اخبار عمومی
اعلام وصول 2
298555
تاریخ انتشار: 1398/07/12 18:40
ضربه دیرهنگام صادقی بازیکن تعویضی نفت مسجدسلیمان کار را برای زردپوشان نفتی تمام کرد. این یک بازی زیبا بود که هرکس ندید ضرر کرد.

عصرجهان-پیکان در دیدار مقابل نفت دو بار از حریف پیش افتاد اما نفتی‌ها بعد از جبران هر دو گل در نهایت در دقیقه 90+3 گل برتری را زدند و بدون شکست 8 امتیازی شدند .
هفته ششم لیگ نوزدهم، جمعه 12/07/98، ساعت 16:00، ورزشگاه شهرقدس
داور: بیژن حیدری                کمک‌ها: سعید قاسمی، آرمان اسعدی


پیکان: مهدی امینی، مهران موسوی، حجت حق وردی، محمد ستاری، علی حمودی، حسین پورامینی(80 محمد خدابنده لو)، جلال علیمحمدی(75 اسماعیل شریفات)، امیرحسین کریمی، سعید واسعی، فراز امامعلی و شهریار مقانلو(88 ابراهیم صالحی)
سرمربی: حسین فرکی
نفت مسجدسلیمان: سوشا مکانی، محمد طیبی، حامد نورمحمدی، میلاد خدایی، علی علیزاده، فرشاد جانفزا( 51 - فرزاد حاتمی)، میثم نقی زاده، حسین ابراهیمی(78 صادق صادقی)، مجید عیدی، سجاد جعفری و احمد جبوری(59 محمد ابراهیمی)
سرمربی: مهدی تارتار
کارت زرد:اسماعیل شریفات (78) از پیکان-میلاد خدایی (88) از نفت مسجدسلیمان
دقایق حساس:
دقیقه 1 – اولین خطر بازی در این دقیقه صورت گرفت و ارسال واسعی روی دروازه نفت ایجاد خطر کرد اما مغانلو برای زدن ضربه سر یک گام کم آورد.
دقیقه 15 - حرکت تکنیکی سعید واسعی بعد جا گذاشتن دو بازیکن پشت ۱۸ با خطا متوقف شد، ضربه مستقیم شهریار مغانلو با پای چپ با فاصله از کنار دروازه بیرون رفت.
دقیقه 22 - شوت از راه دور واسعی از کنار دروازه سوشا بیرون رفت.
دقیقه 39 - شوت علیزاده از پشت ۱۸ با فاصله زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 40 - کرنر خطرناک پیکان با مشت سوشا مکانی دفع شد.
دقیقه 43 - دقیقه ۴۳ موقعیت برای مسجد سلیمان که در شلوغی محوطه هجده قدم  در نهایت پورامینی توپ را دور کرد.
دقیقه 62 – امامعلی در حالی که پس از حرکتی هماهنگ با مغانلو دو بازیکن حریف را پشت سر گذاشت در نهایت نتوانست ضربه خوبی بزند و با بی‌دقتی توپ را از بالای دروازه به بیرون زد.
دقیقه 64 – شوت محکم و زیبای علیرضا علیزاده راهی به دروازه پیکانی‌ها نیافت و به بیرون رفت
دقیقه 75 - ضد حمله خطرناک مسجدسلیمان، ارسال خوب و مشت امینی. توپ دور شد.
دقیقه 84 – توپ خوبی در ضدحمله نفتی‌ها به حاتمی رسید اما او پاس نداد و شوت محکم خود را روانه دروازه حریف کرد اما این توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 89 – شریفات موقعیتی را که خود آغاز کرده بود نتوانست به خوبی پایان دهد و ضربه خود را از بالای دروازه به بیرون زد.
دقیقه 90 – یکی از بهترین موقعیت‌های بازی در این دقیقه اتفاق افتاد و پاس کات‌بک در موقعیتی فوق‌العاده به صادقی رسید اما ضربه او راهی به دروازه پیکانی‌ها نیافت.

