اخبار عمومی
اعلام وصول 2
296731
تاریخ انتشار: 1398/01/30 16:30
فرماندار ویژه خرمشهرخبرداد:
کوروش مودت گفت: به منظور بررسی اوضاع کارون و اروند امروز نیز جلسه ای تشکیل خواهیم داد تا در مقابل هرگونه افزایش آب آمادگی لازم را داشته باشید

کوروش مودت فرماندار ویژه خرمشهر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری عصرجهان، با اعلام حالت فوق العاده در سه شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان از سوی استاندار خوزستان خبر داد.
کورش مودت افزود: با توجه به اینکه از روز شنبه تا سه شنبه آینده احتمال بالا آمدن آب و مد اکبر داشته باشیم به همین منظور تمام تدابیر لازم برای رویارویی با هرگونه افزایش حجم آب در اروند رود و کارون انجام شده است.
شدت مد (بازگشت آب از دریا به درون رودخانه و نهرها) در نیمه ماه قمری و هنگام کامل شدن ماه، بیشتر از مدهای عادی است که به مد اکبر معروف است.
وی افزود: از روزهای گذشته تمام تدابیر لازم جهت مواجه شدن با هرگونه افزایش آب از اروند رود آمادگی های لازم را انجام داده ایم.
مودت تصریح کرد: سیل بندهای ما در غرب کارون در وضعیت خوبی قرار دارند و تقویت آنها همچنان ادامه دارد.
فرماندار ویژه خرمشهر در پایان گفت: به منظور بررسی اوضاع کارون و اروند امروز نیز جلسه ای تشکیل خواهیم داد تا در مقابل هرگونه افزایش آب آمادگی لازم را داشته باشید
بنا به همین گزارش سیدزین العابدین موسوی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: به دلیل مد غیر طبیعی و بالا آمدن سطح آب رودخانه اروند رود، از امروز در شهرستان آبادان وضعیت فوق العاده اعلام می شود.
وی افزود: دهانه نهرهایی که اطراف آنها منزل مسکونی وجود دارد بسته می شود تا مانع ورود روان آب ها در سطح شهر و روستاهای اطرف شود.
فرماندار ویژه آبادان ادامه داد: مردم حاشیه رودخانه های اروند و بهمنشیر هوشیار باشند زیرا ممکن است مد اکبر تکرار شود.
موسوی گفت: تدابیر لازم در جلسه ستاد بحران که امروز در اروندکنار برگزار می شود دیده خواهد شد تا آمادگی لازم برای مقابله با سیلاب احتمالی را داشته باشیم.
خبرنگار/ناصرحکیمی


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*