اخبار عمومی
اعلام وصول 2
304246
تاریخ انتشار: 1400/10/18 19:31
هفته چهاردهم لیگ برتر؛
تیم فوتبال استقلال در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال برابر مس رفسنجان به پیروزی رسید. داور مسابقه در این بازی سه ضربه پنالتی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، دیدار تیم‌های فوتبال استقلال تهران و مس رفسنجان از ساعت ۱۷ امروز در هفته چهاردهم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی برگزار شد که با پیروزی ۳ بر ۲ میزبان تهرانی همراه بود.


کوین یامگا (۷ - پنالتی و ۵۹- پنالتی) و امین قاسمی نژاد (۸۶) برای استقلال تهران و گادوین منشا (۳۴ - پنالتی) و محمدرضا سلیمانی (۳+۹۰) برای مس رفسنجان گلزنی کردند.
شاگردان فرهاد مجیدی در تیم استقلال بازی مستقیم و رو به جلویی را از سوت آغاز بازی در دستور کار قرار دادند تا امیرحسین حسین زاده نخستین موقعیت گل را در همان دقیقه یک به دست آورد اما آفساید میلیمتری این بازیکن مانع از ثبت گل اول استقلال شد. در ادامه استقلال با فرار کوین یامگا در دقیقه ۴ توانست موقعیت خطرناکی را روی دروازه مس ایجاد کند اما پاس عرضی او از مقابل پای حسین زاده عبور کرد تا دروازه داود نوشی صوفیانی باز هم بسته بماند.
تلاش بازیکنان استقلال بالاخره در دقیقه ۶ با سانتر قُطری جعفر سلمانی همراه بود تا فرار یامگا باعث خطای مهدی ترکمان روی او شود و داور نقطه پنالتی را نشان دهد. یامگا نیز توانست بر خلاف جهت حرکت نوشی صوفیانی توپ را به تور دروازه مس بچسباند.
در ادامه شاگردان محمد ربیعی بازی رو به جلو را برای جبران گل خورده در دستور کار قرار دادند. شوت از راه دور گادوین منشأ در دقیقه ۱۰ با اختلاف اندک از بالای دروازه سید حسین حسینی به بیرون رفت تا اینگونه برای آبی‌ها خط و نشان بکشد.
حملات مس ادامه داشت تا اینکه محمدحسین مرادمند روی پاس عمقی مسی‌ها چاره‌ای جز خطا روی مجید علیاری پیدا نکرد. به این ترتیب محمدحسین ترابیان داور بازی بار دیگر در سوت خود به نشانه پنالتی و این بار به سود مس دمید. گادوین منشأ برای ضربه پنالتی پشت توپ ایستاد و توانست در دقیقه ۳۴ آن را تبدیل به گل کند.
میزبان آبی پوش پایتخت در ۱۰ دقیقه پایانی نیمه اول تمام قد حمله کرد که مهم‌ترین آنها قیچی برگردان رودی ژستد در دقیقه ۴۱ و سپس شوت از راه دور امیرحسین حسین زاده در دقیقه ۴۳ بود که هیچ یک به گل تبدیل نشد تا دو تیم به تساوی یک - یک برسند.
همانطور که انتظار می‌رفت استقلال تهران بازی رو به جلو را در آغاز نیمه دوم در دستور کار قرار داد تا بتواند خیلی زود دروازه مس رفسنجان را باز کند.


تلاش آبی‌ها ادامه داشت تا اینکه فرهاد مجیدی برای تقویت جناح راست خود تصمیم به ورود وریا غفوری به زمین مسابقه بگیرد تا کاپیتان استقلال از دقیقه ۵۵ پس از چند هفته در میدان حاضر شود و جای سبحان خاقانی را بگیرد.
اصرار آبی‌پوشان به ایجاد موقعیت از همین جناح با فرار از سمت راست کوین یامگا همراه شد تا پاس عمقی او به رودی ژستد برسد. ضربه ژستد روی خط دروازه بیرون برود اما خطای مدافع مس باعث شد تا ترابیان بار دیگر نقطه پنالتی را نشان دهد. تصمیمی که با اعتراض بازیکنان و مربیان مس همراه شد اما تغییری در نظر داور مسابقه ایجاد نکرد تا کوین یامگا دومین گل خود و تیمش را در دقیقه ۵۹ به ثمر برساند.
شاگردان محمد ربیعی بار دیگر برای جبران گل خورده حملات زیادی را طراحی کردند که در یکی از مهم‌ترین آنها شوت سرکش مجید علیاری در دقیقه ۶۵ با اختلاف اندک از بالای دروازه حسینی به بیرون رفت.


حملات همه جانبه مسی‌ها در دقیقه ۶۷ با پاس مهدی ترکمان به محسن آذرپاد و شوت منشأ همراه شود اما واکنش کم نظیر دروازه‌بان استقلال مانع از فرو ریختن دوباره دروازه این تیم شد.
پس از این گل فرهاد مجیدی سعی داشت بازی را کنترل کند. از این رو سه تعویض همزمان در دقیقه ۸۴ انجام داد تا امین قاسمی نژاد، ابوالفضل جلالی و آرش رضاوند جای رودی ژستد، جعفر سلمانی و زبیر نیک نفس وارد زمین شوند.
همزمان با آبی‌ها، محمد ربیعی نیز به همین تعداد تعویض انجام داد تا بتواند فشار حداکثری برای زن گل تساوی روی دروازه استقلال ایجاد کند اما اشتباه عقیل کعبی در دقیقه ۸۶ کافی بود تا قاسمی نژاد گل سوم استقلال را زده و تعویض طلایی فرهاد مجیدی لقب بگیرد.
استقلال با این پیروزی، ۳۲ امتیازی شد تا همچنان به صدر جدول تکیه بزند. مس نیز با ۲۲ امتیاز در رده پنجم جدول جا خوش کرد.

منبع:مشرق



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*