اخبار عمومی
اعلام وصول 2
309055
تاریخ انتشار: 1402/05/16 16:38
گفتگو|
سید محسن خرمدره: عدم فرهنگسازی در خصوص حفظ تنوع زیستی نیز از دیگر دغدغه هاست چرا که محیط بانان دلسوز و تلاشگر جانشان را نیز در این راه از دست می دهند ولی متأسفانه هنوز سود جویان و قاچاقچیان حیوانات نادر دست از فعالیت مجرمانه خود نکشیده اند و گاها می شنویم که شکارچیان غیر مجاز حیات وحش هم همچنان بکار خود ادامه می دهند و این جای بسی تاسف است.

سید محسن خرمدره سازنده فیلم هایی در حوزه محیط زیست در گفتگو با پرویز دوید خسروی خبرنگار عصر جهان اظهار داشتند: تولید  تله فیلم «خشم کوهستان» با موضوع حمایت از محیط بانان مدت ها بدلیل بی توجهی در تامین سرمایه معطل مانده است و حمایت لازم برای تولید آثار فاخر سینمایی در حوزه محیط زیست نمی شود


کارگردان و تهیه کننده سینمای کشور گفت: مردم و مسئولین نه بخاطر جایزه ملی محیط زیست و نه به صورت شعاری بلکه به شکل عملی و واقع گرایانه به موضوع محیط زیست توجه بیشتری کنند.
 سید محسن خرمدره با تأکید بر ضرورت حفظ محیط زیست اظهار داشت: با توجه به وضعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی کشور و حکمرانی کم ابی وخشکسالی های فزاینده سال های اخیر، متولیان باید با راهنمایی و اهمیت دادن بیشتر به مقوله فرهنگسازی، نسبت به محیط زیست توجه بیشتری داشته باشند تا معضلات و مشکلات زیست محیطی کاهش یافته و اثرات مخربی کمتری داشته باشد.
وی با بیان اینکه بازتاب بی توجهی همگان و عدم فرهنگسازی مناسب، آورده ای جز خشک شدن درياچه ها، تالاب‌ها، آلودگی بیش از حد هوا وجولان پسماندها و زباله ها بالاخص پلاستیک ها درسطح خیابان‌ها و طبیعت ندارد، افزود: مردم با کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی برای خرید در کوچه و بازار  و استفاده از زنبیل و یا کیسه های پار چه ایی می توانند به  حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی های ناشی از عدم تجزیه این کیسه ها کمک کنند.
خرمدره با یادآوری امکان انجام اقدامات فردی و کم هزینه دیگر برای حفظ محیط زیست ادامه داد: در زمان آلودگی هوا هم عدم استفاده از خودروهای تک سرنشین و استفاده بیشتر از خودروهای عمومی کمکی به کاهش آلودگی هوا و حفظ سلامتی خودمان است.
عضو انجمن بازیگران حرفه ای سینمای ایران در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از اینکه هنوز برای تولید و ساخت فیلم های با موضوعات محیط زیستی برای افزایش آگاهی مردم، حمایت لازم از طرف هیچ نهادی از فیلمسازان صورت نمی گیرد، تصریح کرد: عدم فرهنگسازی در خصوص حفظ تنوع زیستی نیز از دیگر دغدغه هاست چرا که محیط بانان دلسوز و تلاشگر جانشان را نیز در این راه از دست می دهند ولی متأسفانه هنوز سود جویان و قاچاقچیان حیوانات نادر دست از فعالیت مجرمانه خود نکشیده اند و گاها می شنویم که شکارچیان غیر مجاز حیات وحش هم همچنان بکار خود ادامه می دهند و این جای بسی تاسف است.                   
مدیرعامل موسسه یاسین فیلم گفت: بحمدالله در سال های قبل با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران فیلم سینمایی «رد خون» درخصوص شکار بی رویه و فعالیت و زحمات حافظان طبیعت برای حفاظت از محیط زیست ساخته شد که چندین بار هم از رسانه ملی پخش شد.  
کارگردان، تهیه کننده و بازیگر سینمای ایران ساخت این اثر را افتخار و تکلیفی برای  خود و گروه فیلمساز دانست و افزود: متاسفانه در خصوص شهدا، جانباخته گان و جانبازان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی کشور اطلاع رسانی کافی انجام نشده است و خیلی از مردم در اینخصوص آگاهی لازم را ندارند و نمی دانند که فقط در حوزه حفاظت از محیط زیست بیش از 150 محیط بان جان فدا کرده اند..
خرمدره ادامه داد: برای فرهنگسازی و اطلاع رسانی در این زمینه قرار است تله فیلمی تحت عنوان خشم کوهستان با مجوز رسمی ازسازمان سینمایی و همکاری سازمان محیط زیست با مضمون جلوگیری از قاچاق حیوانات نادر به تهیه‌کنندگی و کارگردانی بنده و همکارانم انجام گیرد که البته تحقق آن نیازمند همکاری سایر نهادها و ارگان هاست.
 وی در پایان با اشاره به کلام رهبر فرزانه انقلاب که محیط زیست یک موضوع ملی است و همه موظف به حفط آن هستند، در خصوص برگزاری جایزه ملی محیط زیست بیان داشت: از عزیزانی که با بوجود آوردن و برپایی زمینه های فرهنگی و چنین برنامه ها و اهدای جوایز،  نظرمردم و مسئولان را برای حفط محیط زیست  جلب می کنند قدردانی و تشکر می کنم

پرویز دوید خسروی .


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*