اخبار عمومی
اعلام وصول 2
302410
تاریخ انتشار: 1399/12/19 19:45
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: به همین زودی موعد واخواهی از پرونده نزاع دسته جمعی گذشته، تمام شده و مردم مطمئن باشند احکام قاطع و مستدلی صادر و با برهم زنندگان امنیت، با اشد مجازات، برخورد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد، حسب دستور رئیس کل دادگستری استان، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری جهت پیگیری مشکلات و مسائل پیش آماده در شهرستان چرام با مسئولان امنیتی و انتظامی این شهرستان دیدار و سپس جلسه فوق العاده پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان به ریاست وی برگزار شد.

سید عیسی حسنی معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در دیدار با امام جمعه این شهرستان اظهار کرد : اقناع مردم از طریق رسانه های و فضای مجازی ، مبنی بر رسیدگی قاطع  و به موقع و برخورد با شرکت کنندگان در نزاع دسته جمعی و برهم زنندگان امنیت شهرستان لازم و ضروری است.
معاون قضایی دادگستری استان، در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان با اشاره به لزوم امنیت پایدار در شهرستان تصریح کرد: باید گشت های نیروهای انتظامی و بسیج به صورتی باشد که مجرمین نتوانند بی محابا در شهر جولان دهند.
 حسنی ترسیم پروتکل امنیتی برای شهرستان را ضروری عنوان کرد و افزود: با توجه به انتخابات پیش رو باید تدابیر لازم برای برخورد با برهم زنندگان امنیت و آرامش اندیشیده شود.
این مقام قضائی با اشاره به ضمانت برخی ریش سفیدان از متهمین و مجرمین در گذشته و اقدام دوباره این مجرمین علیه امنیت و آرامش شهروندان اظهار داشت: مصلحین و ریش سفیدان تا زمانی معتمد و مورد احترام هستند که، در راستای ایجاد آرامش و امنیت شهر و اجرای قانون تلاش کنند نه اینکه خود عامل تشنج در شهرستان باشند.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به درخواست برخی حاضرین در جلسه مبنی بر رسیدگی سریع به پرونده ها، گفت: رسیدگی قضایی تابع آیین دادرسی خاص است که عدم رعایت این قانون، باعث نقض احکام صادره در مرجع بالاتر است .

وی با اظهار این که یکی از عوامل اطاله دادرسی را عدم دستگیری متهمین می باشد، افزود: در یکی از پرونده های نزاع دسته جمعی در این شهرستان، که متهمین زیادی هم داشته ، واخواهی متهمین از رأی صادره غیابی باعث اطاله دادرسی شده است، که به همین زودی موعد واخواهی تمام شده و مردم مطمئن باشند احکام قاطع و مستدلی صادر خواهد شد.
این مقام قضائی تشکیل قرار گاه مبارزه با هنجار شکنان و اراذل و اوباش در شهرستان را ضروری عنوان کرد و افزود: نیروهای امنیتی و انتظامی باید امنیت و آرامش لازم را در شهر تامین کنند.
 حسنی تصریح کرد : نصب دوربین مدار بسته و ایجاد کانکس نیروی انتظامی در مرکز شهر را، در کمیته امنیتی استان پیگیری خواهم کرد.
امام جمعه شهرستان اظهار کرد: برخورد قاطع و قضایی و صدور احکام سنگین و تأثیر گذار یکی مهمترین عوامل بازدارنده در ایجاد امنیت در شهرستان چرام است
 احمدی پور رئیس دادگستری شهرستان چرام نیز در این نشست اظهار کرد: لزوم پیشگیری از وقوع جرم، ارائه راهکارهای پیشگیرانه وضعی ، فرهنگی و اجتماعی است .
 وی افزود: پیگیری وضعی یعنی حضور به موقع و محسوس و نامحسوس نیروی انتظامی در شهر است و باید فرصت های وقوع جرم از مجرمین گرفته شود.
احمدی پور در پایان گفت: علاوه بر پیشگیری های قضایی و صدور احکام بازدارنده، باید پیشگیری های امنیتی و انتظامی افزایش یابد.

برچسب ها:
چرام ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*