اخبار عمومی
اعلام وصول 2
307244
تاریخ انتشار: 1401/08/18 21:46
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بیان کرد: کیش با توجه به ظرفیت‌های گردشگری و تجاری خود می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد کشور داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از افق تهران، مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص تحقق شعار سال گفت: اقتصاد دانش‌بنیان که دو ویژگی تولید و اشتغال‌زایی را دربرمی‌گیرد یک راهبرد است و انجام اقداماتی که باعث اشتعال زایی شده هم در راستای تحقق شعار سال بوده است و همچنان امیدوارانه با نگاه علمی و پشتکار پیگیر موضوعات مربوطه هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص آینده این جزیره اظهار داشت: کیش با دو چشم‌انداز صنعت گردشگری و تجاری خود می‌تواند نقش به‌سزایی در اقتصاد کشور ایفا کند که بر همین اساس طرح جامع پیشنهاد داده شده است.بخشی از طرح جامع با نگاه گام دوم تدوین شده و بخشی به اقتصاد مقاومتی می‌پردازد که رهبر انقلاب مطرح کرده‌اند.

وی افزود: بر اساس تعریف اقتصاد مقاومتی، تولید داخل باید درون‌زا و برون‌گرا باشد. در مبحث صنعت گردشگری ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه فرهنگ و ورزش جزیره کیش وجود دارد. ظرفیت بالای یادشده باعث اجرای انواع جشنواره‌ها و مسابقات بین‌المللی می‌شود و قابلیت جایگزینی منابع پایدار با منابع غیرپایدار به وجود می‌آید که نوعی اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

کشاورز در پایان، فعالیت‌های سازمان منطقه ازاد کیش در راستای سرمایه‌گذاری را این‌گونه تبیین کرد: سرمایه‌گذاری فقط جذب سرمایه جدید نیست بلکه تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذاران فعال و کوتاه کردن فرآیند سرمایه‌گذاری است.سامانه اقتصادی شکل گرفته نیز باعث تقویت سرمایه گذاری در چهارچوب اقتصاد مقاومتی می‌شود و در واقع اقتصاد مقاومتی شناسایی ظرفیت‌‌ها و متبلورکردن آن‌ها از طریق ظرفیت‌های منابع انسانی داخلی است.

برچسب ها:
افق تهران ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*