اخبار عمومی
اعلام وصول 2
5464
تاریخ انتشار: 1394/04/01 14:23
مراسم تکریم و معارفه مدیران قدیم و جدید امور فرهنگی دانشگاه یاسوج برگزار شد.

پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان (asrjahan.ir)
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، رئیس دانشگاه یاسوج در این مراسم با تبریک حلول ماه رمضان گفت: تغییری در دانشگاه قرار است صورت گیرد و این را باید به فال نیک گرفت.
دکتر محمودرضا رحیمی افزود: همه کسانی که مسئولیت دارند برای اعتلای دانشگاه تلاش می کنند و حداقل کاری که می توان انجام داد یک چنین جلسه ای برای دوستانی که از مسئولیت فاصله می گیرند برقرار و برگزار کنیم.

وی ادامه داد: آقای باقریان با توجه به احساس مسئولیتی که کردند جهت شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از این مسئولیت کناره گرفتند و جا دارد از زحمات ایشان چه در این دوره و چه در دوره مدیریت دکتر رمضانی تقدیر و تشکر شود. انشاالله که همه دوستانی که هم می آیند در مناصب و مدیریت های مختلف بتوانیم به همین نحو از زحماتشان قدردانی کنیم.

وی بیان داشت: از آقای دکتر مرادی که قبول زحمت کردند و مسئولیت پذیرفتند تشکر می کنم ایشان دکترای جامعه شناسی اقتصاد و توسعه دارند و برنامه هایی که وی برای مدیریت حوزه فرهنگی ارائه داد برنامه های خوبی است و به نظر می رسد با این برنامه بتوانند خیلی خوب و به صورت موثر در این حوزه فعالیت کنند.

دکتر رحیمی تصریح کرد: از تمامی ارکان دانشگاه اعم از معاونین، مدیران، کارکنان و دانشجویان انتظار داریم که با وی و مجموعه تحت مدیریتشان همکاری کنند تا کارها به خوبی پیش برود.

رئیس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه ذکر چند نکته برای برنامه فرهنگی دانشگاه را لازم می دانم افزود: محور تمامی فعالیتها دانشجویان هستند بنابراین باید به نقش دانشجویان و محوریت آنها در فعالیتهای فرهنگی توجه بیشتری شود.

دکتر رحیمی اذعان داشت: باید به تشکل ها و انجمن ها نقش مهمی واگذار شود تا بتوانند در مسایل فرهنگی نقش آفرینی کنند.

وی به تنوع سلایق دانشجویان اشاره کرد و اظهار داشت: نباید در مسایل فرهنگی جبهه گیری باشد و باید ضمن احترام متقابل برای تمام گرایشهای فکری و سیاسی یک وزنه تعادل قرار دهیم که همه جناح‌ها، گروهها و سلیقه های مجاز در قانون که در فعالیتهای خود، خط قرمز نظام را رعایت می کنند بتوانند عادلانه و منصفانه در کنار هم فعالیت داشته باشند.

وی افزود: برای بهبود و تداوم فعالیتهای فرهنگی نیاز است که مدیر امور فرهنگی با دفتر نهاد مقام معظم رهبری تعامل داشته و مشاوره هایی که در فعالیتهای مشترک ارائه می شود نیز لحاظ شود.

رئیس دانشگاه یاسوج با ابراز اینکه نظام جمهوری اسلامی یک نظام فرهنگی است و بخشی از این فعالیت فرهنگی نیز برعهده دانشگاه است و دانشجویانی که از دانشگاه به جای دیگری می روند حاملین فرهنگ دانشگاه هستند تصریح کرد: اگر نتوانیم افراد را در دوره ای که در دانشگاه هستند به لحاظ فرهنگی بارور کنیم همان اصطلاح خام فروشی که برای مواد معدنی به کار می رود اینجا نیز کاربرد دارد و این یعنی دانش آموز خامی آورده ایم و دانشجوی خامی تحویل داده ایم.

دکتر رحیمی ادامه داد: دانشجو باید در حوزه های سیاسی و فرهنگی بعد از خروج از دانشگاه دارای  بینش اسلامی مناسبی باشد و همینطور در این مدت دردشناس جامعه هم بشود.

وی تصریح کرد: بنابراین کسی که در دانشگاه فارغ التحصیل می شود باید هم دردآموخته باشد و هم دردشناس و هم در شناخت فرهنگ دانشگاه و فرهنگ اسلامی تلاش و همت کافی و وافی داشته باشد.

در ادامه این جلسه مسئول نهاد نمایندگی در دانشگاههای استان ضمن تبریک ماه مبارک رمضان گفت: نظر من نیز این است که در همه حوزه ها به خصوص مدیریت فرهنگی از اساتید دانشگاه استفاده شود تا آن شانیت و قابلیتی که هست حفط بشود.

حجت الاسلام قاسم مقدم افزود:  این یک قاعده است که در حوزه های مدیریتی از اعضای هیئت علمی استفاده شود و باید مخصوصا در حوزه فرهنگی که مظلوم ترین حوزه هاست و بیشترین کارها را انجام می دهند و کارهایشان دیده نمی شود نیز استفاده شود.

وی بیان داشت: دانشگاه یاسوج تلاطمات زیادی دارد کسی که وارد مسئولیت می شود باید توانمند باشد و بار مدیریت فرهنگی بار  بسیار سختی است و تا اینجا کار به خوبی پیش رفته و آقای باقریان مشعل کار را به دست آقای مرادی رساندند و امیدواریم ایشان نیز به سرانجام خوبی برسانند.

حجت الاسلام مقدم تصریح کرد: امسال سال انتخابات است و دانشگاه باید سیاسی باشد اما سیاست زده نشود و در این بین نباید بحث های فرهنگی مغفول واقع شود و کرسی های نظریه پردازی باید راه اندازی شود.

