اخبار عمومی
اعلام وصول 2
276212
تاریخ انتشار: 1397/12/15 00:33
در جلسه اختصاصي فرماندار ويژه آبادان با معاون اول رئيس جمهورعنوان شد؛
حذف دژ مرزي اروند رود به طول ٧٠ كيلومتر و ايجاد جاده ساحلي اروند و همچنين ايجاد جاده ساحلي بهمن شير از آبادان تا خرمشهر از مهمترين مسائل مطروحه در اين جلسه بود که جهانگيري دستور آن را ارائه کرد.

به گزارش  پایگاه خبری عصرجهان، دکتر سید زین ‌العابدین موسوي معاون استاندار و فرماندار ويژه آبادان به منظور ارائه گزارش از وضعيت شهرستان آبادان در يك جلسه اختصاصي با دكتر جهانگيري معاون اول رئيس جمهور به طرح مشكلات آبادان پرداخت و خواستار توجه جدي دولت در بخشهاي مختلف به شهرستان آبادان شد.


بنا به گزارش دریافتی در این جلسه ابتدا موسوي فرماندار ویژه ابادان اظهار داشت: وجود دژ و خاكريز ساحل اروند مانع گردشگري و توريسم در آبادان است در ٣٠ سال بعد از جنگ آباداني ها ساحل اروند را به راحتي نديدند.
موسوی در ادامه افزود: با همت دولت؛ ساحل اروند مي تواند مهمترين جاده ساحلي بين المللي شود و صدها شغل از اروند كنار تا ابادان ايجاد نمايد.
وی افزود: مردم آبادان و خرمشهر منتظر ايجاد جاده ساحلي بهمن شير از آبادان تا خرمشهر هستند اين مطالبه غير منطقي نيست
معاون استاندار خوزستان ادامه دادند: شهرداري آبادان به دليل بدهي هاي زياد قادر به اجراي اين پروژه نمي باشد لذا می طلبد از اعتبارات عمراني دولت در این راستا هزينه شود.
نماینده عالی دولت در آبادان عنوان داشتند: لايروبي اروند رود نقطه عطفي در تاريخ آبادان و خرمشهر خواهد بود و خوشحاليم كه دولت تدبير و اميد اين امر را كاملا جدي گرفته است و باید افزود که هزاران شغل در گرو لايروبي اروند است.
فرماندار ویژه آبادان عنوان کردند: انهار اروند كنار و روستاهاي تابعه کارائی خود را در تجارت و در كشاورزي بدليل عدم لايروبي از دست داده اند و باید فكر جدي براي لايروبي این انهار شود.
موسوی گفت: مردم آبادان تابستان سال گذشته را با تحمل و صبر شكيبايي سپري كردند اما لطفا براي سال آينده در خصوص آب شرب و كشاورزي دستورات جدي صادر شود.
وي گفت :وضعيت اشتغال،صنعت و تجارت ،بندر و گمرك،خدمات شهري و مشكلات شهرداري،كشاورزي و نخيلات، آب شرب و آب روستايي ولزوم توجه به سواحل اروند و بهمن شير را به صورت جامع به سمع و نظر معاون اول رئيس جمهور رساند و از ايشان درخواست كرد كه در توجه به رفع مشكلات شهرستان آبادان دولت توجه ويژه داشته باشد.
دكتر جهانگيري ضمن ابلاغ سلام به مردم مقاوم آبادان از شنيدن گزارش دكترموسوي و نحوه بيان مشكلات ابراز خرسندي كرد ويادآور شد دولت در رفع مشكلات ذكر شده حتما برنامه ريزي خواهد کرد.
حذف دژ مرزي اروند رود به طول ٧٠ كيلومتر و ايجاد جاده ساحلي اروند و همچنين ايجاد جاده ساحلي بهمن شير از آبادان تا خرمشهر از مهمترين مسائل مطروحه در اين جلسه بود که جهانگيري دستور آن را ارائه کرد.
 دستور به استاندار در خصوص استفاده از اعتبارات عمراني براي ساحل سازي بهمن شير و دستور به اردكانيان وزير نيرو براي لايروبي انهار اروند كنار از دیگر مصوبات این دیدار بود.
به نظر ميرسد با پيگيري و اجراي اين دستورات تحول عظيمي در شهرستان آبادان اتفاق بيفتد.
 خبرنگار/ناصرحکیمی


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*