اخبار عمومی
اعلام وصول 2
306614
تاریخ انتشار: 1401/06/24 14:23
مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان بیان کرد: تغییر مبنای محاسباتی حقوق گمرکی با ارز نیمایی باعث افزایش حقوق گمرکی شد که این موضوع شرکت را با مشکل مواجه کرد وبرای حل این مشکل درحال مذاکره با دولت هستیم.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان؛ ایرج رخصتی مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در حاشیه نشست معدن‌کاری دیجیتال در خصوص تامین مواد اولیه به خبرنگار سرویس اقتصادی افق تهران گفت: ذوب‌آهن در کوتاه مدت برای تامین مواد اولیه مشکل خاصی ندارد اما کوتاه‌مدت برای کارخانه‌ای به عظمت ذوب‌آهن ملاک نیست. بستر فعالیت باید اطمینان‌زا و بدون ریسک باشد، ذوب‌آهن باید به روند کاری پنجاه سال گذشته برگردد که معادن کشور را اداره می‌کرد.

رخصتی ادامه داد: پهنه معدنی یعنی شرکتی مثل ذوب‌آهن زمینی بکر تحویل بگیرد، هزینه کند و اگر به مواد اولیه منطقی رسید، زمین را از دولت بخرد. در حال حاضر هزینه اکتشاف بالاست و هزینه بهره‌وری بالاتر. همان‌طور که در این نمایشگاه دیدیم هوشمندسازی باید انجام شود. ما این موارد را می‌پذیریم فقط دولت باید همکاری کند البته این همکاری انجام شده اما کفایت نمی‌کند.

مدیرعامل ذوب‌آهن درخصوص ارز ترجیحی گفت: تغییر مبنای محاسباتی حقوق گمرکی با ارز نیمایی، برای ما مشکل ایجاد کرد چون باعث افزایش حقوق گمرکی شده که با توجه به وارداتی بودن مواد اولیه و قراری که بر استثنا شدن ذغال سنگ در صورت حذف ارز ترجیحی داده شده بود، انجام نشد، برای این موضوع در حال نامه‌نگاری هستیم. این موضوع به نظر من استثنایی است که نیاز به قانون و قانون‌گذاری ندارد. این‌که ذغال برای ذوب‌آهن جزء مواد اولیه به شمار می‌رود بسیار واضح است و شرایط کنونی با توجه به عدم امکان افزایش قیمت ما را با ضرر و زیان مواجه کرده است.

برچسب ها:
افق تهران ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*