اخبار عمومی
اعلام وصول 2
309063
تاریخ انتشار: 1402/05/18 11:28
اگر در رابطه زناشویی خود به این باور هستید که همچنان بایستی همان عشق و شور و دلباختگی روزهای اولیه رابطه ادامه پیدا کند دچار یک خطای شناختی شده اید.عشق رمانتیک محصول هیجانات و و هورمون ها و قوای فیزیولوژیک ماست که دیر یا زود از شدت و غلیان آن کاسته می شود.

به‌ گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از ایرسا آنلاین، سعی کنید تعهد و صمیمیت را در رابطه جایگزین عشق رمانتیک کنید چون با گذر زمان از شدت رمانتیک بودن رابطه کاسته شده آن چیزی که می‌ماند تعهد در رابطه است حال به چند نکته برای داشتن زندگی زناشویی موفق میپردازم :

به یکدیگر دلگرمی بدهید

یکی از پایه های یک رابطه عمیق، دلگرمی است که زوجین به یکدیگر انتقال می دهند. آنچه در دلگرمی وجود دارد، امنیت روانی است. امنیتی که از نظر روان شناسان، بنیادهای روابط عمیق مانند رابطه با پدر و مادر را زنده می کند. در این زمان هر دو طرف برای مشکلات مختلف احساس تکیه گاه می کنند، در واقع اگر تا پیش از این وقتی دچار مشکل میشدند به پدر و مادر خود تکیه می کردند، امروز به همسری مهربان تکیه می کنند. زوج هایی که به یکدیگر دلگرمی می دهند، یکی از پایه ای ترین اصول روابط عمیق و صمیمی را رعایت می کنند.

با یکدیگر راحت و صادقانه ارتباط برقرار کنید

روابط زناشویی را به روابط مختلف و متفاوت تقسیم کنید، یعنی انواع رابطه را با همسرتان تجربه کنید. در موقعیت هایی کاملا جدی باشید، در موقعیت هایی دلگرمی بدهید و در موقعیت هایی بر مشکلات و ضعف ها تمرکز کنید، گاهی یک همسر باشید و گاهی یک همکار. احساسات و افکار خود را با کمال میل و راحت بیان کنید، در بعضی از مواقع لازم است گفتگوها را به تعویق بیاندازید.

با اختلافات کنار بیایید

اختلاف با زندگی زناشویی عجین است. در ازدواج های سالم، زن و شوهر ها با اختلافات برخورد اثر بخشی دارند و اختلافات را خوب اداره می کنند. مهارت های حل مسئله، یادگرفتنی هستند و هر زن و شوهری می تواند آن را یاد بگیرند.

نویسنده: سمیرا میرزایی، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی

برچسب ها:
ایرسا آنلاین ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*