اخبار عمومی
اعلام وصول 2
5200
تاریخ انتشار: 1394/03/14 18:04
متاسفانه به دلیل گرما هوا،نبود استخر شنا بسیاری از جوانان به جهت آب تنی در رودخانه مارون اقدام به شنا می نمایند.و با تلاطم آب به دلیل نا آشنائی به فنون شنا و نبود نجات غریق جان خود را از دست می دهند.

به گزارش عصرجهان، روز چهارشنبه در اطراف شهر جایزان جوانی 23 ساله ای به قصد آب تنی وارد رودخانه مارون شد و لحظاتی بعد غرق و جان خود را از دست داد.

متاسفانه به دلیل گرما هوا،نبود استخر شنا بسیاری از جوانان به جهت آب تنی در رودخانه مارون بدون اطلاع کافی از جریان های تند آب اقدام به شنا می نمایند.و با اندک تلاطم آب به دلیل نا آشنائی به فنون شنا در رودخانه غرق و جان خود را از دست می دهند.

شایان ذکر است، بخش و شهر جایزان در مسیر رودخانه مارون و کانال های آبیاری مزارع  قرار دارد.و تاکنون ده ها نفر در رودخانه مارون و کانال های آب غرق شدند. کانال های آبیاری مزارع  در محدوده شهر و روستا های جایزان فاقد حفاظ های فیزیکی و اطلاع رسانی هستند.

آمار بالای غرق شدگی در خوزستان

وقتی صحبت از غرق شدگی به میان می‌آید، ناگهان استان‌های شمالی و یا جنوبی کشور در ذهن تصور می‌شود و این درحالی است که پارسال استان خوزستان بیشترین میزان فوت ناشی از غرق‌شدگی را به خود اختصاص داد.

رودخانه و آب‌های جاری جزئی حذف ناشدنی از زندگی جوانان اهوازی و خوزستانی است و شنا و بازی در آب از تفریحات غالب و مطلوبشان است، حال چرا با وجود شرایط و زیرساخت‌ها برای ایجاد چنین تفریحاتی، نباید این تفریحات را با گسترش امکانات لازم در اختیارشان قرار داد؟

استان خوزستان با مرگ و میر 4 در هر 100000 نفر در سال، بعد از استان مازندران ( 8 در هر100000 نفر در سال)، دارای رتبه دوم آمار مرگ و میر ناشی از غرق شدگی در کشور است.

همچنین سدهایی بزرگ در برخی شهرهای شمالی استان خوزستان مانند مسجدسلیمان وجود دارد و دریاچه‌های پشت این سدها نیز در فصل تابستان جاذب گردشگر هستند و این در حالی است که به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی، حوادث ناگواری در این مکان‌ها اتفاق می‌افتد.

آمارها نشان می‌دهد 94.5 درصد غریق‌ها بومی خوزستان هستند که 75 درصد در رودخانه‌ها و 11 درصد در کانال‌های آبیاری قربانی شده‌اند. این کانال‌ها در سراسر استان گسترش پیدا کرده‌اند ولی از آن‌ها محافظت نمی‌شود و مردم برای رهایی از گرمای هوا از آن‌ها استفاده می‌کنند.

هندیجان با جمعیت 35هزار نفری فاقد استخر است و متأسفانه به علت نبود استخر شنا در هندیجان سالانه شاهد غرق شدن عده‌ زیادی از جوانان و نوجوانان منطقه در رودخانه هستیم.

در شهرستان شوشتر نیز سالانه حدود 30 تا 35 نفر غرق می شوند. سه شاخه رودخانه کارون به نام های شطیط، گرگر، بند خاک در این شهرستان قرار دارد. شوشتر با داشتن 108هزار نفر جمعیت فقط دو استخر دارد .

در بهبهان هم با جمعیت حدود 200هزار نفری 2 استخر و جود دارد که یکی از آنها دولتی و دیگری مربوط به یکی ازسازمانهای دولتی است.

در اطراف این شهرستان نیز سه رودخانه به نامهای مارون، خیرآباد و زهره وجود دارد.

در شهرستان دزفول با جمعیت 450 هزار نفری 2 استخر شنا وجو دارد.

سد مارون جوان 24 ساله دهدشتی را در کام خود فرو برد


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


همشهری
|
Iran
|
1394/03/15 11:22
  +0

  -0
پاسخ
لطفا مساله سالن های لیکک را پیگیری کنید

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*