مدیر سابق امور فرهنگی در ادامه این جلسه گفت: از ریاست دانشگاه یاسوج، معاونت فرهنگی و دانشجویی و مدیران دانشگاه و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تشکر می کنم.

مجید باقریان افزود: از ابتدای شروع به کار در حوزه فرهنگی با کمبود دانشجویان فعال روبرو بودیم و اکنون که این مسئولیت را واگذار می کنم بیش از 500 دانشجوی فعال داریم که در برنامه ها مشارکت فعالانه دارند.

وی با اشاره به فعالیت انجمن های علمی و کانونهای دانشجویی گفت: بیش از 30 انجمن رشته ای و میان رشته ای فعالیت جدی دارند و بیش از 15 کانون فرهنگی نیز در دانشگاه فعال هستند که فعالیت آنها را می توان در حد دانشگاههای بزرگی نظیر دانشگاه تهران عنوان کرد.

باقریان بیان داشت: در مدت فعالیتم اجازه ندادم نگاه قومی و منطقه ای در کار فرهنگی وارد شود و زیرساختهایی را نیز برای کارهای فرهنگی بنا نهادیم.

وی به ساخت و تولید اولین موسیقی عاشورایی اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در دانشگاههای کشور موسیقی عاشورایی تولید شد و برای اولین بار تئاتر با موضوع و محوریت شهید ساخته شد.

مدیرسابق امور فرهنگی با اشاره به فضای دانشگاه یاسوج تصریح کرد: برخی که به دنبال هو و جنجال و هیاهو بودند با کارهای فرهنگی که انجام شد آرام شده و به دنبال تشکیل کانون برای بروز خلاقیتهای خود بودند.

باقریان انتشار نشریات متعدد را از امتیازات دوران مدیریتی خود عنوان کرد و بیان داشت: 30 مجوز به نشریات دانشجویی داده شد که همه در راستای نظام و ارزشهای انقلاب و منویات مقام معظم رهبری حرکت می کنند.

وی به برنامه های مذهبی برگزار شده در دانشگاه اشاره کرد و افزود: در برگزاری این برنامه ها با مسئول سابق و کنونی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری هماهنگ بوده و این برنامه ها را از مجرای فرهنگی دنبال می کردیم.

باقریان خاطرنشان ساخت: جلوی برخی اقدامات مخرب فرهنگی را با کار خوب فرهنگی و هنری گرفتیم و کرامت دانشجویان نیز حفظ شد.

در ادامه این جلسه مدیر جدید امور فرهنگی دانشگاه گفت: از ریاست دانشگاه به خاطر اعتمادی که به من داشتند تشکر می کنم و در ادامه راه نیازمند حمایتهای مسئولانه و دلسوزانه ایشان هستم.

دکتر رامین مرادی افزود: دانشجویان زمانی که به دانشگاه می آیند به جز علم آموزی انتظار هست که به لحاظ فرهنگی و اجتماعی تربیت شده و برای ورود به جامعه آماده شوند و ما وظیفه اخلاقی داریم که برای کسب مهارت ها از سوی دانشجویان همه تلاش خود را بکار ببریم.

وی بیان داشت: اعتلا و رشد هر کشوری به نوع تربیت دانشجویانی که در دانشگاه تربیت می شوند بستگی دارد و اگر یک دانشگاهی بتواند اهداف و رسالتهای خودش را به خوبی انجام دهد آن کشور در مسیر درست قرار می گیرد.

دکتر مرادی تصریح کرد: نتیجه این تربیت، وجود شهروندانی دیندار، قانونمدار، اخلاق مدارو متعهد به سرنوشت هم نوعانشان است.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه یاسوج با بیان اینکه بخشی از الزامات و اصول و مهارت ها محصول فعالیتی است که باید در دانشگاه انجام شود اذعان داشت: همه متولیان فرهنگی دانشگاه باید خودشان را متعهد به اجرای و سرانجام رسیدن همچین مهارتهایی در بین دانشجویان بدانند.

وی درونی کردن ارزشهای ماندگار در بین دانشجویان را مهم خواند و گفت: ارزشهای ملی و دینی باید در فعالیتهای دانشگاه به گونه ای برنامه ریزی شود که برای دانشجویان ماندگار باشد.

دکتر مرادی بخش دیگری از فعالیتهای حوزه متبوع را فعالیت اجتماعی خواند و اذعان داشت: دانشجو باید مهارت و آمادگی لازم برای ورود به جامعه را پیدا کرده و بتواند به عنوان یک عضو تاثیرگذار به جامعه وارد شود.

وی ادامه داد: مجموعه فعالیتهای فرهنگی دانشگاه باید دانشجویی را تربیت کند که با دیگران تعامل داشته و مطالبه گر و مودب بوده و ضمن آنکه اهل مدارا و گذشت باشد بتواند منتقد منصف نیز باشد.

مدیرفرهنگی دانشگاه یاسوج اظهار داشت: کار فرهنگی سنگین است و این جایگاه تنها متعلق به یک فرد نیست و هر کسی که می تواند باید کمک کند.




دکتر مرادی کارهای فرهنگی را زمانبر دانست و خاطرنشان کرد: در کارفرهنگی باید صبر و شکیبایی پیشه کرد و امیدوارم در فضایی احترام آمیز مبتنی بر دوستی و با کمک دوستان و همکاران و جدیت بتوانیم در وظایفمان اهداف فرهنگی و اجتماعی دانشگاه را محقق سازیم.

در پایان این مراسم از زحمات مجید باقریان تقدیر و دکتر رامین مرادی به عنوان مدیرامور فرهنگی دانشگاه، ابلاغ خود را از رئیس دانشگاه دریافت کرد.



 


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*