1403/01/09 14:49


302704
تاریخ انتشار: 1400/02/06 02:50
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان خبر داد:
شهروندانی که در دو پلاک ٥٥٩٩ و ٥٦٥٦ زمین خریداری کرده‌اند، اسناد و مدارک خرید خود را ارائه کنند تا پس از اثبات انجام معامله فی مابین طرفین، اخذ خسارت از متهمان و پرداخت به حساب مسکن و شهرسازی، زمین خریداری‌شده به تملک خریداران دربیاید و یا در صورت عدم تمایل به حفظ زمین خریداری‌شده، قیمت زمین مورد معامله به نرخ روز از متهمان اخذ و به حساب خریداران پرداخت شود.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان از کشف بزرگترین باند زمین خواری در این شهرستان و دستگیری متهمان اصلی این پرونده خبر داد.
روح‌اله زندی در این خصوص گفت: متهم اصلی به مدت بیست سال مرتکب فروش زمین های دولتی در این منطقه شده بود که پس از ماه ها تحقیقات قضایی و تعقیب وی، سرانجام دستگیر شد.
وی تصریح کرد: پرونده از ابعاد گسترده و ارقام بالایی برخوردار است و افراد متعددی با این پرونده در ارتباط هستند و از همین رو متهمان با صدور قرار تامین بازداشت موقت جهت کشف ابعاد کامل موضوعات در اختیار یکی از نهادهای امنیتی استان خوزستان قرار گرفته اند.
زندی گفت: متهمان با تشکیل شبکه گسترده مفاسد اقتصادی تاکنون زمین های دولتی زیادی را به مردم فروخته بودند که اکنون پس از طی مراحل قانونی، این زمین ها به دولت عودت داده شد.
وی با بیان این که هدف اصلى از تشكيل اين پرونده و بازداشت متهمان، استيفای حقوق بیت المال و بزه ديدگان مي باشد، گفت: هماهنگى هاى لازم با مسئولين امر جهت حل فورى مشکلات بزه ديدگان انجام شده است و اميد است شهروندان عزيز و بزرگوار دارالمومنين بهبهان در امر اجراى عدالت كما فى السابق يار و ياور دستگاه قضایی باشند.
زندی گفت: در خصوص پلاك ٥٥٩٩ و ٥٦٥٦ ، با توجه به اينكه بيش از ٩٠درصد اراضى اين دو پلاك متعلق به دولت جمهورى اسلامى ايران به نمايندگى مسكن و شهرسازى است، شهروندانى كه در اين دو پلاک زمين خريدارى كرده اند، اسناد و مدارك خريد خود را ارائه کنند تا پس از اثبات انجام معامله فی مابین طرفین، اخذ خسارت از متهمان و پرداخت به حساب مسكن و شهرسازى، زمين خريدارى شده به تملك خریداران دربیاید و یا در صورت عدم تمایل به حفظ زمین خریداری شده، قیمت زمين مورد معامله به نرخ روز از متهمان اخذ و به حساب خریداران پرداخت شود.
منبع: سایت دادگستری خوزستان


برچسب ها:
بهبهان ؛

بیشتر بخوانید :



Copy Right 2013 Artmis.ORG