شرح  بازی

پیکان و نفت مسجدسلیمان در شرایطی برابر همدیگر به میدان رفتند که پس از پیروزی در جام حذفی روحیه بالایی کسب کرده و بازیکن محرومی هم در لیست نداشتند. فرکی و تارتار به دنبال سه امتیاز این بازی بودند تا تیم‌های خود را در جدول لیگ چند پله بالاتر ببرند.
نیمه اول این بازی تا دقایق پایانی بدون گل پیش می‌رفت اما در پنج دقیقه آخراین نیمه تور دروازه‌های نفت و پیکان به لرزه در آمد. شهریار مغانلو در دقیقه 40 پیکان را پیش انداخت اما این گل را سجاد جعفری در دقیقه 45 پاسخ داد تا دو تیم با تساوی به رختکن بروند.
در نیمه دوم، برخلاف نیمه نخست قفل دروازه‌ها خیلی زود باز شد و شهریار مغانلو مهاجم گلزن پیکان در چهارمین دقیقه از این نیمه برای دومین بار دروازه نفت مسجدسلیمان را گشود. این گل هم دوام چندانی نداشت و یاران نفت در دقیقه 57 توسط نورمحمدی گل خورده را پاسخ دادند تا کار به تساوی 2-2 کشیده شود.
در حالی که بازی با نتیجه مساوی رو به پایان بود، صادق صادقی بازیکن تعویضی نفت مسجدسلیمان در دقیقه 1+90 گل پیروزی بخش تیمش را وارد دروازه پیکان کرد تا شاگردان مهدی تارتار با پیروزی 3 بر 2 در این مسابقه صاحب سه امتیاز ارزشمند شوند.
شرح گل‌ها:
پیکان 1 نفت مسجدسلیمان 0 (دقیقه 41، شهریار مغانلو): یک ارسال دیگر از سوی سعید واسعی، با ضربه سر مغانلو، اولین گل را در این دیدار برای پیکانی‌ها به دنبال داشت.
پیکان 1 نفت مسجدسلیمان 1 (دقیقه 1+45، سجاد جعفری): شاگردان تارتار روی یک ضربه ایستگاهی بازی را مساوی کردند. ارسال از جناح چپ و خروج اشتباه امینی با ضربه جعفری به گل تساوی تبدیل شد.
پیکان 2 نفت مسجدسلیمان 1 (دقیقه 49، شهریار مغانلو) : مغانلو دومین گل خود و تیمش را در دقیقه 49 به ثمر رساند. او روی حرکت ترکیبی واسعی و امامعلی و پاس به جلوی امامعلی با یک شیرجه دومین گل تیمش را وارد دروازه سوشا مکانی کرد.
پیکان 2 نفت مسجدسلیمان 2 (دقیقه 57، حامد نورمحمدی) : ارسال حسین ابراهیمی از روی نقطه کرنر، با ضربه سر دقیق حامد نورمحمدی باعث باز شدن دروازه پیکانی‌ها برای دومین بار شد.
پیکان 2 نفت مسجدسلیمان 3 (دقیقه 3+90) : نفتی‌ها به گل سوم و پیروزی خود دست یافتند. بازی مستقیم سوشا مکانی و ضربه سر فرزاد حاتمی به صادق صادقی تعویضی رسید و او گل حساس تیمش را به ثمر رساند تا هواداران مسجدسلیمانی را غرق شادی کند.
بهترین بازیکن
شهریار مغانلو که امروز مقابل نفت مسجد سلیمان دو گل تیمش را زد، با این دو گل به صدر جدول گلزنان لیگ برتر رفت. او یکی از ویژه‌ترین بازیکنان بازی جذاب دو تیم بود. البته صادق صادقی که تعویض طلایی مهدی تارتار بود، با زدن گل سوم نقش به‌سزایی در پیروزی تیمش داشت تا او هم به همراه مغانلو یکی از برترین بازیکنان زمین باشد.
اتفاق ویژه
نفت مسجدس سلیمان در تمامی 5 دیدار اخیر لیگ برتر مقابل حریفانش به تساوی دست یافته بود. شاگردان تارتار که در 5 هفته اخیر مقابل تیم‌هایی مدعی نظیر سپاهان، تراکتور و استقلال بازی کرده و آنها را متوقف کرده بودند، امروز در نهایت در دیداری خارج از خانه مقابل پیکان در وقت‌های اضافی به گل برتری دست یافتند تا اولین پیروزی خود را در لیگ نوزدهم جشن بگیرند

