1403/01/10 06:32


301704
تاریخ انتشار: 1399/08/06 21:44
سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اشاره به این‌‌که هشت شرکت در کشور در حال کار روی واکسن کرونا هستند، گفت: هنوز نمونه‌‌ای از بیماری آنفلوآنزا از آزمایشگاه گزارش و تایید نشده است.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از تسنیم، سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: حدوداً هشت شرکت در کشور در حال کار روی واکسن کرونا هستند و برخی نسبت به دیگری پیشی گرفتند.‌ ما در مرحله تزریق حیوانی هستیم و تا تزریق واکسن بر میمون پیش‌ رفته‌‌‌ایم و امیدواریم تا پایان پاییز بشود نمونه انسانی را تزریق کرد.

لاری افزود: البته در دنیا تلاش‌‌‌های زیادی برای تولید واکسن کرونا شده است. هم هند با کمک انگلستان در حال کارآزمایی بالینی واکسن کرونا هستند و هم روسیه این اقدام را انجام می‌‌دهد. به هر حال همه این موارد زمان‌ بر است و احتمال دارد تا یکسال دیگر به واکسن دسترسی نباشد. حتی اگر واکسنی هم تولید شود، قطعا چندین سال تولید می‌‌‌کشد که بتواند تمام جمعیت جهان را پوشش دهد. بنابراین، اگر واکسن هم تولید شده و وارد بازار شود، ممکن است فقط 20 درصد جمعیت کشور را در بر بگیرد. بنابراین همچنان توصیه ما رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا است

سخنگوی وزارت بهداشت درباره پیگیری افراد کرونا مثبت نیز اظهار کرد: یکی از چالش‌‌های ما این است که اگر در آینده میزان تست را افزایش دهیم، اما برنامه‌‌‌ای برای تعقیب افراد مثبت نداشته باشیم و قرار باشد این افراد در جامعه حرکت کرده و بیماری را منتقل کنند، قطعا تاثیرگذار نخواهد بود. آخرین خبرها حاکی از مذاکراتی است که وزیر بهداشت در این زمینه با وزیر ارتباطات داشتند. در حال حاضر هم آزمایشگاه‌‌‌های خصوصی به سامانه سیب متصل شدند و هم اطلاعات آزمایشگاه‌‌‌های خصوصی و هم دولتی و اطلاعات دقیق بیماران اعم از محل زندگی، محل کار و...اخذ تعهد از آنها برای قرنطینه دو هفته‌‌ای انجام می‌‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر 5500 نفر از این افراد توسط نرم افزار ماسک توانستند ردیابی شوند که در کجای کشور هستند و ترددهایشان ارزیابی شود. امیدواریم این کار سر و سامان بهتری بگیرد و بتوانیم این موضوع را کنترل کنیم. این غربالگری و تعقیب افراد مشکوک و مثبت در پیشگیری از انتقال بیماری موثر خواهد بود.




Copy Right 2013 Artmis.ORG