اخبار عمومی
اعلام وصول 2
308054
تاریخ انتشار: 1401/12/07 09:33
به همت تیپ نیروهای مخصوص۱۵ امام حسن مجتبی ( ع ) و اداره ارشاد اسلامی؛
به همت تیپ نیروهای مخصوص۱۵ امام حسن مجتبی ( ع ) و اداره ارشاد اسلامی؛ جشن بزرگ اعیاد شعبانیه (روز پاسدار) در شهرستان بهمئی برگزار شد

جشن بزرگ اعیاد شعبانیه (روز پاسدار) شهرستان بهمئی به همت تیپ نیروهای مخصوص۱۵ امام حسن مجتبی (ع) و اداره ارشاد اسلامی به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار، با حضور گسترده مردم و خانواده ها در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر لیکک برگزار شد.

علی محمدی فرماندار شهرستان بهمئی با گرامیداشت فرارسیدن روز پاسدار گفت: همانگونه که امام حسین علیه السلام همه وجودش را برای اسلام گذاشت امروز پاسداران عزیز نیز نشان داده اند که پیرو سید و سالار شهیدان هستند و همواره برای حفظ آرمان‌های نظام اسلامی و حراست از امنیت و آرامش مردم دست از پا نمی‌شناسند و جان خود را تقدیم ملت ایران می‌کنند.

سپس حاج محمدعلی آرمیده جانشین حفاظت اطلاعات کارشناس خبره وهادی سیاسی تیپ به ایراد سخن پرداختند و گفتند:
اعیاد ماه مبارک شعبان المعظم، ماه پیامبر رحمت و مهربانی ،که مزین شده به میلاد بهترین وعزیزترین مخلوقات عالم هستی حضرت اباعبدالله الحسین (ع),آقا ابالفضل العباس (ع) و سید الساجدین امام سجاد ع را محضر شماخوبان، خانواده های محترم پاسداران تیپ نیروی مخصوص امام حسن مجتبی و میهمانان شرکت کننده در این جشن شادمانی آل الله را تبریک عرض مینمایم. روز میلاد امام حسین(ع) که خود بزرگ پاسدار تاریخ اسلام است بنام روز پاسدار نام گذاری شده و رسالت ما پاسدران را دوچندان کرده است سعادتی که بالاترین درجه مدال افتخار است و امروز پاسدران منتسب به این نام بزرگ هستند.


در روایات داریم در روزهای نخست میلاد امام حسین ع جبرییل امین نزد پیامبر آمد و فرمود سلام بر تو ای رسول خدا من از جانب خداوند متعال حامل پیامی مهم هستم باریتعالی فرمود به شما بگویم اسم این پسر را شبیر بنام یکی از فرزندان هارون نامگذاری کن ((شبیر نامی عبری است که در زبان عربی به معنای حسین است) لذا پیامبر این نام مبارک را که از جانب خداوند متعال وحی گردید بر حسین (ع) گذاشت افتخاری که کمتر پیامبر یا امامی به جز امام علی ع به آن نائل گردید لذا معلوم میشود بهانه خلقت هستی پیامبر و آل الله (علی و فاطمه و فرزندان) آنها خصوصا امام حسین ع است.


زمین و افلاک ها به خودشان میبالند و افتخار میکنند که عطر رسالت و امامت این خانواده بزرگوار را استشمام کرده اند..
در روایتی دیگر از سلمان فارسی نقل شده حسین ع طفلی دو ماهه بود که رسول خدا او را بر زانو گذاشته میبوسید و میفرمود تو بزرگوار،پسر بزرگوار و پدر بزرگوارانی..،تو امام و پسر امام و پدر امامانی..،تو حجت خدا و پسر حجت خدا و پدر حجت های خداوندی که نه نفرند و خاتم آنها قائم آل محمد مهدی موعود است..دقت بفرمایید امام حسین (ع) از چه جایگاه نزد خداوند برخوردار است بطور کلی درمیاییم که عالم بخاطر حسین ع خلق شد و بدون او همه چیز هیچ و پوچ است از خداوند رحمان میخواهیم ما را از رهروان راستین این خانواده بزرگوار که نزد خداوند ازهیبت ،شکوه و بزرگی برخوردارند مانوس بفرما..
عادل پورجشیره رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی، در این جشن باشکوه از حمایت ها و پشتیبانی های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرماندار شهرستان بهمئی، شهردار لیکک و تیپ مخصوص ۱۵ امام حسن مجتبی (ع)، هئیت مدافعین حرم و هئیت رهروان حسینی و زینبی قدردانی کرد و گفت: در آینده ویژه برنامه ها و جشن های مختلف فرهنگی و هنری در شهرستان برای رضایت مندی وبهره مندی مردم این دیار برگزار خواهد شد.


در این جشن که برخی از فرماندهان ارشد و سبز پوشان تیپ ۱۵ امام حسن مجتبی ع ، با حضور سرهنگ پی سپار جانشین تیپ نیرو مخصوص برگزار شد برنامه های متنوع فرهنگی و هنری از قبیل (مسابقه، شعر، طنز، مولودی خوانی و گروه سرود) اجرا شد و فضای شاد و نشاط آوری در این مکان ایجاد شد.
همچنین در بخشی از این مراسم از پیشکسوتان حاضر در جشن (سرهنگ نورعلی پورجشیره، سرهنگ عباس چرامین، سرهنگ سید محمد مرسلی) تجلیل و قدردانی شد.
پس از پایان این مراسم ،جمعی از فرماندهان با حضور در سالن جلسات اداره فرهنگ . ارشاد اسلامی بهمئی با فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان دیدار کردند و به بیان موضوعات فرهنگی واجتماعی پرداختند.
این مراسم به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی و فرهنگی تیپ ۱۵ امام حسن مجتبی ع برپا ‌شد.

 

برچسب ها:
بهمئی ؛ پاسدار ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*