رده

تيم

بازيها

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

تفاضل گل

امتياز

1

سپاهان

6

4

2

0

8

0

8

14

2

تراکتور

6

4

2

0

4

0

4

14

3

شهر خودرو

6

4

1

1

7

3

4

13

4

صنعت نفت آبادان

6

3

2

1

5

3

2

11

5

نساجی مازندران

6

2

3

1

12

10

2

9

6

فولاد

6

2

3

1

3

2

1

9

7

پرسپولیس

6

3

0

3

3

4

-1

9

8

نفت‌ مسجدسلیمان

6

1

5

0

6

5

1

8

9

سایپا

6

2

1

3

9

10

-1

7

10

ماشین‌سازی‌تبریز

6

2

1

3

7

10

-3

7

11

استقلال

6

1

3

2

6

7

-1

6

12

پارس جنوبی جم

6

1

3

2

6

7

-1

6

13

پیکان

6

1

2

3

12

12

0

5

14

ذوب آهن

6

0

4

2

5

8

-3

4

15

گل گهرسیرجان

6

0

3

3

3

6

-3

3

16

شاهین شهرداری‌بوشهر

6

0

1

5

4

13

-9

1


تارتار: تا مشکلات حل نشود، از تمرین خبری نیست
سرمربی تیم نفت مسجد سلیمان باز هم تاکید کرد تا مشکلات تیمش حل نشود، به تمرینات نمی رود.
مهدی تارتار پس از پیروزی تیمش مقابل پیکان در تهران گفت: خدا را شکر بازی جذابی بود. ما دو بار به بازی برگشتیم و در نهایت پیروز شدیم. این نشان می دهد بچه ها زحمت کشیده اند و کارهایی که گفته ایم را انجام داده اند. از همه مهم تر اینکه هواداران ما اینجا بیشتر از تیم میزبان بودند. دست تک تک آنها را می بوسم. این برد را به همین افرادی که در ورزشگاه بودند و همه هوادارانی که نتیجه را دنبال می کردند، تقدیم می کنم. واقعا هرچه داریم از این هواداران است و امیدوارم مسئولان ما هم مثل آنها باشند تا مشکلات ما حل شود.
سرمربی تیم نفت در ادامه پیرامون مشکلات تیم های نفتی گفت: من فقط می توانم عاجزانه از مسئولان رده بالای کشور و وزیر نفت خواهش کنم به خاطر این مردم که تنها دلخوشی شان فوتبال است، حمایت کنند. 12، 13 میلیارد که هزینه کل ما است، چیزی برای شرکت نفت نیست که این تصمیمات را می گیرند. امیدوارم تصمیمشان را به خاطر مردم محروم این مناطق عوض کنند. سالیان سال در جنگ بودند و هنوز هم شهرشان آباد نشده است. امیدوارم یک فکر اساسی کنند تا دلخوشی مردم پابرجا باشد.
تارتار در مورد نتایج تیمش افزود: نتایج نشان می دهد بچه های ما خیلی زحمت می کشند. کادر ما به غیر از خودم، همه زحمت می کشند و هواداران هم پشت ما هستند و به عشق آنها بازی می کنیم. انشاالله بتوانیم این روند را ادامه دهیم اما از همین جا اعلام می کنم که توقعات از تیم ما بالا نرود. ما 90 درصد تغییرات داشته ایم و سال قبل شرایط بدی داشته ایم. انشاالله بتوانیم تیم را در یک جایگاه مناسب حفظ کنیم.
وی در پایان در مورد احتمال عوض نشدن تصمیم وزارت نفت هم گفت: من دیروز حرف هایم را زدم و امیدوارم مشکلات حل شود. هنوز روی حرف های دیروز هستم و تا مشکلات حل نشود، به تمرین نمی روم تا فکری اساسی برای تیم بکنند.
منبع/ورزش سه

برچسب ها:
پیکان ؛ نفت مسجدسلیمان ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*