اخبار عمومی
اعلام وصول 2
309379
تاریخ انتشار: 1402/08/03 23:58
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان لاهیجان از جمع‌آوری تله‌های بازگیری در حاشیه تالاب امیرکلایه لاهیجان خبر داد

به‌ گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از گیل فام؛ علی امیری اظهار داشت: به همت ماموران یگان حفاظت محیط زیست پاسگاه محیط بانی امیرکلایه تعداد ۲۰ تله بازگیریک ه توسط صیادان و شکارچیان غیرمجاز نصب شده بود،جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه شکارچیان در فصل مهاجرت پرندگان شکاری بازگیری را آغاز می کنندگفت: در این ایام پرندگان شکاری مانند باز و شاهین، بحری ،بالابان و قرقی و… به عنوان بخشی از پرندگان مهاجر عبوری در عرصه های طبیعی استان دیده می شوند.

امیری کشف و جمع آوری تله‌های بازگیری بر روی درختان مرتفع را یکی از سخت‌ترین کارها برای محیط بانان دانست و تصریح کرد: شکارچیان معمولا تله‌های بازگیری را بر روی مرتفع ترین درخت منطقه شکار که معمولاً ۳۵ تا ۴۰ متر ارتفاع دارد نصب می کنند و جمع آوری این تله ها کار بسیار سختی است و خطر شکستن و سقوط از شاخه های آن همواره وجود دارد.

وی تصریح کرد:به منظور جلوگیری از صید و شکار غیر مجاز گونه‌های با ارزش تنوع زیستی گیلان ،برنامه‌های مدون حفاظتی با ایجاد گشت‌های مشترک با همکاری نیروی انتظامی در دستور کار همه ی واحد‌های یگان حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها قرار گرفته است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان لاهیجان از برخورد قانونی با صیادان و شکارچیان غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: محیط‌زیست به‌شدت با عوامل تخلف و به‌ویژه صیادان و شکارچیان غیرمجاز برخورد می کند.

برچسب ها:
گیل فام ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*