اخبار عمومی
اعلام وصول 2
307280
تاریخ انتشار: 1401/08/22 19:34
مدیرعامل فرابورس در مراسم رونمایی از نخستین صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات بیان کرد: آنچه بورس را بهبود می بخشد آن است که نهادهای مالی جایگزین افراد شوند

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از افق تهران محمد علی شیرازی، مدیرعامل فرابورس در مراسم رونمایی از نخستین صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات گفت: آنچه بورس را بهبود می بخشد آن است که نهادهای مالی جایگزین افراد شوند.

وی دلیل نوسان چند سال اخیر بورس را عدم وجود نهادهای حرفه ای به شکل گسترده و حضور افراد به شکل عام دانست.

او با اشاره به اهمیت افزایش نهادهای مالی اظهار کرد: کاهش هزینه های معاملات، کاهش ریسک، افزایش نقدینگی، افزایش نظارت پذیری، انتقال سیاست های پولی دولت از طریق نهادهای مالی از جمله مهمترین مزیت های نهادهای حرفه ای است.

مدیرعامل فرابورس در خصوص صندوق املاک و مستغلات گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر وزارتخانه ها دارایی مازاد و غیر مولدی دارند که در بازار دارایی خلل ایجاد می کند.

وی افزود: در بسیاری از موارد این دارایی های مازاد باعث فریز قسمتی از بازار شده و به افزایش قیمت ملک دامن می زند. وجود سازکاری برای ورود دارایی ها به بورس می تواند دارایی های غیر مولد را به دارایی مولد تبدیل کند و بازار را به تعادل برساند.

شیرازی با اشاره به مشکلات حضور مستقیم در بازار مسکن ابراز کرد: صندوق های املاک و مستغلات از طریق بازار گردان ها، بازار سازها و… میزان نقد شوندگی را افزایش داده و سرمایه را تضمین می کند. همچنین هزینه های سرمایه گذاری را نسبت به زمانی که فرد به طور مستقیم وارد بازار مسکن می شود را کاهش می دهد.

برچسب ها:
افق تهران ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*