اخبار عمومی
اعلام وصول 2
309439
تاریخ انتشار: 1402/08/11 23:08
شهردار اطاقور خبر داد
شهردار اطاقور، از برگزاری اولین جشنواره فرهنگی "خیکی پنیر" در شهر اطاقور خبر داد و گفت: برپایی نمایشگاه محصولات محلی با ۳۶ غرفه و اجرای موسیقی محلی و نمایش و بازی های بومی از برنامه های دیگر این جشنواره است.

به‌ گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از گیل فام؛محمود اسکندری گفت، از برگزاری اولین جشنواره فرهنگی “خیکی پنیر” در شهر اطاقور خبر داد و اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی اطاقور به مردم گیلان و ایران است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم هنوز به اطاقور نیامده اند و از زیبایی های خدادادی و فضاهای طبیعی این منطقه استفاده نکرده اند، گفت: پنیر خیکی که به پنیر جلدی هم معروف است توسط دامداران در ییلاقات اطاقور تولید می شود؛ در واقع دامداران ما شیر گاو و گوسفند را تبدیل به محصولات لبنی با کیفیت از جمله پنیر می کنند.

شهردار اطاقور با بیان اینکه پنیر خیکی با شیر گوسفندی درست می شود و در بازارچه های اطاقور و شهرهای اطراف به فروش می رسد، عنوان کرد: با برگزاری جشنواره پنیر خیکی به دنبال ایجاد محیطی شاد و مفرح برای مردم و گردشگران هستیم.

اسکندری همچنین از برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات اطاقور خبر داد و تاکید کرد: شهروندان اطاقور می توانند محصولات محلی و لبنی و صنایع دستی خودشان را در این نمایشگاه به فروش برسانند و به درآمد خانوار کمک کنند.

وی با بیان اینکه جشنواره مذکور از ساعت ۹:۳۰ الی ۱۷ فردا، ۱۱ آبان ماه در زمین ورزشی شهر اطاقور از توابع شهرستان لنگرود برگزار می شود، ادامه داد: برپایی نمایشگاه محصولات محلی با ۳۶ غرفه و اجرای موسیقی محلی و نمایش و بازی های بومی از دیگر برنامه هاست.

شهردار اطاقور با اشاره به پتانسیل بالای این شهر در بخش گردشگری، اضافه کرد: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شورای بخش و شورای شهر اطاقور، به دنبال جذب سرمایه گذار در بخش گردشگری هستیم تا اقتصاد اطاقور را رونق ببخشیم.

برچسب ها:
گیل فام ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*