و کسب نمره کامل، انتشار چکیده مقالات در کتابچه همایش و مجموعه مقالات پذیرفته شده به صورت لوح فشرده، شرکت در کارگاه ، سمپوزیوم تخصصی و ارائه گواهی‌ نامه در صورت درخواست، امکان چاپ مقالات در ژورنال های تخصصی معتبر Scopus&ISI&ISC، امکان نمایه‌سازی مقالات در پایگاه های استنادی معتبر داخلی و خارجی و... از جمله امکاناتی هستند که در اختیار شرکت‌کنندگان در این همایش قرار می‌گیرند.
تاریخ های مهم:
پایان ثبت نام و ارسال مقاله: 10 دی ماه 1395
تاریخ داوری و اعلام نتایج: ده روزکاری بعد از ارسال مقاله
آخرین فرصت ثبت نام (حضور بدون ارائه مقاله): 1 بهمن ماه 1395
ثبت نام تور علمی همایش: 25 دی تا 5 بهمن ماه 1395
تاریخ برگزاری تور: 6 اسفند تا 14 اسفند
تاریخ برگزاری همایش: 11 تا 13 اسفند ماه 1395
مکان برگزاری همایش: دانشگاه اسلامی علیگر هند
ارتباط با دبیرخانه 02128421404
رایانامه: info@adabiatfarsi.com
تاریخ برگزاری تور ویژه همایش: ۶ اسفند تا ۱۴ اسفند
تاریخ برگزاری همایش: ۱۱ تا ۱۳ اسفند ماه ۱۳۹۵
علاقه‌مندان به اطلاعات بیشتر درباره این همایش می‌توانند به پایگاه اینترنتی Adabiatfarsi.com مراجعه کنند و از کانال تلگرام Telegram.me/indiaconference آخرین اخبار و اطلاعات کنفرانس را دنبال نمایند.


بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG